Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

De som ikke vaksinerer barna er ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-03-09, 00:31   #881
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Men hvem sitter på den sunne fornuften da? Du, jeg, legene??
Vanskelig.

Det jeg mente var å utvise sunn fornuft når man leser ting man finner på nettet og andre steder feks bøker. Det er ikke sant selv om det er trykt. Bruk litt sunn fornuft når du vurderer kildene.

Gammel 16-03-09, 00:33   #882
Kråka

Kråka sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Jada.

Kråka er ikke aktiv  
Gammel 16-03-09, 00:33   #883
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

ja det var mye rart. Jeg fant endelig ut hvor vaksinemotstandere på dib har funnet kildene sine fra. Mange sitater var klippet rett ut fra siden.

Blir du ikke litt skremt av at vaksinemotstanderne på dib har basert avgjørelsen sin og vil overbevise andre om det samme, på bakgrunn av en slik side som dette?

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv  
Gammel 16-03-09, 00:35   #884
Maylen
På lukket avdeling

Maylen sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Ja, det er en grunn til at man ikke gidder å være på dib.

Maylen er ikke aktiv  
Gammel 16-03-09, 00:36   #885
Kråka

Kråka sin avatar

Standard

Lykken: jeg tror ikke de bare baserer valgene sine på slike kilder. Jeg tror de velger det bort, fordi de ikke ønsker å vaksinere. Tror ikke de har noen grunner egentlig. Jeg har venner av meg som ikke vaksinere i det hele tatt ( mine har fått trippel ) og deres argumenter er at de ønsker at kroppen skal ordne opp selv.

Kråka er ikke aktiv  
Gammel 16-03-09, 00:37   #886
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Men du synes tydeligvis det er fornuftlig, det er jo det du har argumentert for her i denne diskusjonen, med linker til diverse sider og henvisninger til dib?

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv  
Gammel 16-03-09, 00:41   #887
Kråka

Kråka sin avatar

Standard

Jeg har lest litt på dib ja, men har ikke tatt valg bare utfra det. Jeg er skeptisk til vaksiner, og det er jeg bare. Liker ikke tanken på at de kan forstyrre nervesystemet osv. Jeg vil vite at det er 100% ufarlig å gi mmr. Når jeg vet det, og det er bevist over 20-30 år til så skal jeg vurdere det.

Kråka er ikke aktiv  
Gammel 16-03-09, 00:42   #888
Skvetten
Passiv

Standard

Lykken: jeg tror ikke de bare baserer valgene sine på slike kilder. Jeg tror de velger det bort, fordi de ikke ønsker å vaksinere. Tror ikke de har noen grunner egentlig. Jeg har venner av meg som ikke vaksinere i det hele tatt ( mine har fått trippel ) og deres argumenter er at de ønsker at kroppen skal ordne opp selv.

De ønsker med andre ord å utsette andre for det som kan være for enkelte grupper potensielt dødelige sykdommer. Synes det høres meget egoistisk ut. Kanskje det da er bedre med de som baserer valgene sine på mer eller mindre surrealistiske kilder med udokumentert statistikk og påstander som selv legfolk som meg skjønner er totalt på jordet?

Gammel 16-03-09, 00:42   #889
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når det er bevist over 20-30 år til, så har du heldigvis ikke lenger myndighet over barna dine.

Gammel 16-03-09, 00:42   #890
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Standard

Jeg har lest litt på dib ja, men har ikke tatt valg bare utfra det. Jeg er skeptisk til vaksiner, og det er jeg bare. Liker ikke tanken på at de kan forstyrre nervesystemet osv. Jeg vil vite at det er 100% ufarlig å gi mmr. Når jeg vet det, og det er bevist over 20-30 år til så skal jeg vurdere det.

Men hvor og hva har du lest om vaksiner som kan forstyrre nervesystemet osv? Altså, seriøse kilder.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv  
Gammel 16-03-09, 00:44   #891
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Da vet de veldig lite om de sykdommene det vaksineres mot. "Ordne opp selv"= historieløst tullprat.

Om du ikke tror på slike konspirasjonsteorier, hvorfor driver du til stadighet å linker til dem? De eneste "bevisene" du har levert her på at vaksine er farlig er jo fra slike sider. Konpiratoriske paranoide som finner hverandre og publiserer en "sannhet" som er helt skrudd.

Gammel 16-03-09, 00:47   #892
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

og... hvor får du det fra at man kan få nerveskader av vaksiner? Hva slags seriøse studier har du lest om dette?

Gammel 16-03-09, 00:47   #893
Kråka

Kråka sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Men hvor og hva har du lest om vaksiner som kan forstyrre nervesystemet osv? Altså, seriøse kilder.

