Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

De som ikke vaksinerer barna er ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-03-09, 01:39   #681
safran
saftig

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av Godemine, her.

Nå er jeg veldig ny her, men dersom denne debatten er representativ i for tonen generelt her på fp, så kommer jeg ikke til å fortsette å bruke tiden min her inne. Tåler godt en het debatt, men dette minner mer om mobbing enn seriøs diskusjon (spesielt et innlegg angående skrivefeil...). De sureste av dere er vanskelig å ta seriøst, til tross for god argumentasjon. Og hvor er moderator som tillater drittkastingen?

Gammel 14-03-09, 01:42   #682
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

*vinker*

Gammel 14-03-09, 01:48   #683
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Nå er jeg veldig ny her, men dersom denne debatten er representativ i for tonen generelt her på fp, så kommer jeg ikke til å fortsette å bruke tiden min her inne. Tåler godt en het debatt, men dette minner mer om mobbing enn seriøs diskusjon (spesielt et innlegg angående skrivefeil...). De sureste av dere er vanskelig å ta seriøst, til tross for god argumentasjon. Og hvor er moderator som tillater drittkastingen?

www.nybaktmamma.com
Her er adressen hvis du vil ta deg en titt. Som Sjugger sa så må man være snill og grei der. Moddene jobber effektivt og.

Gammel 14-03-09, 01:57   #684
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Alltid interessant å få inn nye, friske øyne på forumet.

Amelie er ikke aktiv  
Gammel 14-03-09, 02:02   #685
Kråka

Kråka sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Og gjerne flere som er skeptiske til vaksiner

Kråka er ikke aktiv  
Gammel 14-03-09, 02:10   #686
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Og gjerne flere som er skeptiske til vaksiner

Gammel 14-03-09, 02:25   #687
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

www.nybaktmamma.com
Her er adressen hvis du vil ta deg en titt. Som Sjugger sa så må man være snill og grei der. Moddene jobber effektivt og.

Tror nok det forumet passer bedre ja.

Gammel 14-03-09, 02:36   #688
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ang. dette med at antall barn med spesielle behov øker.
Det tok ikke meg lange tiden som ansatt i helsevesenet å se at mange, mange av de som var barn i "gode, gamle dager" har slitt med sine spesielle behov hele livet. Og hvordan det har påvirket livet og selvbildet deres å bl.a. bli kalt idioter på skolen og senere. Når man sitter overfor et eldre menneske og hører på dennes livshistorie, hvordan dette påvirket dem og hvilke sekundærvansker de etterhvert fikk, så kan jeg ikke hjelpe for å være sjeleglad for at vi i dag er flinkere til å oppdage de spesielle behovene mens barna er små og gi dem en fair sjanse i livet.

I tillegg ser man jo også hvilke konsekvenser manglende vaksiner har fått for de som ble syke (og overlevde) av sykdommer man i dag nesten har utryddet pga. vaksiner.

Ellers synes jeg jo at det å fortsette å slenge frem falske og bastante påstander om vaksiners skyld i diverse diagnoser er ganske stygt gjort mot de som har barn med disse diagnosene. Det er lov og det er viktig at man forsker på dette. Men når forskningen viser noe annet og man da fortsetter å servere påstandene som om de var sanne, så synes jeg at det er råttent gjort mot de foreldrene som har barn med disse diagnosene å hele tiden antyde at de selv har skyld i barnas lidelser.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv  
Gammel 14-03-09, 14:56   #689
Kråka

Kråka sin avatar

Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Det er lov å være skeptisk og det må være lov til å si det. Det er kjempebra at det forskes på dette. Det er også litt rart at vi egentlig bare blir sykere og sykere selv om de farlige sykdommene er nesten borte.
Det florerer med oppkast, diare, forkjølelse og luftveisplager i de fleste barnehager, og det er ikke bra. Man kan ikke sitte stille og ikke finne ut av HVA det kan komme av. Og jeg tenker oftere og oftere på at det kan være vaksinene. Jeg er ikke bastant og skylder alt på vaksiner, men jeg tror det kan ha en liten sammenheng.

