Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva skal dere ha til middag i påsken?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-04-09, 17:05   #21
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i påsken?

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Dette er vel en selvmotsigelse? Kos deg med parmesanen, håper den er dugelig gammel.

Haha ja, selvsagt. Du vet hva jeg mener. Svigerfar reiser til Italia igjen i mai, og tar da med seg en haug med ny parmesan og et par kilo parmaskinke til oss.

Opprinnelig lagt inn av venla, her.

Parmesankylling hørtes godt ut Iset, har du oppskrift?

Den er helt fantastisk. Jeg bruker mye mer parmesan enn i oppskriften da:

http://foreldreportalen.no/forum/sho...33&postcount=5

Gammel 07-04-09, 17:20   #22
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Vi skal til svigers to ganger på middag. Den ene ganger skal svigermor lage lammelår, den andre gangen blir det pinnekjøtt med komler.

Hjemme blir det nok laks, kylling, svin ol. Har masse kjøtt i fryseren, så vi kan lage det vi har lyst på. Pølser må vi kjøpe, for det blir bål-grilling hvertfall to ganger.

Gammel 07-04-09, 17:20   #23
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Haha ja, selvsagt. Du vet hva jeg mener. Svigerfar reiser til Italia igjen i mai, og tar da med seg en haug med ny parmesan og et par kilo parmaskinke til oss.

Et par kilo parmaskinke? Vil du være vennen min?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 17:23   #24
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vurderer å fryse ned endel av det så kan du jo komme på tapas eller noe når Hedda og Didrik kommer i sommer (Sitron kommer også sikkert på samme tidspunkt). Men er parmaskinke godt når den er frosset og opptint? Forresten, jeg frøs vel ned noe parmaskinke i svangerskapet og det smakte jo godt etterpå.

Sist redigert av Dixie Diner : 07-04-09 kl 17:39.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 17:35   #25
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Har kjøpt lammelår så da skal vi ha det med fløtegratinerte poteter en dag vi er hjemme.
Ellers blir det nok lasagne, hjemmelaget pizza og den type. Skogstur med pølsegrilling skal vi også få til.

Gammel 07-04-09, 17:42   #26
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Pinnekjøtt og kålrabistappe
Påskeskinke
Lammelår og fløtegratinerte poteter

Dessert: Ostekake, sjokoladekake, is og krumkake, godteri

Gammel 07-04-09, 18:30   #27
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På grunn av denne tråden ble det glitters parmesankylling i dag. Med alt det deilige tilbehøret. Det dufter himmelsk og om et par tre minutter er det servert.

Gammel 07-04-09, 19:50   #28
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det skal bli lenge til jeg lager den kyllingen igjen. *forspist*

Gammel 07-04-09, 19:51   #29
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Nå stokk jeg, trodde ikke du likte den. Den er så god at det går ikke an!

Gammel 07-04-09, 22:10   #30
emma71
utfordrer ikke

emma71 sin avatar

Hvor: Follo
emma71 er populæremma71 er populæremma71 er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millis, her.

Kiwi-laks = sånn God helg-produkt fra Kiwi, bare vanlige laksefileter naturell

Gammel 07-04-09, 22:18   #31
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi skal reise til foreldrene mine på torsdag og blir til mandag, så der blir det mammas mat - jeg gleder meg! Siden både pappa og jeg har diabetes, og søsteren min er allergisk mot hvetemel, blir det nok mye gode råvarer, mat laget fra grunnen og masse grønnsaker. Lam og laks blir det i hvert fall, og kanskje kalkunfilet, tipper jeg.

Gammel 07-04-09, 22:21   #32
DollyDuck
Superduperaktiv

DollyDuck sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: På bygda
DollyDuck er litt kulDollyDuck er litt kul
Standard

Torsdag skal vi spise hjortegryte hos mamma og pappa (mannen min er jeger)

Fredag skal vi ha skikkelig hjemmelaget kjøttsuppe

Lørdag skal vi ha smalahovve hos mamma og pappa

Søndag skal vi ha taco eller hjortesteik (får vi besøk av mannens døtre blir det taco)

Mandag tar vi hjortesteik om det blir taco søndag. Blir det ikke taco søndag tar vi fisk.

Gammel 08-04-09, 10:44   #33
Tonjemor
Forvirret

Medlem siden: Oct 2008
Tonjemor er litt kulTonjemor er litt kul
Standard

Et tips fra meg til lettvint påskemiddag:
I dag blir det lapskaus på oss. Jeg jobber til kl 14 i dag og må ut å handle etter jobb. Derfor blir det en lettvint påskemiddag. Mtp været som er ute så er heller ikke dette en dårlig ide tror jeg.

Gammel 08-04-09, 10:52   #34
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Her er det "tøm kjøleskapet"-dager. Vi reiser på lørdag, og blir borte nesten 2 uker.

I dag blir det kyllingcurry med ris, nanbrød og salat.
I morgen blir det pinnekjøtt hos svigers.
På fredag blir det kyllingsnitzel fyllt med ost og skinke, steikte poteter, babygulrot og minimais.

Gammel 08-04-09, 10:56   #35
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Her i heimen blir det junk-påske:
Hjemmelagd pizza
taco
kylling tikka masala
Biff
Risgrøt, tror jeg mannen sa..?

Også blir det en tur til Fru Svigerkanin for svensk påskebord med kjöttbullar, Jansons, egg, skinke, sild, etc.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-09, 21:20   #36
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Vi har jobbepåske, og det preger nok menyen en smule:
I dag er det vel ikke ordentlig påske? Vi hadde stekt ris.
Skjærtorsdag: Mannens chili og min guacamole
Langfredag: Småørreter som mamma har fisket til oss
Påskeaften: Påskelam med smak av midtøsten
Søndag: Kanskje pasta med røykelaks

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-09, 22:20   #37
Trois
Søkende

Trois sin avatar

Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Siden vi for første gang skal være hjemme har barna fått bestemme.

Torsdag - Burger King
Fredag - Tacoform
Lørdag - Mannen's hamburgere
Søndag - Tapas
Mandag - Laks

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-09, 00:15   #38
Trolljenta25
Erfaren

Trolljenta25 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

I år blir det skinkestek, for mannen tok en tur til Sverige for å handle lammelår, men ombestemte seg i butikken. Rimelig harry gjort... Jeg hadde sett så frem til lammelår.

Tilbehør: Ananassufflè, hvitløksgratinerte poteter og en eller annen grønnsak.

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:18.