|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
Sv: EtternavnVi er ikke gift, og han har mitt etternavn. |
|
|
|
|
|
#82 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: EtternavnVi er samboere. Poden har dobbelt fornavn og pappaens etternavn.
|
|
|
#83 |
|
Det ordner seg alltid
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: EtternavnGuttene har begges etternavn, med bindestrek, så begge navnene blir et etternavn. Jeg ville at de skulle ha mitt etternavn og at det skulle være "tellende". Mannens navn er et ganske vanlig navn. Guttene har begge korte fornavn så det blir ikke så veldig komplisert. |
|
|
|
|
|
#84 |
|
Gro
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: EtternavnVi ble ikke enige, så vi måtte tilslutt trekke hvilket etternavn minstemann skulle ha. Begges etternavn ble satt i en bolle. Jeg fikk trekke, og trakk mannens etternavn.. |
|
|
|
|
|
#85 |
|
lader
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: EtternavnVi er gift, men har ikke samme etternavn. Ungene har begges etternavn, først mitt, så mannens. Hadde ikke gitt ungene dobbelt etternavn hvis de hadde hatt to fornavn. Fire navn synes jeg blir for mye. |
|
|
|
|
|
#86 |
|
Aktiv
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Stavanger
![]() |
Sv: EtternavnNora har samboers etternavn. Han har et ikke så vanlig etternavn, mens jeg har et sen- etternavn. Vi har og tenkt å gifte oss så da blir det til at jeg tar hans. Men kommer nok til å beholde mitt som mellomnavn. |
|
|
|
|
|
#87 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: EtternavnVi er ikke gift (ennå) så barna har selvfølgelig både mitt og mannen sitt etternavn. Jeg kommer til å beholde mitt navn som mellomnavn og mannen sitt som etternavn.
|
|
|
|
#88 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Etternavn
Mine har også fire navn; to fornavn/mellomnavn, og både mitt og mannen sitt etternavn - dvs. vi har begge etternavnene alle sammen. Vi er gift, tok hverandres ettersom det begge er sjeldne etternavn.
|
![]() |
|
|