Jeg kjenner 3 ett-åringer nå, og alle er fullvaksinert og går i barnehage. De er mer hjemme enn i barnehagen, for de er alltid syke. Bronkitt, lungebetennelse, feber og astma. Den ene fikk nettopp diagnose astma, så det er litt rart. Er det virkelig så elendig hygiene i barnehagene? Jeg ser ofte også at de som ikke er vaksinerte er friske hele året. Det er ikke sikkert det er en sammenheng, men igjen lurer jeg da.

Kråka er ikke aktiv  
Gammel 14-03-09, 15:23   #690
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Det er lov å være skeptisk og det må være lov til å si det. Det er kjempebra at det forskes på dette. Det er også litt rart at vi egentlig bare blir sykere og sykere selv om de farlige sykdommene er nesten borte.
Det florerer med oppkast, diare, forkjølelse og luftveisplager i de fleste barnehager, og det er ikke bra. Man kan ikke sitte stille og ikke finne ut av HVA det kan komme av. Og jeg tenker oftere og oftere på at det kan være vaksinene. Jeg er ikke bastant og skylder alt på vaksiner, men jeg tror det kan ha en liten sammenheng.

Jeg kjenner 3 ett-åringer nå, og alle er fullvaksinert og går i barnehage. De er mer hjemme enn i barnehagen, for de er alltid syke. Bronkitt, lungebetennelse, feber og astma. Den ene fikk nettopp diagnose astma, så det er litt rart. Er det virkelig så elendig hygiene i barnehagene? Jeg ser ofte også at de som ikke er vaksinerte er friske hele året. Det er ikke sikkert det er en sammenheng, men igjen lurer jeg da.

Jeg tenker mer at mye ligger i at mange foreldre har lavere terskel for å holde ungene hjemme nå enn tidligere. Det skal generelt mye mindre til før vi er såkalt syke i dag, enn før i tiden ...OG at barnehagebarn er mye syke det første barnehageåret er jo overhode ikke nytt av dagen; det er først da de virkelig blir utsatt for diverse smitte og det er på den måten immunforsvaret deres utvikler seg. At tilfeldig étt av disse barna har fått diagnosen astma blir jo også veldig diffust, det er veldig mange andre faktorer som kan spille inn her; bl.a innemiljø, arv ++ Noen av oss har dårligere immunforsvar enn andre, og er mer disponerte, vaksinerte eller ikke. Og heller ørten forkjølelser over en tid, enn noe langt mer skummelt som per dags dato ikke er like truende fordi de fleste av oss vaksinerer ungene våre!

Bare ha det litt i bakhodet ditt når du uttaler deg, for det er klart det kan være vaksinen i ett og annet tilfelle, som det kan også være og mest sannsynlig er mye annet også, for på generelt grunnlag finnes det langt mer og bedre dokumentasjon som veier for at risikoen er MINDRE for alvorlig sykdom ved vaksinasjon enn ved å ikke vaksinere; hvilket veier tyngst for meg og mange med meg!

Sist redigert av Bomull : 14-03-09 kl 15:35.
Bomull er ikke aktiv  
Gammel 14-03-09, 15:32   #691
Maylen
På lukket avdeling

Maylen sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Fnis. Du kan ikke sammenligne før og nå på den måten kråka. I dag er verden mindre enn den var før. Alle barn samles halve dagen på ett rom, klart det er mer smitte. Før holdt folk seg omtrent på hver sin knaus, så om en familie ble syk, så ble sjelden naboen syk. Fordi de ikke traff hverandre eller levde så tett som nå. Det er også mye mer reisevirksomhet, så smitte dras fort fra nord til sør.

Maylen er ikke aktiv  
Gammel 14-03-09, 15:33   #692
Maylen
På lukket avdeling

Maylen sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Også angåede flere diagnoser nå enn tidligere. Det er vel oftest fordi ting oppdages og har fått andre navn enn "idiot" og "svakelig".

