Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Konstantere

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-03-09, 01:11   #61
Lita
Passiv

Standard

Sv: Konstantere

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

JA! Så kan vi spise ananas biter og okse lever.

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Ja! Og sjekke om det stemmer at tunfisk biter i olje.

Jeg skal ærlig innrømme at jeg med en gang ikke så skrivefeilen i konstantere, måtte lese 3-4 innlegg først.

Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 01:48   #62
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Nå har jeg bare ett barn foreløpig, men satser på å bli to-barns mamma smått om senn.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 02:23   #63
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Travolta, her.

Det blir sikkert lov å skrive konstantere snart også. Fordi nettopp så mange sier og skriver det. Går det ikke den veien med alt som blir vanlig?

Fordi språk er dynamisk skal vi visst omfavne alt som kommer av skrivefeil og talefeil.

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Mora mi har denne syken med R.
Som i Orslo og dursje.
(Du store så vanskelig det var å skrive feil med vilje).

Det gjør mammaen min også!! Hun syr også på symarsin

Jeg har forresten lagt merke til at mange ikke hvet vordan man skriver vem og va

Gammel 04-03-09, 07:43   #64
Slettet bruker
Passiv

Standard

Symarsin!
Jeg er villig til å banne på at mora mi ville skrevet det!

Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 10:36   #65
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sy-marsvin?

Jeg tviler på at konstantere blir tillatt. Jeg har faktisk ikke registrert det i aviser, men derimot er ordet forhåndsregel noe som går igjen. Gud, det irriterer meg!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 13:22   #66
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Fippskjegg hørtes jo bare dumt ut.

Gammel 04-03-09, 13:39   #67
lalill
Ute av produksjon

lalill sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
lalill er populærlalill er populærlalill er populærlalill er populær
Standard

Her er ein blanDt likesinna, ser eg.

Gammel 04-03-09, 15:55   #68
Mistral
Fluctuat nec mergitur

Mistral sin avatar

Hvor: Paris
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

derimot er ordet forhåndsregel noe som går igjen. Gud, det irriterer meg!

Jeg har tenkt til å lage en overforsvømmelse i kjelleren din, da skal du få noe å irritere deg over, da!

Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 16:02   #69
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Fippskjegg hørtes jo bare dumt ut.

Du får slå deg sammen med mannen min.
Han har flippskjegg, nemlig.
Og nekter å høre snakk om noen fipp uten L.

Gammel 04-03-09, 23:13   #70
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mistral, her.

Jeg har tenkt til å lage en overforsvømmelse i kjelleren din, da skal du få noe å irritere deg over, da!

Hun får vel leie inn en dektektiv slik at du blir prevantert fra å gjøre det

Gammel 10-03-09, 16:13   #71
Tante Grønn
Alltid motsatt

Tante Grønn sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Tante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populær
Standard

En venn av meg har skillepadde som kjæledyr

Gammel 10-03-09, 16:41   #72
Slettet bruker
Passiv

Standard

Etter å ha gått gjennom papirer i hele dag kan jeg bare konstantere at både min eksmann og barnevernet helt konsekvent mener at det er to dobbeltkonsonanter i skillsmisse.

Jeg vurderer å feire det med å begynne å skrive skillsmisseprobblemattikk.

Svar med sitat
Gammel 10-03-09, 17:09   #73
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Har en veninne som alltid syns ting er irritabelt, i steden for irriterende. og så sier hun sjokolademoussé.

Gammel 10-03-09, 17:17   #74
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På jobben gikk det konstant(erende) i et fora.

Gammel 10-03-09, 21:56   #75
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg trodde "konstantere" var et ord, men med annen betydning enn "konstatere".
Er det ikke?
Eller mente dere bare at det ofte brukes feil?

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-09, 21:59   #76
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Måtte google litt...
Synonymer till konstantere:

vitne, anerkjenne, attestere, bedyre, beedige, befeste, bejae, bekrefte, besegle, bestyrke, bevise, bevitne, erkjenne, forsikre, godkjenne, innrømme, konfirmere, parafere, ratifisere, sanksjonere, sanne, si ja til, stadfeste, verifisere

Konstatere

Synonymer till konstatere:

vise til, angi, avgjøre, bringe på det rene, dokumentere, fastslå, fokusere på, framheve, fremheve, gjøre oppmerksom på, klarlegge, markere, nevne, poengtere, påpeke, sette fingeren på, slå fast, trekke fram, understreke, utpeke, vektlegge

Gammel 10-03-09, 22:13   #77
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Konstantere" står ikke i Bokmålsordboka eller Norsk ordbok, heller ikke Norsk Riksmålsordbok. Jeg er tilbøyelig til å tro at ordet er feilstavet på dette synonymer.info-nettstedet (det er drevet av en svenske, ser jeg - jeg lurer på om synonymene er fremkommet ved søk i tekstmengder, eller om de faktisk kommer fra en synonymordbok). De fleste synonymene som her står til "konstantere" står i alle fall under "konstatere" i Kunnskapsforlagets "Norske Synonymer".

Gammel 10-03-09, 22:16   #78
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

"Konstantere" står ikke i Bokmålsordboka eller Norsk ordbok, heller ikke Norsk Riksmålsordbok. Jeg er tilbøyelig til å tro at ordet er feilstavet på dette synonymer.info-nettstedet (det er drevet av en svenske, ser jeg - jeg lurer på om synonymene er fremkommet ved søk i tekstmengder, eller om de faktisk kommer fra en synonymordbok). De fleste synonymene som her står til "konstantere" står i alle fall under "konstatere" i Kunnskapsforlagets "Norske Synonymer".

Åh.. jeg har gått å innbildt meg at det var to forskjellige ord

Gammel 10-03-09, 22:24   #79
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg holder på med boken "jenta som lekte med ilden" av Stieg Larsson, og jeg kan konstatere at ordet "konstatere" blir brukt omtrent i hver tiende setning.

Gammel 10-03-09, 22:27   #80
LimboLine
Superaktiv

LimboLine sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
LimboLine er litt kul
Standard

Psykriatri er også et deilig ord. Hører/leser det altfor ofte.

LimboLine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:40.