Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hvilken bunad/festdrakt synes du er finest til barn?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-04-09, 14:03   #11
Travolta
Erfaren

Travolta sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Travolta er populærTravolta er populærTravolta er populærTravolta er populær
Standard

Sv: Hvilken bunad/festdrakt synes du er fines til barn?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Det burde vel strengt tatt den som bærer den bestemme? Jeg kunne aldri brukt en bunad fra et sted jeg ikke var, men der er jo alle forskjellige. Det blir for dumt å opprette et bunadspoliti som skal mene noe om slikt, synes jeg. Selv har jeg en Vestfoldbunad fordi jeg er født der, selv om jeg flyttet til Telemark da jeg var 11 måneder og har bodd her siden.

Selvfølgelig er det greit at du har vestfoldsbunad, men da går jeg ut i fra at du føler en tilknytning til Vestfold? Mitt poeng er at bunadspolitiet blander seg med f.eks at bunadssølvet må være originalt, og kritiserer barn som bærer masseprodusert bunad. Jeg opplever derimot ikke at de reagerer på folk som bærer bunad pga. utseendet og uten tilknytning til stedet. Sorry, men jeg synes det blir feil at folk (som en venninne av meg) bruker bunad fra et sted de aldri har vært og heller ikke har røtter fra. De har valgt seg bunaden kun ut fra at de synes den er pen. Min venninne er fra Oslo, like så foreldrene, men Oslodrakta fant hun ikke god nok. Det synes jeg blir bunadsjåleri.

Travolta er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:24.