Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Kan modder lese PM?

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-03-09, 15:36   #1
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan modder lese PM?

Ja, det var i grunn bare det jeg lurte på.

Jo, forresten: Går det an å se gamle prikker. (Både røde og grønne, sendte og mottatte)

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 15:38   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan modder lese PM?

Jeg har hørt rykter om at det går an. Jeg har vært modde på en annet forum, men visste ikke hvordan jeg eventuelt skulle gjøre det. Så det kan hende at det bare er et rykte om at det faktisk er mulig.

Gammel 04-03-09, 15:40   #3
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Når jeg var modde på et annet forum var det i allefall ikke mulig. Mulig admin hadde tilgang, det husker jeg ikke.

Og gamle prikker er såvidt jeg vet borte, ikke mulig å finne tilbake. (Med mindre det har skjedd endringer siden den gangen jeg visste noe.)

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 15:41   #4
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis jeg ikke husker helt feil så er det bare admin som kan lese PM-er.

Modder kan lese prikker, og det er de helt åpne på at de gjør ved behov.

For å se gamle prikker, kan du klikke på tilbakemeldingsikonet på dine egne innlegg og se hvilke prikker du har fått på det innlegget, mener jeg å huske.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 15:42   #5
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne problmstillingen har vært oppe en gang tidligere. Jeg mener å huske konklusjonen er at modder kan lese prikkene våre, dersom det er akutelt å bruke dem i innrapporteringssaker - altså om man må veie en brukers ord opp mot andres ord o.l.

Jeg tviler sterkt på at modder gidder å lese prikkene våre som underholdning ved kaffekoppen.

PM mener jeg at admin måte foreta noen datamessige grep for å få lese, og at dette var komplisert og ikke verdt bryet.

Men noen som vet dette bedre enn meg får arrestere meg om jeg tar feil.

(Se der postet Teo og jeg temmeli likt svar på temmelig samme tid. )

Gammel 04-03-09, 15:43   #6
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

For å se gamle prikker, kan du klikke på tilbakemeldingsikonet på dine egne innlegg og se hvilke prikker du har fått på det innlegget, mener jeg å huske.

Jeg sjekket, og dette virker.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 15:45   #7
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg sjekket, og dette virker.

Hah, kult! Dette visste jeg ikke om. Ikke at jeg vet hva jeg skal bruke det til sånn i praksis.

Gammel 04-03-09, 15:48   #8
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg påstod for litt siden at jeg ikke kunne se hva folk har svart i spørreundersøkelser, men fikk da vite at jeg i prinsippet muligens kan det likevel. Så jeg skal være litt mer forsiktig nå, og si at dersom jeg har adgang til å lese PM-er, så vet jeg i alle fall ikke hvordan man gjør det. Men jeg vil jo tro at HP og Einar vet denslags - PM-ene er jo en del av forumet, og det ville være rart om det ikke er teknisk mulig å få tak i dem. Men det er ikke noe noen av oss kan gjøre uten videre, i alle fall, og såvidt meg bekjent har aldri noen gjort det.

Og ellers så har Teo rett i at man kan klikke på tilbakemeldingsikonet (, for dem som ikke vet det) på sine egne innlegg og dermed se om man har fått noen tilbakemeldinger på det aktuelle innlegget. Men alminnelige brukere kan ikke få opp noen liste over alle prikker de har fått (eller gitt), nei. (Hvis det er noe man har bruk for eller veldig lyst til å finne, går det jo an å spørre en forbipasserende admin.)

Gammel 04-03-09, 15:51   #9
Slettet bruker
Passiv

Standard

Mens vi snakker om administratorer. Hvem er denne Einar? Jeg har sett navnet hans med hjerter bak over hele forumet, men aldri selve mannen. Er han et veldig lekkert spøkelse eller noe sånt? :nysgjerrig:

Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 15:51   #10
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan også lese PM-ene dine, rine. Skamme seg. :tsktsktsk:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 15:56   #11
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Mens vi snakker om administratorer. Hvem er denne Einar? Jeg har sett navnet hans med hjerter bak over hele forumet, men aldri selve mannen. Er han et veldig lekkert spøkelse eller noe sånt? :nysgjerrig:

Einar er vår aller beste venn. Som en Skybert på en måte.

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Har ikke rine vært paranoid, så skal man sagtens sørge for at hun blir det.

Gammel 04-03-09, 16:08   #12
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Ja, han har jeg også lurt litt på..

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Har ikke rine vært paranoid, så skal man sagtens sørge for at hun blir det.

Ikke så veldig paranoid egentlig.

Jeg fikk en litt "naughty" invitasjon på PM nå nylig, det var derfor jeg lurte.

Gammel 04-03-09, 16:09   #13
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var en spøk. :forklarer:

...men naughty? Dette krever utdyping.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 16:10   #14
Kneazle
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

J

Jeg fikk en litt "naughty" invitasjon på PM nå nylig, det var derfor jeg lurte.

Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 16:14   #15
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

PM ligger vel i databasen, og der har vel neppe moddene tilgang. I hvert fall er det slik i Phpbb forumene.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 16:20   #16
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Det var en spøk. :forklarer:

...men naughty? Dette krever utdyping.

Det var også en spøk, men nå var det sikkert mange nysgjerrige modder som ikke kunne dy seg, tenker jeg. :Mohahaha:

Sist redigert av rine : 04-03-09 kl 16:29.
Gammel 04-03-09, 16:21   #17
Kråka

Kråka sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Slettet alle pm fort som fy jeg nå

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 17:05   #18
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg mener HP sa de kunne lese PM-er, men det krever en del arbeid så sjelden det blir gjort.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 17:07   #19
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg mener HP sa de kunne lese PM-er, men det krever en del arbeid så sjelden det blir gjort.

Dette tror og håper jeg er feil. Slik jeg husker det har HP sagt at det finnes et eller annet man kan innstalere for å kunne lese PM, men at man ikke har valgt å gjøre det. Slik du framstiller det her så virker det som om PM faktisk blir lest.

Gammel 04-03-09, 17:08   #20
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er teknisk mulig fordi alt ligger i databasen, men vi har ikke noe grensesnitt for å gjøre det. Av prinsipp ønsker vi ikke å ha det.

Men sånn teknisk sett dersom vi trengte det i feks forbindelse med en politietterforskning, så er det mulig med litt arbeid.

Oppsummert: Vi gjør det ikke, det skjer ikke, det har aldri skjedd.

– Admin

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:38.