Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Saus til ribbe m/tilbehør?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-12-06, 23:11   #1
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Saus til ribbe m/tilbehør?

Kan noen fortelle meg hvordan jeg lager en brun saus av sjyen? Kanskje jeg skal prøve meg på det. Har aldri laget brun saus selv fra bunnen av jeg.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 23:48   #2
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Kan noen fortelle meg hvordan jeg lager en brun saus av sjyen? Kanskje jeg skal prøve meg på det. Har aldri laget brun saus selv fra bunnen av jeg.

Brun smør og mel, spe med kraften, ikke spe mer om den blir tykk før det koker opp, spe mer. Har du iikke noe kraft å spe med, bruk kjøttkraftterninger i varmt vann, og du har mer å spe med.

:gammel bestemor:

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 23:54   #3
kiddo
På flyttefot.

kiddo sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kok opp vann som du heller oppi langpannen når du har tatt ut ribba. Har du hatt nok vann i langpannen mens du steker ribba, bør det være en god del kraft å få ut av det. Bruk en stekespade til å skrape sammen det litt svidde og sil all kraften så du slipper å få det i gryta.
En pose sjysaus er fint å blande i hvis det ikke er nok ribbefett.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:48.