Sv: Siv Jensen
Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.
Ansvarliggjøre Selbekk? Hva i all verden skal han ansvarliggjøres for - gjøre noe han har lov til? (Jeg velger å se bort fra blasfemiloven da den i praksis er en sovende lov, og aldri ville brukt i dette tilfellet.) Støre burde påpekt at det var flere aviser i Norge som hadde publisert tegningene, og at publiseringen overhodet ikke var forbudt. I stedet valgte Støre å late som om dette kun var en gal kristenfundametalists verk. Det er ingen som ønsker å få en horde med rabiate muslimer på nakken, men å lyve for å redde Norges (og sin egen) anseelse og innflytelse ved å gjøre Selbekk alene til den store stygge ulven, er noe av det styggeste jeg har sett.
Det står lite ære av FrPs pengegaver fra Sør-Afrika på 70-tallet, men jeg synes man kan forlange langt mer av en utenriksminster enn av et fjolleparti uten reell makt, som var situasjonen for FrP den gangen.
Ro ned to hakk nå. Jeg skrev at jeg har registrert et eksempel på andre partiers blemmer.
At Selbekk ansvarliggjøres for noe han har gjort, er det galt - selv om man mener at handlingen Selbekk gjorde var ok? Det var da ikke den norske regjeringen som kringkastet bildene? Jeg henger ikke helt med merker jeg.