Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Å bo i Moss?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-03-09, 22:43   #1
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å bo i Moss?

Moss er noe av det tristeste jeg har vært i. Mer stille og grå by skal man lete lenge etter. Er kun et sted jeg passerer nå. Høl i veien liksom.

Kom heller til andre siden. Vestfold syns jeg er en mer trivelig plass en østfold. Ja jeg har bodd begge steder.

Gammel 26-03-09, 23:16   #2
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Moss er noe av det tristeste jeg har vært i. Mer stille og grå by skal man lete lenge etter. Er kun et sted jeg passerer nå. Høl i veien liksom.

Kom heller til andre siden. Vestfold syns jeg er en mer trivelig plass en østfold. Ja jeg har bodd begge steder.

Har ikke vært mye i Moss, men 3 ganger i sentrum. Og jeg har ennå ikke falt for byen, så vi har ikke bestemt oss. Vestfold - ja egentlig gjerne, men vi har så mye familie og venner på denne siden så det blir også litt "feil". Men er enig i at Vestfold generelt er mer tiltalende enn Østfold/Moss.

Opprinnelig lagt inn av Marikken

Fint område, men langt til skolen synes jeg.

Ja, jeg har saumfart kartet etter skoler og det virket langt ja...Ikke akkurat gangavstand for barn. Vurderer også Steinerskolen i Moss/Skredderåsen, men den har ikke det beste ryktet. Skal barna begynne på en slik skole, skal det være en god steinerskole... Vel.

Opprinnelig lagt inn av Honeybunny

Har dere bestemt dere, Amelie?

Må forresten takke for at du startet denne tråden, den har vært er verktøy for å få overtalt mannen til å flytte.

Så dere skal flytte til Moss? Hvor? Så fint at denne tråden har bidratt til at mannen din er overtalt.
Men jeg må igjen takke alle som har svart og fortsatt vil svare ( ) i denne tråden. Jeg har lest mange innlegg om Moss høyt for min kjære, og han har lyttet interessert.

Vi har langt fra bestemt oss. Det står fortsatt mellom å bli boende her (enderekkehus med påbygningsmuligheter), Moss, Drøbak (nær buss til Oslo) Sjøhagen (nytt hus), Son eller Sandefjord.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-09, 08:24   #3
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Nærmeste offentlige skole er vel Kambo, så vidt jeg vet.

Ellers har det vel vært "opprydding" på Steinerskolen de siste årene, så det er visstnok blitt bedre der. Men da vi vurderte det i fjor, så var det snakk om 5-6 elever som skulle starte i 1. klasse. Synes det blir for lite jeg. Men det varierer jo sikkert fra år til år.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 21:36   #4
Maya80
Bør lage seg en tittel selv

Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Ganske sikker på att det er bytårnet

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 21:56   #5
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sindrome: så du bor i Son ja.

Ja, vi har vurdert Son og kjørt i området. Tenker at det er et fint sted å vokse opp for barn, har fått med meg at det er mange forskjellige fritidsalternativ der. Hestesenter er viktig å ha i nærheten...!
Hvilket område i Son er bra da?

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 22:17   #6
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Tja, nå er jo ikke Son så stort, så stort sett alle områdene er bra synes jeg. Men jeg er nå innflytter...

Iflg. Soninger så er det kun gamle Son som teller. Deør er visst ikke så verst og Øståsen altfor nytt. Store Brevik teller vel ikke som Son heller

Jeg vil si at gamle Son er fint, men ikke alltid så veldig praktisk. Ofte litt gamle hus og lange, bratte veier for å komme opp. Men ofte med fin utsikt da!! Deør er fint for pendling, men kan være litt mørkt (mye trær der). Det er også mye 70-tallshus og de er jo ikke alltid så praktiske. Øståsen er et 10 år gammelt byggefelt sør for Son "sentrum", like ved Catosenteret. Veldig luftig, mulighet for sjøutsikt og ganske nye hus. Kjekt for barnefamilier.

Den første linken jeg la inn er på Store Brevik/Øståsen og den andre på Deør.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:55.