BIM bladet som fulgte med i Foreldre og barn blad i 2002. En lege der skrev at de egentlig burde vente med vaksiner til barnet var nærmere 2 år og nervesystemet var mer utviklet. Denne artikkelen tok jeg med til helsesøster, men hun avfeide med at de tok sprøytene så tidlig, for da husket ikke ungene det når de ble større. De ville huske stikket som 2 åring, enn 3 mnd gamle. Det svaret fikk jeg, og godtok det og vaksinen ble satt :sur

Kråka er ikke aktiv  
Gammel 16-03-09, 00:48   #894
Kråka

Kråka sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

og... hvor får du det fra at man kan få nerveskader av vaksiner? Hva slags seriøse studier har du lest om dette?

BIM blad som fulgte med Foreldre og barn bladene i 2002. Har svart Lykken på det samme. :trøtt:

Kråka er ikke aktiv  
Gammel 16-03-09, 00:50   #895
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke 100 % ufarlig. Det er ingen vaksineeksperter som hevder det. Vaksiner, i likhet med alle medisinske stoffer med virkning, kan ha potensielle bivirkninger.

Poenget er at det er mye mer risikofylt å unnlate å vaksinere, for sykdommene vi vaksinerer mot er langt farligere enn vaksinene.

Hvis det er sant som du innbiller deg, at vaksiner kan føre til astma. Er det ikke tross alt bedre om barnet ditt får astma enn om det dør av meslinger? Nå er det ingen ting som tyder på at man utvikler astma av å få vaksiner, men selv om det hypotetisk sett skulle være tilfelle, så ville jeg for min del fortsatt valgt å vaksinere, for alternativet er at jeg utsetter ungene mine for sykdommer som er potensielt dødelige.

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 16-03-09, 00:51   #896
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Standard

BIM bladet som fulgte med i Foreldre og barn blad i 2002. En lege der skrev at de egentlig burde vente med vaksiner til barnet var nærmere 2 år og nervesystemet var mer utviklet. Denne artikkelen tok jeg med til helsesøster, men hun avfeide med at de tok sprøytene så tidlig, for da husket ikke ungene det når de ble større. De ville huske stikket som 2 åring, enn 3 mnd gamle. Det svaret fikk jeg, og godtok det og vaksinen ble satt :sur

EN lege som sier noe er ikke verd papiret det er skrevet på. Så lenge han ikke har noe forskning å støtte seg til er denne informasjonen like verdifull som den fra konspirasjonssidene dine.(og nå har jeg gjentatt dette til det kjedsommelige)
Leger (som alle andre her i verden) er ikke en homogen gruppe. Det finnes mange leger som mener og gjør mye rart. Mange av dem får dessverre medieoppmerksomhet også.

Og nei, jeg anser ikke ett følgeblad til Foreldre og Barn som en seriøs kilde. Hvis du ikke har noen seriøse medisinske tidskrifter å vise til er informasjonen din likegyldig for min del. Jeg liker å forholde meg til det som blir ansett som seriøse,anerkjente publikasjoner.

Gammel 16-03-09, 00:52   #897
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Grunnen til at man setter en del vaksiner tidlig, er selvsagt for at ungene ikke skal rekke å stryke med av sykdommene før de får vaksine, eksempelvis kikhoste. Dustehelsesøster!

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 16-03-09, 00:53   #898
Kråka

Kråka sin avatar

Standard

VR: han hadde noen kilder der, men de husker jeg ikke.

Men da sier jeg god natt og takk for i dag

Kråka er ikke aktiv  
Gammel 16-03-09, 00:58   #899
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

EN lege som sier noe er ikke verd papiret det er skrevet på. Så lenge han ikke har noe forskning å støtte seg til er denne informasjonen like verdifull som den fra konspirasjonssidene dine.(og nå har jeg gjentatt dette til det kjedsommelige)
Leger (som alle andre her i verden) er ikke en homogen gruppe. Det finnes mange leger som mener og gjør mye rart. Mange av dem får dessverre medieoppmerksomhet også.

Og leger kan ikke alt om alt. Jeg har sett en del ganske hårreisende eksempler på at leger eller andre fagfolk uttaler seg om ting de ikke er i nærheten av å ha fagkompetanse på: en psykiater er for eksempel en lege, men ikke en du har lyst til å høre på i vaksinespørsmål. En professor i historie kan godt være en utmerket forsker, men jeg er ikke så veldig interessert i hva vedkommende mener om miljø og ozonlaget, for å ta noen (mer eller mindre reelle) eksempler.

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 16-03-09, 01:00   #900
Maylen
På lukket avdeling

Maylen sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Vaksine mot kikhoste er jo satt så tidlig nettopp fordi kikhoste er farligst for de som er så små.

Maylen er ikke aktiv  
Lukket tråd

Emneord
vaksinasjonskonspirasjon

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:26.