|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Nedlastning av film og spill til eget forbruk vs. salg
Selv om du føler at dette ikke er galt, så er det jo å ta noe uten å betale for det? Fordi at da betyr det jo at du ikke ser serien når den går på TVN, de får lavere seertall og mindre betalt for reklamen sin osv osv
![]() |
#2 |
Absolut ateist
|
Dette er jo irrelevant, da det ikke er TVN som går glipp av inntekter fra produksjonen av serien, men nettopp produsenten. Hadde derimot produsenten hatt en nettside der man kunne streamet serien for en billig penge og man likevel hadde lastet ned, så hadde det stilt seg annerledes.
![]() |
#3 |
Ute på tur
|
Det er jo TVN som genererer inntekter til produsentene, siden de kjøper serien. Men hvis serien får lave seertall så blir den tatt av skjermen og erstattet med noe annet.
![]() |
#4 |
Off the map.
|
![]() |
#5 |
Glamorøs
|
Nåja, dette gjelder bare om vedkommende har en TV-meterboks og dermed rapporterer at man ikke ser på den aktuelle serien.
![]() |
#6 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nå tror ikke jeg at jeg laster ned noen serier som går på TVNorge uansett, så de taper ikke noe penger på meg.
![]() |
#7 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Nedlastning av film og spill til eget forbruk vs. salgNoen nevner at det er lov å kopiere til eget bruk og til venner. Kan jeg da kopiere musikk/lydbøker vi har her hjemme og gi det til bhg? Det vil jo være mitt barns venner som får glede av det sammen med mitt barn?
![]() |
#8 |
Glamorøs
|
Jeg mener det er innen den lovlige grensen ja.
![]() |
#9 |
Leser
|
![]() Sv: Nedlastning av film og spill til eget forbruk vs. salg(Kopiert inn fra en annen tråd, for denne tråden er for diskusjon)
Jeg kunne faktisk ha spurt om slike ting uten at jeg hadde tenktå begår innbrudd. Jeg for min del tror det er stor forskjell på å inneha kunnskapen om hvordan man gjør noe og at man faktisk gjør det. Jeg er klar over at enkelte mener at en måte å hindre folk i å gjøre dumme ting er å hindre de i å ha kunnskap om det, men jeg er ikke enig i den tilnærmingen.
![]() |
#10 |
Ute på tur
|
Jeg syns egentlig det er vanskelig å sammenligne dette med hytteinnbrudd, både fordi det ene er en privatperson og det andre en bedrift og fordi "tapet/verdien" er veldig forskjellig. Vi vet jo at Bhatti og co ble ikke dømt på terrorplanlegging siden de faktisk ikke hadde gjort noe ennå, bare snakket om det. (Nå sklir dette kanskje fullstendig ut... terror, abort, hytteinnbrudd, nedlastning). Men her på forumet er det tråder der medlemmer diskuterer serier de laster ned, der lovbruddet er gjort og da kan man ikke si at man bare vil ha oppskriften for kunnskapens del?
![]() |
|
|