|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#242 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Bibelutdeling i skolenJeg ser også at artikkelen er farget av hans syn, men det er kanskje ikke så rart at han er såpass negativ til hijab hvis det har seg slik at faktaopplysningene rundt hijabens historie og bakgrunn stemmer? Jeg har foreløpig bare funnet litteratur som kan bekrefte det Walid al-Kubaisis sier. |
|
|
|
|
|
#243 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Bibelutdeling i skolen
Et symbol har det innholdet som flertallet av befolkningen legger i det. Og det innholdet endrer seg med tid og sted. Eneste måte å fjerne signaleffekten er å bruke symbolet utenfor der det vanligvis hører hjemme.
|
|
|
#244 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Litt usikker på hva du mener her i grunn.
Det var ikke min mening å skremme noen... Kan man f.eks påstå at det finnes et ateistiks miljø her inne. |
|
|
|
|
|
#245 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Formuleringen var vel noe dårlig. Men det jeg mener er at så lenge lærerene holder seg til pensum, så kan de ikke ansees som forkynnelse. Og min erfaring er at lærere ikke går ut over pensum, selv ikke på private kristne skoler får de ut over pensumet.
|
|
|
#246 |
|
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bibelutdeling i skolenJeg hadde tatt jenta mi ut av skolen dagen for bibelutdeling. Som Sitron sier, organisert religion er definitivt verre enn hasj! Er helt på linje med henne og Ulvefar i denne tråden.
|
|
|
#247 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, hun sier mye smart den jenta. |
|
|
|
|
|
#248 |
|
Ringskrømt
|
Dette må være det dummeste jeg har lest så langt i dag. |
|
|
|
|
|
#250 |
|
|
Sv: Bibelutdeling i skolenMorsomt. Jeg leste nemlig et eller annet om at det sikkert ble lettere godtatt med hijabutdeling enn bibelutdeling. Det tror jeg er noe av det dummeste jeg har lest i dag. |
|
|
|
|
|
#253 |
|
Yes, we can!!
|
Kristendomsundervisningen jeg fikk på barneskolen fravek lite fra den jeg fikk på søndagsskolen og i santalmisjonen. Det var "jesus sier.." og "hvordan kommer du til himmelen? Jo, ved å TRU på Jesus og OPNE hjartet ditt!" etc.etc.
|
|
|
#255 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Bibelutdeling i skolenFra bibel- til hasjutdeling
|
|
|
#259 |
|
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men det var da noen som mente her at såkalte "ateister" var mer aksepterende til fremmede religioner enn kristendommen. Særlig
|
|
|
#260 |
|
Sviiisj!!
|
Man må gjerne mene det, men å generalisere om en persons IQ i stedet for å angripe argumenter, synes jeg ikke noe om.
|
![]() |
|
|