Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Føler man seg noen gang voksen/eldre?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-12-06, 20:41   #41
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Føler man seg noen gang voksen/eldre?

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Du verden! Da er ikke jeg voksen, og ingen andre jeg kjenner heller. Finnes det et menneske som har nådd sin fulle utvikling (mentalt/åndelig)?

Min fulle utvikling har jeg i så fall nådd den dagen jeg dør, så da håper jeg det enda er lenge til jeg blir voksen

Gammel 15-12-06, 20:44   #42
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg klarer ikke definere hva jeg mener, det går nok litt på hva man identifiserer seg med.

Jeg syns fremdeles det er litt snålt at jeg er mamma. For meg er mamma en slik som min mamma var, og hun har liksom alltid vært voksen.

Jeg syns det er rart at barn på gaten tenker på meg som dame. Jeg ville fremdeles omtalt meg som jente.

Mannen min som fremdeles spiller dataspill og playstation og ser tv fra sofan hver kveld er ikke voksen i mine øyne, fordi mannerollen og papparollen slik jeg kjenner den er ikke sånn.

Kunne sikkert ramset opp i bøtter og spann, men jeg kommer jo ikke noe lenger påvei mot en definisjon av det.

Det som er spennende er om din (og min) mamma følte seg voksen da de fikk barn? Føler de seg modne og gamle nå?

Mannen min spiller også dataspill og PS, han er sikkert litt barnslig, men han er også voksen.

Tenker vi mennesker er litt av alt, litt voksen, litt barnlig, noen ganger moden og reflektert andre ganger lite smarte og kort tenkte i våre vurderinger og handlinger. Ja takk til sammensatte og hele mennesker!

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-06, 20:53   #43
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tenker vi mennesker er litt av alt, litt voksen, litt barnlig, noen ganger moden og reflektert andre ganger lite smarte og kort tenkte i våre vurderinger og handlinger. Ja takk til sammensatte og hele mennesker!

Da jeg kom på det min mormor hadde sagt (jmfr tidligere innlegg) så var det det jeg tenkte også. Jeg tror svært få kjenner seg voksen. Slik vi selv definerer voksen.

Vi er nok litt av alt, og jeg er nok utad veldig fornuftig og voksen av meg når situasjonen tilsier det. Men jeg kjenner jeg krasjer litt med meg selv. Når jeg sitter på foreldremøter og stiller krav til hvordan jeg vil at sønnen min skal ha det i barnehagen, eller når jeg er på jobb og prater jobbprat med koleger, da kjennes det noen ganger ut som skuespill.
Det er snålt.

Gammel 15-12-06, 20:56   #44
Tøtto
Superduperaktiv

Tøtto sin avatar

Tøtto er litt kulTøtto er litt kulTøtto er litt kul
Standard

Der sa du det! Akkurat det tenker jeg også.

De som jeg ser på som voksne, er ikke de som er kjedelige eller "kjerringer". En som er voksen i mine øyne er en med ro og selvsikkerhet, og som tør å være seg selv.

Gammel 15-12-06, 20:56   #45
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Mannen min spiller også dataspill og PS, han er sikkert litt barnslig, men han er også voksen.

Hei, hei, hei! Det skal jeg altså ikke ha på meg at jeg er blitt voksen

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-06, 20:57   #46
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Føler meg forsatt ung, ikke store forskjellen på i dag og for ti år siden.
Men følte meg litt gammel i dag, når to i klassen min snakket om en på 32.
Han hadde de aldri trodd var så gammel.
Ja ja så er jeg snart gammel da.

Gammel 15-12-06, 21:15   #47
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da jeg var ti var storebroren min tyve og i mine øyne veldig voksen. Da jeg var tyve så var plutselig ikke tyve så veldig voksent, men tredve derimot, det var voksent det. Men da jeg selv ble tredve var jeg overhodet ikke voksent (men førti …) og tyve var rett og slett en barnslig alder. Broren min på 42, han er voksen han, men jeg, nei jeg er bare meg, akkurat passe gammel, men ikke voksen. Så får vi se hva jeg føler når jeg selv blir 42.

