|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#881 |
|
superbruker
|
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...
Det jeg mente var å utvise sunn fornuft når man leser ting man finner på nettet og andre steder feks bøker. Det er ikke sant selv om det er trykt. Bruk litt sunn fornuft når du vurderer kildene.
|
|
#882 |
|
♥
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Jada. |
|
|
|
|
#883 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Blir du ikke litt skremt av at vaksinemotstanderne på dib har basert avgjørelsen sin og vil overbevise andre om det samme, på bakgrunn av en slik side som dette?
|
|
#885 |
|
♥
![]() ![]() ![]() |
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Lykken: jeg tror ikke de bare baserer valgene sine på slike kilder. Jeg tror de velger det bort, fordi de ikke ønsker å vaksinere. Tror ikke de har noen grunner egentlig. Jeg har venner av meg som ikke vaksinere i det hele tatt ( mine har fått trippel ) og deres argumenter er at de ønsker at kroppen skal ordne opp selv. |
|
|
|
|
#886 |
|
Nek er allrighte dyr
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Men du synes tydeligvis det er fornuftlig, det er jo det du har argumentert for her i denne diskusjonen, med linker til diverse sider og henvisninger til dib?
|
|
#887 |
|
♥
![]() ![]() ![]() |
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Jeg har lest litt på dib ja, men har ikke tatt valg bare utfra det. Jeg er skeptisk til vaksiner, og det er jeg bare. Liker ikke tanken på at de kan forstyrre nervesystemet osv. Jeg vil vite at det er 100% ufarlig å gi mmr. Når jeg vet det, og det er bevist over 20-30 år til så skal jeg vurdere det. |
|
|
|
|
#888 |
|
Passiv
|
De ønsker med andre ord å utsette andre for det som kan være for enkelte grupper potensielt dødelige sykdommer. Synes det høres meget egoistisk ut. Kanskje det da er bedre med de som baserer valgene sine på mer eller mindre surrealistiske kilder med udokumentert statistikk og påstander som selv legfolk som meg skjønner er totalt på jordet? |
|
|
#889 |
|
Absolut ateist
|
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Når det er bevist over 20-30 år til, så har du heldigvis ikke lenger myndighet over barna dine.
|
|
#890 |
|
Nek er allrighte dyr
Men hvor og hva har du lest om vaksiner som kan forstyrre nervesystemet osv? Altså, seriøse kilder.
|
|
#891 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Da vet de veldig lite om de sykdommene det vaksineres mot. "Ordne opp selv"= historieløst tullprat.
|
|
#892 |
|
Kamerat Pære
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...og... hvor får du det fra at man kan få nerveskader av vaksiner? Hva slags seriøse studier har du lest om dette?
|
|
#893 |
|
♥
![]() ![]() ![]() |
BIM bladet som fulgte med i Foreldre og barn blad i 2002. En lege der skrev at de egentlig burde vente med vaksiner til barnet var nærmere 2 år og nervesystemet var mer utviklet. Denne artikkelen tok jeg med til helsesøster, men hun avfeide med at de tok sprøytene så tidlig, for da husket ikke ungene det når de ble større. De ville huske stikket som 2 åring, enn 3 mnd gamle. Det svaret fikk jeg, og godtok det og vaksinen ble satt :sur |
|
|
|
|
#894 |
|
♥
![]() ![]() ![]() |
BIM blad som fulgte med Foreldre og barn bladene i 2002. Har svart Lykken på det samme. :trøtt: |
|
|
|
|
#895 |
|
Bedreviter
|
Det er ikke 100 % ufarlig. Det er ingen vaksineeksperter som hevder det. Vaksiner, i likhet med alle medisinske stoffer med virkning, kan ha potensielle bivirkninger. |
|
|
|
|
#896 |
|
Kamerat Pære
|
|
#897 |
|
Bedreviter
|
Grunnen til at man setter en del vaksiner tidlig, er selvsagt for at ungene ikke skal rekke å stryke med av sykdommene før de får vaksine, eksempelvis kikhoste. Dustehelsesøster! |
|
|
|
|
#898 |
|
♥
![]() ![]() ![]() |
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...VR: han hadde noen kilder der, men de husker jeg ikke. |
|
|
|
|
#899 |
|
Bedreviter
|
Og leger kan ikke alt om alt. Jeg har sett en del ganske hårreisende eksempler på at leger eller andre fagfolk uttaler seg om ting de ikke er i nærheten av å ha fagkompetanse på: en psykiater er for eksempel en lege, men ikke en du har lyst til å høre på i vaksinespørsmål. En professor i historie kan godt være en utmerket forsker, men jeg er ikke så veldig interessert i hva vedkommende mener om miljø og ozonlaget, for å ta noen (mer eller mindre reelle) eksempler. |
|
|
|
|
#900 |
|
På lukket avdeling
|
Vaksine mot kikhoste er jo satt så tidlig nettopp fordi kikhoste er farligst for de som er så små. |
|
|
![]() |
| Emneord |
| vaksinasjonskonspirasjon |
|
|