Sv: FlyLady på FP?
Da er vi i gang. 
Mannen og jeg gjør dette sammen, og vi har som mål å komme i gang med rutinene skikkelig i løpet av den neste måneden. Foreløpig er hans kveldsrutine å sørge for at kjøkkenet er i fin stand (go shine your sink, osv.) og hans morgenrutine å rydde bort ren oppvask, mens min kveldsrutine er å sette på klesvask, og morgenrutinen er å henge den opp (det blir vel omvendt når jeg begynner å jobbe, tenker jeg). Etterhvert tenker vi å oppjustere så at jeg tar en "swish & swipe" på badet om morgenen, og at han drar over dusjen som sin del av kveldsrutinen.
Så jobber vi gradvis gjennom å planlegge ukesoppgavene. Vi tenkte at vi deler opp i to lister; én med forefallende rengjøring og denslags, den andre tar vedlikehold og soner. Tror det skal fungere greit. Vi planlegger litt etter litt, og prøver å ta et kvarter+ om dagen hver. I går skiftet mannen på senga og ryddet bort rene klær, jeg rakte en halvtime i hagen. 
Nå er min flinke mann i ukens sone (gangen) og vasker vinduer , mens jeg tar skattepapirene som en del av dagens forefallende husarbeid, stua. Egentlig skulle jeg ha vasket, men ettersom vaskehjelpen var her i går (for siste gang?), virket det litt meningsløst. Jeg gikk løs på rot i aktuelle rom i stedet.
Opprinnelig lagt inn av Mistral, her.
Det må du vel for i det hele tatt å få mailene, vel? :aner ikke:
Ja. Men du kan få mailene tilsendt til den vanlige e-posten din. Jeg har nå bestilt samlemail.