Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

16. mai-feiring i barnehagen

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-04-09, 00:02   #1
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

16. mai-feiring i barnehagen

Jeg er fersk og dette har jeg ikke vært med på før.
Jeg vet ungene går i tog, skal selvfølgelig se på. Og jeg vet at det er opplegg for ungene i barnehagen den dagen.
Men klær? Pynter ungene seg?

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-09, 00:03   #2
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 16. mai feiring i barnehagen

Vi skal feire 15. mai i år. Vi har tog og korps og fest. Ungene pynter seg i det fineste de har.

Gammel 24-04-09, 00:05   #3
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: 16. mai-feiring i barnehagen

Ungene mine har aldri pyntet seg i bunad eller penkjole den dagen. Mer pene hverdagsklær.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-09, 00:07   #4
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Vi skal feire 15. mai i år. Vi har tog og korps og fest. Ungene pynter seg i det fineste de har.

Og herjer i møkka?

Gammel 24-04-09, 00:09   #5
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Og herjer i møkka?

De bruker jo vårdress eller regntøy utenpå (ikke i toget eller under pølsefesten).

Gammel 24-04-09, 00:09   #6
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Her pynter de seg i fine klær, leker,går i tog, spiser pølse og is.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-09, 00:11   #7
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

De bruker jo vårdress eller regntøy utenpå.

Ah. Det tenkte jeg ikke på.
Da må vi planlegge finstas her ja.

Gammel 24-04-09, 01:10   #8
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

I lillebror sin barnehage har de feiring uten at foreldrene er med. De møter skoletoget (som er på øverunden) og henger seg på et stykke så går de tilbake til bhg for å ha leker og spiser pølser og is. Har på vanlige klær men har med flagg.

Gammel 24-04-09, 01:25   #9
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, ungene pynter seg i vår barnehage i hvert fall. Men jeg sender dem ikke avgårde i de fineste finklærne. De skal jo tross alt være i barnehagen hele dagen, og forhåpentligvis kose seg ute i fint vær.

Gammel 24-04-09, 08:54   #10
Travolta
Erfaren

Travolta sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Travolta er populærTravolta er populærTravolta er populærTravolta er populær
Standard

Her pynter vi ikke barna så mye. Kommer litt an på været. Pga. mangel på korps i området, så har det felles barnehagetoget blitt borte, og hver barnehage har sitt eget arrangement. Vår barnehage går i tog opp i skogen hvor de griller pølser og har diverse leker. Derfor blir det heller ingen lakksko på jenta. Men pene hverdagsklær blir det jo.

Travolta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-09, 08:59   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her feirer de også 16. mai og da kler de seg fint, men ikke i bunad liksom. Fine hverdagsklær, feks. en fin hverdagskjole med strømpebukse og fine sko. Og flagget må være med.

Gammel 24-04-09, 09:31   #12
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg gråter hver gang jeg ser slike øvingstog. Til og med når jeg går i det selv. Også gråter jeg når øvingstoget stopper på gamlehjemmet og de gamle gråter når ungene synger Ja vi elsker.

I dag gråt jeg en liten skvett når guttungen (10 år) fortalte at han elsker å gå i tog og spesielt i morgentoget (før fuglane står opp).
-Det er en sånn fin tradisjon, mamma!. *rørepinne*

Gammel 24-04-09, 10:59   #13
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ungene mine har semi-pyntet seg til barnehagefeiring av 17. mai (som skjer 15. mai i år). Semi-pyntet vil si at vi holder bunadene hjemme, men at snuppa går i kjole og knerten i skjorte (som ikke er hvit). De blir møkkete som bare det.

Gammel 24-04-09, 11:02   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg gråter hver gang jeg ser slike øvingstog. Til og med når jeg går i det selv. Også gråter jeg når øvingstoget stopper på gamlehjemmet og de gamle gråter når ungene synger Ja vi elsker.

I dag gråt jeg en liten skvett når guttungen (10 år) fortalte at han elsker å gå i tog og spesielt i morgentoget (før fuglane står opp).
-Det er en sånn fin tradisjon, mamma!. *rørepinne*

Hahahah, du er akkurat lik meg. Jeg fikk klump i halsen da jeg skulle til krystallklart i går og kjørte forbi et hvitt hus med flagg i hagen, fordi det minnet meg sånn om 17. mai.

Gammel 24-04-09, 11:28   #15
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Nå har jeg sett guttungen opptre på skolen og jammen meg gråt jeg en skvett da også.

Gammel 24-04-09, 11:36   #16
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Nå har jeg sett guttungen opptre på skolen og jammen meg gråt jeg en skvett da også.

Åja, jeg kan ikke se noe sånt uten å gråte en skvett.

Ang pynting til 16. mai, så gjør ikke ungene i barnehagene her det. Og det synes jeg er veldig greit. For det første, fordi vi da slipper å vaske finklærne en gang til før 17. mai, og for det andre (som vel er hovedargumentet mitt) synes jeg ikke 16. mai skal ta bort all forventning og spenningen til 17. mai. Det er da det er fest, ikke dagen før.

Gammel 24-04-09, 11:42   #17
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her har vi slutta med sånn feiring. 17.mai feires 17.mai - da går barnehagebarna i tog under barnehagens fane (sammen med foreldrene). Da får også foreldrene bestemme om og hvor mye pølser og is ungene skal spise Er ikke akkurat populær mat å servere i barnehagen det...
Men 17.mai er jo et tema vi tar opp i barnehagen - både før og etter denne datoen.

Gammel 24-04-09, 14:41   #18
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Her pynter de seg litt. Varierer noe. Mange leker jo videre i bhg etterpå. De oppfordrer mer til visse farger enn til fintøy spesifikt.
Hos oss er pølse og is populært å servere.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:59.