Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Bygge eller pusse opp eldre hus?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-04-09, 19:11   #17
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Sv: Bygge eller pusse opp eldre hus?

Tusen takk for alle svarene! Det var helt supert at så mange ville dele sine erfaringer! Skal vise denne tråden til mannen i kveld så kan vi drøfte saken videre!

Vi bor i en leil som vi kjøpte ny, så jeg vet det der med dagens håndverk kan by på trøbbel. Her er det polakker som har bygd, og ja.. its not all good.

Jeg ville også helst kjøpt et hus som ikke trengte opp pussing, og som var ferdig.. men der vi skal flytte finnes det kun ett hus til salgs.... men vi har hørt at det kommer visst noen flere nå utover våren. Det huset som kom er takstert til 1,2 og trenger full opp pussing. Men det ser bra ivaretatt ut da. Bare skikkelig bad taste hus akkurat nå

Vi har en kjempefin tomt til 56 kr kvm som vi kan kjøpe hvis vi vil. Den ligger så fint til og jeg drømmer om å bo der. Tomten på dette huset er ikke bra og huset ligger kliss i en gjennomfartsvei. Men det kan jo komme andre hus også...

Nei i går hellet vi veldig mot å bygge igjen.... Vi var på møte med norgeshus og han virket veldig seriøs han vi snakket med. Han fortalte nøyaktig hvordan han ville isolere f eks, og at han visste det var mye slurv på dette - men at for han var det viktig at dette var korrekt utført osv (bare som et eksempel). (kan være han bare var stor i kjeften å da )

Elementhus tar jo heller ikke så lang tid......

Vi eier ett hus (som vi kaller hytta). Der driver vi å pusser opp. Gulvene er skjeve, slukene er full av dritt osv osv... Vi merker allerede der at vi ikke er så veldig glad i å pusse opp Men ... jah..

også tenker jeg: vi kjøpte denne leil for 3 år siden til 1,3. Da var d et stooort steg og vi syns vi tok vann over hodet. Sånn er det kansje med 2,3-2,5 også. At vi nå tenker at det er så mye men om et par år så stiger både lønn og marked osv, så jamner det seg litt ut???

Jeg tenker jo på alt og får litt fnatt av å tenke på å ha så mye gjeld Men banken sier vi skal klare d fint da....

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:47.