Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

FlyLady på FP?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-04-09, 11:30   #24
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: FlyLady på FP?

Da er vi i gang.
Mannen og jeg gjør dette sammen, og vi har som mål å komme i gang med rutinene skikkelig i løpet av den neste måneden. Foreløpig er hans kveldsrutine å sørge for at kjøkkenet er i fin stand (go shine your sink, osv.) og hans morgenrutine å rydde bort ren oppvask, mens min kveldsrutine er å sette på klesvask, og morgenrutinen er å henge den opp (det blir vel omvendt når jeg begynner å jobbe, tenker jeg). Etterhvert tenker vi å oppjustere så at jeg tar en "swish & swipe" på badet om morgenen, og at han drar over dusjen som sin del av kveldsrutinen.

Så jobber vi gradvis gjennom å planlegge ukesoppgavene. Vi tenkte at vi deler opp i to lister; én med forefallende rengjøring og denslags, den andre tar vedlikehold og soner. Tror det skal fungere greit. Vi planlegger litt etter litt, og prøver å ta et kvarter+ om dagen hver. I går skiftet mannen på senga og ryddet bort rene klær, jeg rakte en halvtime i hagen.

Nå er min flinke mann i ukens sone (gangen) og vasker vinduer , mens jeg tar skattepapirene som en del av dagens forefallende husarbeid, stua. Egentlig skulle jeg ha vasket, men ettersom vaskehjelpen var her i går (for siste gang?), virket det litt meningsløst. Jeg gikk løs på rot i aktuelle rom i stedet.

Opprinnelig lagt inn av Mistral, her.

Det må du vel for i det hele tatt å få mailene, vel? :aner ikke:

Ja. Men du kan få mailene tilsendt til den vanlige e-posten din. Jeg har nå bestilt samlemail.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:38.