Gammel 15-12-06, 21:19   #48
lil'c
Passiv

Hvor: Oslo
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Føler man seg noen gang voksen/eldre?

De tre siste årene har jeg blitt minst 10 år eldre.
Og det merkes ja, helt klart.
For 3 år siden følte jeg meg aldri gammel, ikke voksen engang nesten.
Nå føler jeg meg støtt og stadig som en 90 åring, og jeg gleder meg til å bli 30 år. Det var skrekken før, men etter alle de ekte krisene jeg har opplevd nå vil jeg nok aldri få en alderskrise, det er jo bare en fillegreie.
Jeg har lært vanvittig mye de siste 3 årene, og det har helt klart formet meg mye som menneske. Og modnet mye.
Det handler vel mye om livserfaring.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-06, 21:39   #49
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Når jeg ser på enkelte av diskusjonene her føler jeg meg nok gammel. Jeg vokste opp under den kalde krigen - en tid hvor vi nesten forventet å få en atombombe i hodet, det var masse prøvespregninger på Kola. Det var stort sett det nyhetene gikk ut på. Derfor har jeg litt problemer med å legge vekt på enkelte av diskusjonene her, for meg blir det småting. Dere kan være glad dere har vokst opp i en fredeligere tid, selv om det er en del konflikter i dag.

Gammel 15-12-06, 21:41   #50
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Når jeg ser på enkelte av diskusjonene her føler jeg meg nok gammel. Jeg vokste opp under den kalde krigen - en tid hvor vi nesten forventet å få en atombombe i hodet, det var masse prøvespregninger på Kola. Det var stort sett det nyhetene gikk ut på. Derfor har jeg litt problemer med å legge vekt på enkelte av diskusjonene her, for meg blir det småting. Dere kan være glad dere har vokst opp i en fredeligere tid, selv om det er en del konflikter i dag.

Ja, nå hørtes du faktisk voksen ut.

Gammel 15-12-06, 21:42   #51
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Ja, nå hørtes du faktisk voksen ut.

Men inni meg er jeg fremdeles ung, og håper at jeg blir spurt om legitimasjon på polet. Det ville vært en ære.

Gammel 15-12-06, 21:50   #52
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har alltid følt meg voksen. Var sånn gamlisbarn inne i hodet da jeg var liten.

Gammel 15-12-06, 21:55   #53
Frost
Bør lage seg en tittel selv

Frost sin avatar

Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg føler meg ikke gammel ihvertfall. Er ihvertfall ikke sånn kjerring som damene var da jeg var barn.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-06, 21:57   #54
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Jeg har alltid følt meg voksen. Var sånn gamlisbarn inne i hodet da jeg var liten.

Jeg var også sånn.

Jeg har rett og slett mistet voksengenet tror jeg. Vokst det av meg.

Gammel 15-12-06, 22:00   #55
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var også sånn.

Ja, jeg er i hvert fall ikke veslevoksen mer. Bare det er jo noe

Gammel 15-12-06, 22:02   #56
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Ja, jeg er i hvert fall ikke veslevoksen mer. Bare det er jo noe

Men når jeg skal være helt ærlig så er jeg ganske rotete, så det er jo mulig voksengenet mitt bare ligger å slenger et eller annet sted

Gammel 15-12-06, 22:04   #57
Frost

Frost sin avatar

Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg var også sånn.

Du skal se du har brukt det opp.

Gammel 15-12-06, 22:05   #58
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.

Du skal se du har brukt det opp.

Kanskje det!? Jeg var så irriterende fornuftig da jeg var 13 at alt bare forsvant?!

Gammel 15-12-06, 22:07   #59
Frost

Frost sin avatar

Standard

Kanskje det!? Jeg var så irriterende fornuftig da jeg var 13 at alt bare forsvant?!

Tror faktisk det samme skjedde med meg. Ansvarsfull storesøster var jeg også.

Gammel 15-12-06, 22:12   #60
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.

Tror faktisk det samme skjedde med meg. Ansvarsfull storesøster var jeg også.

Jeg har alltid vært ansvarsfull storesøster. Kanskje jeg alltid har vært voksen? Iiik!

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:06.