|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Politisk ukorrekte barnesanger?"jeg har sett en liten negermann
![]() |
#2 |
Lysende norsk flaskekoker
|
![]() Sv: Politisk ukorrekte barnesanger?
Det var den som ble sunget i filmen "Festen"? Jeg må innrømme at jeg ble en smule sjokkert over ett vers i vår studentsangbok som gikk som sånn: |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Travelt opptatt
|
Enig! De pleier å synge den i åpen barnehage, og jeg er på grensa til å si fra hver gang, men føler det faller i kategorien "hysterisk flisespikker".
![]() |
#4 |
Tåler regn
|
![]() Sv: Politisk ukorrekte barnesanger?Ser ikke problemer med ordet lite kineser eller negergutt. Vet at flere(hørt på tv og lest i aviser, men kjenner ingen personlig som jeg har hørt at dette er et negativt ladet ord) mener at ordet neger er diskriminerende. Så jeg prøver å la vær å bruke det.Men jeg må ærlig talt si at jeg aldri har tenkt på det som diskriminerende, og heller ikke brukt det på en måte som er ment å være nedsettende! Ordet nigger derimot, liker jeg ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Audacious
|
Allerede for nærmere 20 år siden var ordet neger definert som nedsettende i leksika.
![]() |
#6 |
Sviiisj!!
|
Absolutt! Jeg trodde "Hottentott" var et fiktivt navn på en fiktiv folkegruppe. Og siden ingen (andre en fiendene fra Babu-stammen) blir fremstilt i noe nagativt lys, så får jeg ingen negative assosiasjoner til ordet "hottentott". Men da var jeg visst litt uopplyst.
![]() |
#7 |
Tåler regn
|
Har jo ikke sagt at det var nå nylig at jeg registrerte det! Jeg er jo tross alt 38 år! Men for meg så opplever jeg ikke ordet neger negativt ladet. Men jeg respekterer at andre kan oppleve det slik, og unngår derfor å bruke det. Og som jeg skrev, så oppfatter jeg ordet nigger som negativt og diskriminerende. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|