Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er hijaben kvinneundertrykkende?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-09, 21:52   #11
Hadia
hijabdame

Hadia sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hadia har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Er hijaben kvinneundertrykkende?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det jeg har uthevet er jo faktisk bare tøys å si. Det er dessuten spesielt voldelige og maktsyke menn som absolutt ikke har lyst til å la kona gå.

Ja, og jeg vil derfor gjenta at de fleste menn ønsker ikke å være gift med en kvinne som ønsker å skille seg fra dem De fleste menn er vel ikke voldelige og maktsyke?

Jeg vil faktisk si at når en er i den situasjonen, at en prøver å komme seg unna en voldelig og maktsyk mann som ikke vil gi slipp, er det et veldig godt virkemiddel å ha en domsavsigelse å slå i bordet med, og være formelt skilt innen en måned.

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det er meningsløst å påstå at alle dommere skal la alle kvinner få lov til å skille seg om de har lyst, poenget med at kvinner skal gå til domsstol er jo at hun ikke får bestemme selv.

Det blir omtrent som å si at i Norge får man ikke bestemme selv, fordi en må vente på å få godkjent skilsmissen fra fylkesmannen. Alle slike ting har formaliseringsprosedyrer. Det betyr ikke at en ikke har noe valg.

Ellers vil jeg bare få sagt at jeg er ikke her for å prøve å overbevise noen om at islamske skilsmisselover er bedre enn de som brukes i Norge i dag jeg svarer bare på spørsmål og håper å informere der jeg kan.

Hadia er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:53.