Maylen er ikke aktiv  
Gammel 14-03-09, 17:07   #693
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Uhm, i forhold til når er vi sykere og sykere? Hva er det du sammenligner med, hvilken tid? Hvis det var før det var utbredt med barnehager, så må du vel innse at det ikke er så rart at det i perioder florerer med smittsomme sykdommer som diare, oppkast og forkjølelse? De er mange barn på et sted og smitte spres raskt.
Du kjenner altså fullvaksinerte 1-åringer i barnehage, det gjør vi alle, og i perioder er enkelte barn mye hjemme pga sykdom, skulle bare mangle at de er hjemme og hvor linker du feber, lungebetennelse, bronkitt og astma til vaksinene? Jeg kjenner forøvrig svært få barn med lungebetennelser og bronkitt. Hva mener du er rart med at et barn har fått diagnosen astma? Hvorfor tenker du først og fremst vaksiner i et sånt tilfelle? Det har alltid finnes astma, bronkitt og lungebetennelse, forskjellen fra før er at mange døde av dette.
Jeg må si jeg ikke skjønner tankegangen din, du bare blåser ut påstander og tanker uten å ha noe konkret å henge det på, utover at du har bestemt at vaksinene tydeligvis kan være årsaken til det meste som finnes av sykdommer.

Gutt 2002 og jente 2005

Sist redigert av Lykken : 14-03-09 kl 19:29.
Lykken er ikke aktiv  
Gammel 14-03-09, 17:59   #694
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg lurer også på hvilken tid det er at folk liksom skal ha vært så mye friskere enn nå. Det har vel aldri vært høyere levealder eller lavere spebarns- og barnedødelighet enn i Norge i dag.

Gammel 14-03-09, 18:57   #695
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er også litt rart at vi egentlig bare blir sykere og sykere selv om de farlige sykdommene er nesten borte.

Vissvass! Vi har aldri vært så friske, hatt så god helse, hatt så lav barnedødelighet eller så lang levealder som nå.

Forskjellen er at vi i dag har råd og lov til å ta hensyn til plagene: Når min toåring har feber, kan jeg være hjemme med henne uten å tape lønn eller risikere refs fra arbeidsgiver, i motsetning til hva min mor kunne da jeg var to år. Min bestemor slapp problemstillingen overhodet, for hun var hjemmeværende, så for hennes generasjon finnes det ingen statistikker.

Det er slett ikke utenkelig at det er høyere frekvens av omgangssyke blant små barn i dag, siden de går i barnehage og utsettes for mer smitte. Til gjengjeld er det langt færre tilfeller av meslinger med dødelig utgang enn det var på 50-tallet, da 4–6 barn døde årlig av sykdommen.

Selv om dine helt udokumenterte påstander om at vaksine er årsak til høyere frekvens astma, forkjølelse og autisme skulle være sann, ville jeg for min del likevel ha vaksinert ungene mine, all den tid jeg heller ville utsatt dem for økt risiko for asma og autisme enn alvorlig hjerneskade og død.

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 14-03-09, 19:02   #696
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og det er rett og slett ikke mulig å si noe som helst om helse basert på tre tilfeller. Jeg har to barn: det ene er veldig ofte syk med feber og det andre er aldri syk. Begge er vaksinert på nøyaktig samme måte.

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 14-03-09, 19:15   #697
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

jeg har tre barn, som nesten aldri er syke, og alle er vaksinert etter vaksinasjonsprogrammet, så der røk statistikken gitt......
(dette var svar til Kråkas tre tilfeller)

Sist redigert av Svanen : 14-03-09 kl 19:16. Årsak: trodde jeg siterte Kråka...
Svanen er ikke aktiv  
Gammel 14-03-09, 19:16   #698
Honey
Aktiv

Honey imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er også litt rart at vi egentlig bare blir sykere og sykere selv om de farlige sykdommene er nesten borte.

Blir vi? Har du noe dokumentasjon på dette?
Sist jeg sjeket hadde vi lavere barnedødlighet enn før og levde lenger enn før.

(...)Den ene fikk nettopp diagnose astma, så det er litt rart. Er det virkelig så elendig hygiene i barnehagene? (...)

Tror du barn får astma som følge av dårlig hygiene?

Honey er ikke aktiv  
Gammel 14-03-09, 19:23   #699
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Honeybunny, her.

Tror du barn får astma som følge av dårlig hygiene?

Ja, den var god.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv  
Gammel 14-03-09, 19:27   #700
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det virkelig så elendig hygiene i barnehagene? Jeg ser ofte også at de som ikke er vaksinerte er friske hele året. Det er ikke sikkert det er en sammenheng, men igjen lurer jeg da.

Du lurer jammen på mye rart. Og det er jo forsåvidt en fin ting. Men du virker ikke videre interessert å finne ut av det? Lete etter informasjon, statistikk og forskning og sånt?

Emneord
vaksinasjonskonspirasjon

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:44.