|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du villig til å betale for smak (tomater)?
Jeg husker ikke helt hvor jeg tok det fra, jeg mener det var lederen i siste(?) Mat og Helse, som refererte til en rapport. Jeg tror det stemmer. Iset - du holder sikkert det bladet, kan du ikke sjekke?
Her skorter det på innsatsen din, tror jeg. 115 minutter er så godt som 2 timer. La meg anta at dere bare handler til 2 stk (anslag til sikker side). Det betyr at dere spiser for 750 kr. hver i uka. Trekk fra litt siden ungene også spiser litt, si 600 kr pr voksen. En timelønn på i underkant av 300 kr er altså tilstrekkelig til å oppfylle påstanden. Antagelig spiser ungene for mer og dere for mindre, da blir timelønna som kreves lavere. Si 250 kr. Det er maaaaaaange i dette landet som tjener mer eller mye mer enn 250 kr/time. Og det er mange som tjener mindre. Men vi snakker gjennomsnitt av befolkningen her. Jeg kan ikke se at det er noe som helst usannsynlig i påstanden om 115 minutters jobb pr ukes-handling pr gjennomsnittsnordmann. Sist redigert av banana : 03-04-09 kl 15:41. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Live and let live
|
Sv: Er du villig til å betale for smak (tomater)?Jeg kjøper "ordentlige tomater" selv om det koster mer. Alle mulige andre varianter enn de fargeløse smaksløse i løs vekt. Cherrytomater, smakstomater, solskinnstomater osv. Prøver litt forskjellig hver gang.
|
|
|
#43 |
|
Fear of the dark
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du villig til å betale for smak (tomater)?Jeg kjøper bare de avlange pakkene med perletomater, de smaker så søtt og godt.
|
|
|
#44 |
|
Dramaqueen
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Sv: Er du villig til å betale for smak (tomater)?Jeg liker ikke tomater. Mulig det er fordi jeg ikke har smakt "skikkelige" tomater? Cherrytomater går, men vanlige tomater klarer jeg rett og slett ikke smaken på. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Er du villig til å betale for smak (tomater)?Begge deler. Liker vanlig tomat, men kjøper også andre. Klasetomater og plommetomater. Cherrytomater om vi skal ha "gresk salat" e.l. Bifftomat er best oppå brødskiva og på hamburger. Kjøper ellers gul paprika fordi den er bedre, og vi velger soppen vi liker best. Når jeg tenker etter så handler vi nok generelt det vi liker best, og foretrekker klart Meny og lignende butikker, i forhold til utvalget. Men ser at vi burde kanskje vurdere rimeligere alternativ av og til. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Passiv
|
Sv: Er du villig til å betale for smak (tomater)?Åh, nå kom jeg på tomatene i Italia jeg også. |
|
|
|
#47 |
|
Teller ned
Sv: Er du villig til å betale for smak (tomater)?Kjipe tomater orker jeg ikke, kjøper kun dulcita. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Aktiv
Medlem siden: Mar 2009
![]() |
Sv: Er du villig til å betale for smak (tomater)?Forsøker alltid å finne tomater som smaker tomat. Kjøper gjerne klasetomater til trippel pris dersom nødvendig. Kan heller la vær å spise tomater dersom de ikke smaker. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Fjott
|
Sv: Er du villig til å betale for smak (tomater)?Jeg betaler også gledelig, men studentlommeboka mi er gjerrig for tiden så det er kun når jeg skal unne meg litt ekstra.
|
|
|
#50 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
Sv: Er du villig til å betale for smak (tomater)?Jeg har ikke kjøpt vanlige tomater på flere år. De smaker ingenting. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du villig til å betale for smak (tomater)?Jeg skulle gjerne kjøpt alle mulige gode tomater, men er man student så er man student. Kjøper oftest de vanlige, innimellom cherry-tomater. Aller mest prøver vi å kjøpe grønnsaker og frukt i sesong, slik at vi spiser mest tomat når de rimelige også smaker OK. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Permakulturell
|
Wow! Den var skikkelig drøy!
|
|
|
#53 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Er du villig til å betale for smak (tomater)?Eg kjøpe stort sett cherry eller dulcita. Så ja, eg betale for smak. Men om vi skal ha taco eller noko slikt kjøpe eg vanlige i lausvekt.
|
|
|
|
#54 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Apr 2009
![]() |
Sv: Er du villig til å betale for smak (tomater)?Betaler for smak selvsagt. Vet jo at ikke alle tenker slik, men for oss er det bedre å spise litt færre tomater med smak, enn å kaste uspiste smakløse tomater. Dessuten,- ssammenlign kiloprisen på "dyre" tomater med f.eks sjokolade og godteri,- da er de kanskje ikke så ille like vel. Og mye sunnere |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Fortynnet
|
Sv: Er du villig til å betale for smak (tomater)?Ja, det sier jo litt om de andre tomatene når disse merkes med "smakstomater". Jeg betaler gjerne ekstra for gode tomater, og skjønner egentlig ikke hvorfor de selger de smakløse som bare smaker vann. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
New kid on the block
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du villig til å betale for smak (tomater)?Ja, jeg er villig til å betale for kvalitet any day, any thing.
|
|
|
#58 |
|
trøtt
|
Sånne cherrytomater på boks er gode!
|
|
|
#59 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Er du villig til å betale for smak (tomater)?Vi prioriterer god mat og kjøper det vi har lyst på uten at vi tenker noe særlig på prisen. Så hos oss blir det mest sånne bittesmå perletomater, datterino- eller dulcita-tomater. Geniale å legge i matboksen til sønnen også, sammen med snacksagurker, da får han i seg litt grønnsaker til lunsjen.
|
|
|
#60 |
|
Det ordner seg alltid
Hvor: Oslo
Sv: Er du villig til å betale for smak (tomater)?Vi kjøper aldri de "vanlige" tomatene og kjøper som oftest cherrytomater eller andre smakstomater. Storebror og jeg småspieser tomater dersom vi har det liggende. Nesten som smågodt det! Økologiske foretrekkes dersom de er bra. |
|
|
|
![]() |
|
|