Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Pølse- og makaronigrateng

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-04-09, 02:08   #21
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pølse- og makaronigrateng

Potet hadde jeg følt var veldig smør på flesk her, omtrent som å servere poteter til lasagne. Men det er vel en vanesak. Jeg har hatt revet gulrot og/eller kokt brokkoli til. Det er mer enn nok mat i selve gratengen.

Gammel 30-04-09, 09:42   #22
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Nå ble jeg inspirert. Må ha pølsegrateng i dag!

mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-09, 13:10   #23
silje
Superduperaktiv

Medlem siden: Jun 2008
silje er litt kulsilje er litt kul
Standard

Tilbehør: Grønn salat og brokkoli(om en ikke har det i formen.

silje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-09, 15:01   #24
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg lagde en i går og den ble sånn passe god, det vil si at jeg innbiller meg at den passer bedre for småbarn enn for voksne. Jeg serverte grønn salat (crispi, ruccola, sukkererter) med olivenolje og presset sitron ved siden av. Kokte poteter hadde vært helt overkill etter min smak. Brokkoli - kanskje? Jeg vurderte å ha brokkoli i formen, men droppet det da jeg fikk det for meg at det ikke passet helt.

Jeg hadde rester av grillpølser som jeg ville bruke opp og stekte dem (6 stykker?) i skiver sammen med et par hvitløksfedd og en halv (stor) løk, hadde over et glass tomatpure, litt vann og litt chilisaus, salt og pepper. Smurte formen med olje og dekket bunnen med tomatskiver, hadde oppi ferdigkokt makaroni (3-4 dl tørket), pølseblandingen, en halv gul og en halv rød paprika i biter, eggestand av en boks kremfløte og fire egg, salt, pepper og et presset hvitløksfedd -pluss ost på toppen. Stekte på 200 grader i 30 minutter. Nok til fire personer (minst).

Etter min smak ble den for lite krydret og litt mye "fyllstoff" (makaroni), ellers ganske god, men utpreget barnesmak. Egentlig kan man sikkert droppe hele eggestanden også (?), men da blir det vel ikke grateng i ordets rette forstand.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-09, 20:57   #25
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg må rette litt på meg selv. Spiste rester i dag og nå synes jeg den var riktig så god.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-09, 20:39   #26
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg har i dag laget en veldig god grateng med pølser og makaroni ...

- Røkte kjøttpølser uten skinn fra Gilde (5 stk) - bruner disse lett i pannen
- Makaroni; 3-4 dl
- Blomkål
- Brokkoli
- Babygulrøtter
- Hvit saus med salt, pepper, muskat og ett egg samt en god neve revet ost

Stekt i ca 30 minutter på 200°C med ost på toppen. Veldig enkelt og godt!

Sist redigert av Bomull : 02-05-09 kl 21:17.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:23.