Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Meierismør eller margarin?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Hva foretrekker du?
Meierismør 99 59,28%
Margarin 61 36,53%
Vil se resultatet 7 4,19%
Deltakere: 167. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-02-09, 23:07   #121
Lillepus84
Nybegynner
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 6
Lillepus84 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Meierismør eller margarin?

Margarin her

Lillepus84 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 23:08   #122
Millivilli
Aktiv
 
Millivilli sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 217
Millivilli er litt kul
Standard

Sv: Meierismør eller margarin?

Takket være denne tråden har jeg nå kjøpt inn meierismør.
Det står i kjøleskapet og venter på at margarinpakken skal bli tom.

Hvordan husker dere å ta det ut av kjøleskapet før dere trenger det? Det er jo helt umulig å håndtere dersom det er kjøleskapskaldt.

Millivilli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 00:03   #123
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.655
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Meierismør eller margarin?

Blå soft og blå melange.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 00:17   #124
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Meierismør eller margarin?

Opprinnelig lagt inn av Millivilli, her.

Takket være denne tråden har jeg nå kjøpt inn meierismør.
Det står i kjøleskapet og venter på at margarinpakken skal bli tom.

Hvordan husker dere å ta det ut av kjøleskapet før dere trenger det? Det er jo helt umulig å håndtere dersom det er kjøleskapskaldt.

Har den stående på benken, bruker den på brødmat til hele familien og i all matlaging, så det går hvertfall 1 pk. i uka.

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 00:27   #125
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.086
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Meierismør eller margarin?

Smør smaker ikke noe godt.
Takke meg til Soft Flora.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 09:00   #126
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Meierismør eller margarin?

Jeg har den også stående på benken hele tiden, for vi bruker et par pakker i uken. Hele familien bruker det jo, og bruker man mindre enn oss til maten, kan man jo feks. bruke det også til steking (der bør man jo bruke smør uansett) så pakken blir oppspist fortere.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 00:40   #127
Tilden
Leken
 
Tilden sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 524
Tilden er litt kulTilden er litt kulTilden er litt kul
Standard

Sv: Meierismør eller margarin?

Hvor lenge kan egentlig meierismøret oppbevares i romtemperatur da? Vi styrer fælt med å ta det ut tidlig nok, og ender ofte opp uten noe smør på skiva. Kjekt om jeg bare kunne hatt det i skuffen da

Tilden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 00:53   #128
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Meierismør eller margarin?

Sikkert ikke mer enn et par uker eller noe sånt, om det ikke står for varmt. Hos oss varer jo ikke en pakke lenger enn maks en uke, helst mye mindre, så det blir aldri gammelt. Om dere bruker det til steking også så varer det jo enda mindre.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 01:14   #129
LimboLine
Superaktiv
 
LimboLine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 318
LimboLine er litt kul
Standard

Sv: Meierismør eller margarin?

Jeg har margarinpakken i romtemperatur. Håper den holder seg 1-2 uker.

Iset: den ene linken din i starten av tråden her virker ikke.

LimboLine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 01:17   #130
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Meierismør eller margarin?

Limboline: har du margarin i romtemperatur? Hvorfor det? Og den linken er desverre borte. Den var så opplysende, den linken der, og nå er den vekke.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 01:18   #131
LimboLine
Superaktiv
 
LimboLine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 318
LimboLine er litt kul
Standard

Sv: Meierismør eller margarin?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Limboline: har du margarin i romtemperatur? Hvorfor det? Og den linken er desverre borte. Den var så opplysende, den linken der, og nå er den vekke.

Jeg driter på draget stadig vekk, jeg.
Smørpakken mente jeg.

LimboLine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 01:20   #132
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Meierismør eller margarin?

Ah, det var det jeg trodde men stusset litt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 07:56   #133
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.762
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Meierismør eller margarin?

Jeg liker ingen av delene på brødskiva og i matlaging bruker jeg solsikke- og olivenolje. Bruker også en del olje når jeg baker, men mest soyamargarin. Jeg baker ikke særlig ofte.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no