|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: GPS-merking av demente?
Jeg kjenner at dette er litt provoserende. Ja, ja, ja, det er menneskelig å feile. Men herlighet, det er jo stadig noen som glemmer et eller annet når det er snakk om demente på institusjon som stikker av. Det burde ikke være lov å "glemme" å låse døren. Da får de begynne å opptre med sluser med selvlukkende dører og koder for å åpne de, om så må til.
![]() |
#2 |
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Eller rett og slett håndtak som går "feil vei", kodelås eller noe annet. Et sted vet jeg at man rett og slett har selvlukkende dører med kodelås og koden skrevet opp på døra. Beboerne klarer ikke å koble denne lappen med tastegreiene, og pårørende og ansatte har bare en liten ekstra ting å gjøre for å gå ut og inn.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: GPS-merking av demente?Hvilke kognitive hjelpemidler kan min mor og min fars øvrige familie ta i bruk hvis han går sin vei og vi ikke finner ham. Hva om han faller (det er her snakk om en gammel mann) han er ikke i stand til å forstå bruken av en mobiltelefon, langt mindre huske hvorfor man skal bruke en sånn dings. Fordi min mor er "frisk" (hun er 85 år gammel) får ikke min far, som er eldre enn henne, sykehjemsplass fordi kommunen mener min mor er fullt ut i stand til å ta seg av ham. (kommunen sparer penger) Hun er ikke i stand til å ta seg av ham, som finner på all verdens krumpspring både natt og dag. Og er det da riktig at hun også skal låses inne i sitt eget hjem, sammen med ham. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Absolut ateist
|
Da foreslår jeg at du skriver en viljeserklæring og tinglyser denne.
![]() |
#5 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
interlektuell
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: GPS-merking av demente?Perhonen: det er lenge siden jeg var innom hjelpemiddelfeltet; men du kan sjekke ut www.falckigel.no I tillegg bør dere kontakte kommunal ergoterapeut som kan hjelpe dere videre med informasjon og søknader. En person jeg kjente hadde et smykke med adresse og telefonnummer slik at andre rundt ham kunne hjelpe ham hjem når han gikk seg vill.
![]() |
#7 |
weird
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mitt poeng her er at jeg mener man må gjøre noe med de første tingene du påpeker her og at GPS er et dårlig alternativ for mennesker som trenger omsorg og tilsyn.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|