Sv: 600 gram margarin på 4 dager ...
Opprinnelig lagt inn av smurfine, her.
Ja, det ville vært kostholdet hun hadde nektet å følge. Hun pleier å si: "Jeg har prøvd alt som finnes, men ingenting hjelper på meg". Jeg tror at dersom hun hadde sluttet å spise de store måltidene, og begynt med små og ofte måltider, samt redusert fett og sukkermengden, at det ville blitt bedre ganske straks. Hun drikker 3 liter Cola Zero om dagen, og påstår at det er det samme som å drikke 3 liter vann, fordi det ikke er sukker eller kalorier i zero. Blir oppgitt jeg, men samtidig skulle jeg ønske hun klarte å endre kosthold...
Det er vondt å se at noen du er glad i ikke greier å ta vare på helsa si. Kanskje det hjelper om du greier å vise henne at du har respekt for henne og er glad i henne slik hun er - det er kun det at du vil beholde henne på denne siden av evigheten litt lenger som gjør at du vil fortelle om det?
Eller du kan jo bake noen lavkarbokaker neste gang hun kommer og presentere henne for maten hjemme hos deg så ser hun hvor mye god mat det er og blir kanskje litt oppmuntret til å prøve etterhvert?
Problemet med mye diettmat er at den er veldig fettfattig. Fett i maten smaker godt, derfor er diettmat gjerne litt blek. Lavkarbovariantene er ikke fettfattige dermed smaker maten mye bedre.
|