|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Er du Plan-fadder eller har fjernadoptert et/flere barn? | |||
Ja, er Plan-fadder |
![]() ![]() ![]() ![]() |
42 | 38,89% |
Har fjernadoptert |
18 | 16,67% |
Ikke nå lenger |
6 | 5,56% |
Nei |
39 | 36,11% |
Tenker ofte på å bli Plan-fadder/fjernadoptere |
9 | 8,33% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 108. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du Plan-fadder?
Jepp.
![]() |
#42 |
Jazzbabe
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du Plan-fadder?Ja, vi støtter ei nå 15 år gammel jente via SOS Barnebyer i Sao Paulo, Brasil. Har bidratt via denne fadderordningen i ca 5 år. Vi har ikke så mye annen kontakt utover julekort og bursdagsgaver... Vi støtter også en SOS Barneby. Håper det bidrar like mye som jeg tror.
![]() |
#43 |
Med & uten trylleformel.
|
Jeg syns det er flott når man får fulgt barnet over flere år, og ser resultater av den lille hjelpen man gir. Spesielt koselig med forhold som dine foreldre og Nut, at han vil holde kontakten med dem.
![]() |
![]() |
#44 |
Passiv
|
![]() Sv: Er du Plan-fadder?Rajraj - jeg ser poenget ditt. Men for meg var alternativet å enten bidra likevel eller å ikke bidra, og da falt valget på at det er bedre at en eller annen unge får mat, klær, skole og legehjelp gjennom en ordning som er litt guffen, enn at ungen ikke får dette i det hele tatt. |
![]() |
![]() |
#45 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Er du Plan-fadder?Plan-fadder til ei lita jente i Honduras. Har vært fadder i mange mange år, det er vel 10 år nå tror jeg, minst. Sender en liten oppmerksomhet/brev ca to ganger i året, og mottar tegninger mm. i retur 2-3 ganger, i tillegg til brev fra Plan om hva som har skjedd i fadderbarnets område den siste tiden osv. Betaler hver måned.
![]() |
#47 |
*_*
|
Jeg vet ikke helt, egentlig. Som jeg skrev i det første innlegget mitt, så gir dette meg en vond smak i munnen. Det betyr ikke at jeg er fullstendig i mot fadderordningen. Jeg ser jo at den engasjerer folk, deriblant mange som kanskje vanligvis ikke ville bidratt. Og det er bra. Jeg mener likevel at den markedsføringen som blir gjort for å "verve" nye faddere (tv-reklamen med store, triste barneøyne) og den forpliktelsen giveren føler er lite langsiktig og helhetlig rettet, med tanke på utviklingen i de landene der nøden er størst. Dette henger sammen med mitt syn på bistandsarbeid generelt.
![]() |
![]() |
|
|