Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det uhøflig å være ærlig?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-04-09, 12:10   #17
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det uhøflig å være ærlig?

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Jeg synes det er meget interessant at du nå unntar folk som meg (de syke) fra dine uttalelser for du har tidligere påpekt at jeg var uhøflig fordi jeg ikke tok hensyn til deg og dine barn heller enn min egen helsetilstand.

Ja hvis du bare avfeier meg, så er du uhøflig. Da vet jeg jo ikke hvorfor du sier nei. Du er jo ikke uhøflig fordi du sier nei, men fordi du ikke hjelper meg med å forstå hvorfor.

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Det jeg ikke forstår er hvorfor dere trenger setet mitt mer enn meg?

Hvis du får tilsvarende sete en rad lengre bak, og jeg får ha mine barn ved siden av og under oppsyn, burde ikke det være greit?

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Arrogant er du ikke, men du forventer at andre skal innordne seg deg og dine behov. De skal være forståelsesfulle og løsningsorienterte i forhold til dine ønsker, og da er de greie og fleksible.
Hva hvis mitt ønske er å sitte på plassen min da, fordi jeg har mine behov? Det er jo ikke dermed sagt at jeg er ugrei og lite fleksibel, sant, selv om du ikke får ønsket ditt oppfylt? Men du vil jo oppfatte det slik fordi du forventer at jeg tilpasser meg.
Ser du den?

Ja den er jeg helt med på. Hvis du ville sitte i en firergruppe sammen med min mann og 2 eldste barn, f.eks. som er et reelt eksempel, og ikke begrunnet hvorfor , så hadde du blitt oppfattet som ugrei. Spesielt om det var andre ledige tilsvarende seter. Er det så rart?

Eller er dette et resultat av at noen kanskje er mer forsiktige i forhold til hva de forventer hos andre. Mere ydmyke. At de kanskje opplever at de i en slik situasjon hadde sagt "ja det er greit", og ikke ment det? At jeg ikke burde be om noe sånt, fordi det er vanskelig for andre å si nei og de da framstår som uhøflige? At det er litt sånn "snill-pike-syndrom"? Dere mener jeg får dere til å framstå som uhøflige, og dere mener jeg ikke burde sette dere i en slik situasjon ved å ha forventninger til fremmende som ikke alle kan innfri. Men sånn er nå en gang verden. Enten er det greit eller så er det ikke det. Den sjansen tar jeg.

Sist redigert av Dronningen : 22-04-09 kl 12:30.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:59.