|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#541 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...
Nei, det er du jammen ikke, for makan til svada som det du kommer med i denne debatten skal man lete lenge etter(og nå har jeg lest hele tråden).
|
|
#542 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Det var jo ikke det jeg spurte om. Tror du ikke at dersom ikke vi andre vaksinerte barna våre med MMR vaksinen at kusma,meslinger og røde hunder ville spredd seg like fort og mye som vannkopper gjør i dag. Tenk hvor mange barn som går i barnehage nå, ift. på 70-tallet? |
|
|
|
|
#543 |
|
Travelt opptatt
|
Det nytter ikke det spøtt, da de fleste sykdommer smitter før man merker at man er syk. Så du linken jeg la ut som viste at man kunne være smittebærer av meslinger i opptil 14 dager før det brøt ut? Så den eneste måten du kan være sikker på å unngå å smitte spebarn med meslinger og gravide med røde hunder, er å isolere dere.
Så du ikke tallene fra Sveits og USA som viste at 4 av 1000 barn som få meslinger enten dør eller får en alvorlig hjerneskade? Og det er i i-land i dag! Amerikanere kan ikke akkurat kalles tynne og spinkle, og sveitsere bor ikke 10 mann på et rom og kjøkken.
|
|
#544 |
|
villende
|
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Tutta, jeg svarer deg her side jeg syns påstanden din er såpass alvorlig at den ikke kan stå uimotsagt, siden påstanden sier veldig mye om din uvitenhet.
Denne ble skrevet som svar på følgende rødprikk fra meg:
Klamydiabakterien smitter hovedsaklig gjennom gjennom kjønslig omgang med andre. Det er altså en kjønnssykdom, ikke noe man får gjennom vaksiner. Klamydia kan dessuten behandles, og er ikke dødlig. Den alvorligste konsekvensen av ubehandlet klamydia er sterilitet. Koppevaksinen er utviklet av Edward Jenner. Han brukte virus fra kukopper for å vaksinere mot menneskekopper. Kopper, som sykdom, var en grusom sykdom. De som ikke døde av den ble vannsiret for livet. Vi skal være utrolig glade for at denne sykdommen nå er utryddet. |
|
|
|
|
#545 |
|
Glamorøs
|
Så du vet på forhånd når barna dine kommer til å bli syke? Meslinger smitter i 14 dager før det bryter ut, vannkopper i 10 dager.
|
|
#546 |
|
Passiv
|
Vet du, jeg blir stadig forundret over din uvitenhet. Det er tydelig at du ikke er særlig opplyst på det som skjer rundt om i verden. Smittefaren er meget reell dersom man reiser en del. Det finnes deler av verden, ikke så langt fra Norge heller forresten, hvor tuberkulose er hverdagskost blant annet. Slik at det å hevde at de sykdommene vi vaksinerer mot er så sjeldne blir meget misvisende.
For å opplyse deg enda litt, Kråka, så er deten oppblomstring av kikhoste som opptrer epidemisk rundt om i vårt ganske land og det i 2009.
Ja, det var jammen betryggende at legen din sa for over 20 år siden, verden har endret seg siden den gang vet du.
Å, kjære vene. Dette blir neste for mye. Det er nok ikke slik du beskriver selv om jeg skjønner at det da blir lettere for deg å forholde seg til i og med at du har bedre levekår enn dette. Men ærlig talt, har du ikke lest artikler om de epidemiene du beskrive? Som andre har sagt før meg det var nok ikke helt din sannhet som er fakta.
Men selv om du nevner vaksinasjoner som en av faktorene for å hindre sykdom så velger du selv å utsette andre for smittefare. Vel, det sier vel en del om din måte å tenke på. For dersom alle andre vaksinerer sine barn og seg selv så er jo du og dine trygge da.
