Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Noen som har erfaring med crock pot og/eller slow cooking?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-04-09, 09:08   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har erfaring med crock pot og/eller slow cooking?

Jeg har sett at noen av sjappene på Grønland selger sånne elektriske crock pots (likner litt på riskokere), men jeg aner ingenting om kvaliteten på dem. De er av merker jeg aldri har hørt om.
Men du kan jo gjøre det samme i stekeovnen, med jerngryter med lokk. Det er det som er de originale slow cookers, ikke de elektriske. Det er en moderne oppfinnelse. Jeg tør aldri å gå fra slike ting, og ville nok ikke gått i fra en sånn her heller.

Men jeg lagde en pot roast på "gamlemåten" i helga, jeg slang en svinestek, grønnsaker, portvin og litt buljong i ei jerngryte, satte på tett lokk og i ovnen på 165 grader i 4-5 timer på søndag. Det ble megagodt.

Greia er at man skal ha en gryte som holder godt på varmen rundt hele, jerngryter er geniale sånn, ikke at det bare skal være varme under i fra.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:30.