Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Kasias krimskrams

Noens katt bør slanke seg ...

Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-03-09, 01:48   #21
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noens katt bør slanke seg..

Alvorlig talt, det der er ikke dyremishandling vel?

Når det er sagt, så har jeg aldri vært noe kattemenneske heller.

Gammel 01-03-09, 01:49   #22
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes synd på katten ja. Men jeg klarer å se at noen syns videoen var morsom. Skulle ha skrevet det i inlegget mitt, for det så litt hysterisk ut kanskje

Syns heller ikke det var dyremishandling å filme den. Selv om det kanskje var unødvendig. Men katten kom jo igjennom. Håper eierne har vett nok til å fòre med slankefòr en stund fremover.

Gammel 01-03-09, 02:01   #23
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg slår ikke et slag for videoen jeg heller, og syntes ikke den var spesielt morsom. Men uten å vite mer om situasjonen, så tviler jeg på at kattens følelser er såret over at videoen ligger på youtube. Så å kalle det mishandling utelukkende fordi man antar at det må ligge mye mer bak kattedørepisoden, og at det er galt å legge ut filmen pga kattens følelser....? *host*
Den har fått nok mat da, om ikke annet.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-09, 08:45   #24
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

50 sekunder brukte katten på å komme seg igjennom.
Eierene burde selvsagt gjøre noe med kattedøra, eller hjelpe katta å gå litt ned i vekt, men jeg mener ikke dette er dyremishandling. Om dette er noe som skjer ofte, og katta må slite hver eneste gang den skal ut og inn, så er saken en annen.

Gammel 01-03-09, 10:02   #25
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

En så feit katt sliter ikke bare når den skal inn og ut av en katteluke.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-09, 10:06   #26
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Enig, eierene burde nok hjelpe den ned i vekt.
Men det er ikke alltid like lett med gammle kastrerte hannkatter.
Sett flere eksempler på det.

Gammel 01-03-09, 10:12   #27
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Nei, det er sant, Blåbær.

Og det er mulig det "blir litt mye" å kalle det for dyremishandling, så kanskje jeg skal moderere meg litt. Men atte, jeg får så vondt av sånne feite katter, for det er ikke noe godt for katten å være sånn. Og å stå sånn og filme at katten sliter, og synes at det er så morsomt at man legger det ut på internett, det sier litt om eieren, synes jeg da.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-09, 10:19   #28
Slettet bruker
Passiv

Standard

Staaaakar pusen!
Den triste lyden der var ikke noe stas - katter er stolte dyr og de liker ikke å dumme seg ut. :innrømmer at jeg kanskje tillegger katter menneskelige egenskaper:

Jeg synes de burde stenge den katteluka til pus passer inn i den og heller åpne døra for stakkaren. Samt ta en runde hos dyrlegen og få orden på fasongen så den kan beholde helsa.

Svar med sitat
Gammel 01-03-09, 11:42   #29
Barbarella
Bør lage seg en tittel selv

Barbarella sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

Om dette er noe som skjer ofte, og katta må slite hver eneste gang den skal ut og inn, så er saken en annen.

På Youtube har den brukeren som har lagt ut denne videoen skrevet at dette er noe som skjer hver gang katten skal gjennom katteluken, og at de synes det er hysterisk morsomt.

Gammel 01-03-09, 14:30   #30
Fru Snurp
Overdriver

Fru Snurp sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Barbarella, her.

På Youtube har den brukeren som har lagt ut denne videoen skrevet at dette er noe som skjer hver gang katten skal gjennom katteluken, og at de synes det er hysterisk morsomt.

Og det så ut som den dørmatta var lagt der med vilje...De må jo ha oppdaget at den gjorde det vanskeligere å komme inn, hvis dette skjer hele tiden. Katta hadde kanskje klart å komme inn litt fortere uten den.

Gammel 01-03-09, 14:37   #31
Bada-Bing
Pulled back in

Bada-Bing sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Hm, det så jeg ikke. Hadde nok ikke lagt ut den videoen hvis jeg hadde lest det. Trodde dette var et engangstilfelle. Kan godt fjerne hele greia hvis dere vil det.

Gammel 01-03-09, 14:44   #32
Bada-Bing
Pulled back in

Bada-Bing sin avatar

Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Sv: Noens katt bør slanke seg ...

*Fixed*

Gammel 01-03-09, 14:47   #33
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg må innrømme at jeg ikke så på videoen med lyden på. Og det er jo ikke noe hyggelig hvis de ikke akter å gjøre noe med problemene til den stakkars katta.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-09, 17:21   #34
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Standard

Hvis dette skjer støtt og stadig, og de ikke hjelper er det på grensen til dyreplageri ja. Leste ikke der inne jeg. Såg også uten lyd.

Gammel 01-03-09, 17:29   #35
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Den slet litt med å komme seg inn den katten ja, men som katteeier gjennom mange år så har jeg sett katter slite på samme måte mange ganger uten at det kan kalles dyremishandling. De burde kanskje ha spikret igjen katteluken, det ville nok ha gjort katten litt slankere også hvis den ikke hadde tilgang på mat hele tiden.
Men katter vil uansett forsøke å komme seg inn eller ut der de egentlig ikke kan komme inn eller ut. Hvis noen hadde hørt min katt i morges hadde vel jeg blitt meldt for dyremishandling. Hun skal absolutt stå i vasken og drikke vann mens jeg dusjer. Problemet er at hun blir fortere ferdig enn meg og da er det ikke snakk om å vente. Da forsøker hun først med stygge hyl, deretter å åpne døren, og hun klarer som oftest å få den litt på gløtt og klorer seg formelig ut. I stedet for å vente. Det er definitivt ikke synd på henne. Og hun er ikke for tykk. Hun vil bare bestemme sjøl.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-09, 17:48   #36
Bada-Bing
Pulled back in

Bada-Bing sin avatar

Standard

Aner ikke hvilken video dere snakker om, jeg postet en video av to damer som ikke kan synge.

Gammel 02-03-09, 08:36   #37
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bada-Bing, her.

Aner ikke hvilken video dere snakker om, jeg postet en video av to damer som ikke kan synge.

Kanke huske noen video i denne tråden jeg heller.

Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 15:27   #38
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg så ikke kattevideoen, men jeg syns nesten filmen av den stakkars jentungen som ser ut som om hun står og "synger" under trussel av juling er virkelig skrekkelig. Stakkars, stakkars jente!

Gammel 03-03-09, 15:58   #39
Slettet bruker
Passiv

Standard

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:34.