Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Indisk

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-04-09, 15:43   #21
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Indisk

Her ligger forresten en hel tråd med masse indisk mat

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 15:46   #22
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Eg har alle dei oppskriftene i permen min eg Har printa dei ut før.

Gammel 29-04-09, 16:06   #23
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Her ligger forresten en hel tråd med masse indisk mat

Det er du som inspirerte meg til å tørre og eksperimentere med indisk mat på eget kjøkken. Takk! Det smaker virkelig like godt som på restaurant. Jeg vil anbefale kokeboka til Niru Kumra "Indisk mat på norske fat" som en begynnelse. Indisk er egentlig ganske greit å lage, bare man har alle krydderne på plass. På såkalte innvandrersjapper kan man gjøre kjøkkenet klart for indisk for en hundrelapp eller noe sånt.

Jeg synes Gohbi Alu, løkbhaji, murga curry, keema matar og stekte poteter med krydder er spesielt godt. Oppskrifter her, her, og her.

Gammel 29-04-09, 16:11   #24
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En ting som er kjekt å ha når man lager indisk er mortere. På IKEA har vi kjøpt en stor og flere små små skåler hvor knusedingsen til den store morteren også passer helt perfekt i de små skålene. Veldig greit å ha for å knuse men også samle kryddere i. I indisk matlagning er det utrolig mye krydder, og noen skal i nå og noen skal i da. Her er den store morteren fra IKEA. I kjøkkenduppedittbutikker koster disse gjerne femhundre kroner, på IKEA koster den 69,-.

Gammel 29-04-09, 16:37   #25
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en stor, tung steinmorter som har stått på kjøkkenbenken i årevis, den skal til Fretex nå når vi flytter.
Men jeg kan sikkert kjøpe en mindre til å knuse kryddere i, for den trenger jo ikke å være så svær som den jeg har.

Gammel 30-04-09, 00:03   #26
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ikke skjær i hva? For store/små biter? I biter i det hele tatt?

Hehe, for små biter skulle det være.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-09, 02:40   #27
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg har en stor, tung steinmorter som har stått på kjøkkenbenken i årevis, den skal til Fretex nå når vi flytter.
Men jeg kan sikkert kjøpe en mindre til å knuse kryddere i, for den trenger jo ikke å være så svær som den jeg har.

Nei nei neeeeeeiiiiiii!

Gammel 30-04-09, 08:32   #28
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva da, vil du ha den? Bare kom og hent. Skal gi vekk svigers-knivene også, men jeg regner ikke med du vil ha dem.

Gammel 30-04-09, 17:22   #29
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Hva da, vil du ha den? Bare kom og hent. Skal gi vekk svigers-knivene også, men jeg regner ikke med du vil ha dem.

Nei de knivene vil jeg ikke ha. Men morter har jeg ønsket meg i lange tider.

Gammel 30-04-09, 17:40   #30
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

http://www.videojug.com

Denne linken gir utrolig mange gode indiske oppskrifter, med oppskrift og fremgangsmåte på video. Butter chicken oppskriften er helt nydelig.

Gammel 30-04-09, 18:58   #31
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Nei de knivene vil jeg ikke ha. Men morter har jeg ønsket meg i lange tider.

Flott! Vi kan stikke opp med den til deg i morgen, den og sengtøyet. Jeg sender melding først så jeg vet du er hjemme.

Gammel 30-04-09, 19:01   #32
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne tråden vil jeg ha "på lager".

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:10.