Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ja eller nei til ul i uke 12?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er du for eller imot ul i uke 12 av svangerskapet?
Jeg er for. 130 84,97%
Jeg er imot. 4 2,61%
Usikker. 19 12,42%
Deltakere: 153. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-03-09, 20:52   #1
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ja eller nei til ul i uke 12?

Jeg er helt klart for.
Fordi man får vite om det foreligger et svangerskap utenfor livmoren, i uke 18 er det som oftest for sent, og dette er en farlig tilstand.
Fordi ved alvorlige sykdommer er det beste for foreldrene å få vite det tidlig.
Fordi jeg er generelt for at man skal ha så mye informasjon som mulig.

Gammel 20-03-09, 09:20   #2
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Dette er jeg forsåvidt enig i, men det reiser også endel utfordringer. Sånn som oppfølgingen er nå kan det være en veldig dramatisk avgjørelse for foreldre å ta alene. På mindre sykehus får man ikke reelle valg, det er avhengig av den ene legen som regel. Jeg mener dette er altfor sårbart og etterlyser et vern for foreldre som må ta et valg ang babyen og dens fremtid hvis det viser seg å være noe galt.

Gammel 20-03-09, 10:04   #3
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg er helt klart for.
Fordi man får vite om det foreligger et svangerskap utenfor livmoren, i uke 18 er det som oftest for sent, og dette er en farlig tilstand.
Fordi ved alvorlige sykdommer er det beste for foreldrene å få vite det tidlig.

Signerer Esme, og legger til: Fordi ved alvorlige sykdommer/tilstander er det en fordel å være klar over det tidligst mulig. F.eks. tvillinger med felles morkake.

Selv har jeg tatt privat ultralyd ved uka 6 og 12 begge ganger.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:41.