Det er jammen godt at du modererte deg her, for det er nok ikke alt som er slik du oppfatter det. Av solidaritet til disse barna og de voksne som kan bli alvorlig syke av selv den minste barnesykdom burde vi la oss og våre barn vaksinere. |
|
|
#547 |
|
Søkende
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det var på denne måten lillesøster ble smittet. Hun skulle faktisk ha fått første mmr bare en måned etter at hun ble syk. Nå er den utsatt i noen år (av legen) da meslinger var grunnen til at hun skulle få den. |
|
|
|
|
#548 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Kjære deg, kråka, på 20 år? Ingenting av de faktorene du nevner der har forandret seg særlig mye siden 1988 i Norge.
|
|
#549 |
|
Ferdig!
Ja, det skal jeg hilse og si at det gjorde. |
|
|
|
|
#550 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Ja, det gjorde det, og det var ikke udramatisk for alle, min mann mistet hørselen på et øre etter kusma, fordi sykdommen ødela hørselsnerven. det er faktisk et betydelig handicap, som bl.a medfører manglende mulighet til å peile lyd, som kan være skummelt f.eks i trafikken, da man ikke hører hvor ting kommer fra.
|
|
#551 |
|
Travelt opptatt
|
Jeg kjenner til en ung mann som fikk kusma bare for et par år siden. En ting er at han ble temmelig syk der og da og gikk glipp av flere uker på skolen. En annen ting er usikkerheten om han ble steril.
|
|
#552 |
|
Snikende tiger
|
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Jeg skjønner virkelig ikke hvordan det går an å være så naiv og historieløs. Og i tillegg ha lov til å ta sånne valg som kan påvirke mange. Etter den andre laaaaange diskusjonen burde egentlig ingenting overraske meg, men jeg er fremdeles litt sjokkert over enkeltes evne til å kun benytte seg av den "kunnskapen" som gagner dem selv best og fint overse fakta, forskningsrapporter og ikke minst historie.
|
|
#553 |
|
-
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Jeg lurer på om noe av problemet for noen av de vaksinefiendtlige (ikke for homeopatene og antroposofene naturligvis, de er og blir farlige og onde idioter) er at de rett og slett ikke skjønner hvordan dette virker, eller er ment å virke. Kanskje noen kan skrive, eller allerede kjenner til, en kort innføring i hvordan vaksiner virker og i hva poenget med dem er på en måte som en alminnelig oppegående fireåring ville forstå. Det er jo åpenbart at de fleste i denne tråden forstår dette ganske godt, men noen gjør det ikke. Det kan jo tenkes at det, selv her på FP, er flere enn de som ytrer seg i denne tråden som ikke gjør det, men at den massive, og berettigede, fordømmelsen av de som er negative eller sekptiske til vaksine gjør at de ikke vil spørre. Kanskje det fins en slik innføring på nettet allerede? (Jeg sjekket Wikipedia, og det er ikke bra nok som en enkel innføring). |
|
|
|
|
#554 |
|
Ferdig!
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Her kanskje. Eller blir det for vanskelig også?
|
|
|
|
|
#555 |
|
Ferdig!
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Mer: |
|
|
|
|
#556 |
|
representert
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ikke bland snåsamannen inn i dette da, ikke en gang jeg som har stor tro på det alternative lar være å vaksinere barna.
Jente -96, gutt -04 Sist redigert av turi : 28-02-09 kl 13:49. Årsak: enig i kloke råd!! |
|
|
|
|
#557 |
|
♥
![]() ![]() ![]() |
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Jeg har sagt mitt i denne tråden. Og det er ikke lett å være 2-3 mot alle dere. Jeg håper ikke dere er så ufine i virkligheten som dere er her. |
|
|
|
|
#558 |
|
Ferdig!
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Vi snakker om hvor dumt det er å ikke vaksinere barna sine og jeg skjønner ikke at du kan ta et valg som gjør at du utsetter ditt barn og andres barn for potensielle dødelig sykdommer som vi helst ikek vil skal bli en del av hverdagen vår igjen. |
|
|
|
|
#560 |
|
♥
![]() ![]() ![]() |
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Man kan få alle sykdommene selv om man vaksinerer vet dere. |
|
|
![]() |
| Emneord |
| vaksinasjonskonspirasjon |
|
|