Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Vinner Alexander Rybak Eurovision Song Contest 2009?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Se resultatene: Vinner Alexander Rybak Eurovision Song Contest 2009?
Ja 125 56,82%
Nei 95 43,18%
Deltakere: 220. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-09, 21:50   #1
Frost
Bør lage seg en tittel selv

Frost sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vinner Alexander Rybak Eurovision Song Contest 2009?

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Jeg har nå etter ti år i Norge lært meg at nordmenn har verdens største nasjonalego, og jeg har de siste årene tatt vare på avisoverskriftene etter den norske MGP finalen.

Bortsett fra to år så har "Tabloidmediene flest" og MGP-kvasiforståsegpåere spådd hvert eneste år at Norge kommer til å vinne den internasjonale finalen.

Herreguuuud, Norge trodde at Guri Schanke ville vinne den internasjonale Finalen. "Fordi hun er jo så feiende flott" :mongostemme: Hun tapte ikke fordi østblokklandene stemte på hverandre, akkurat. Men godt å alltid ha en unnskyldning klar.

Alexanders sang er ikke særlig original i MGP sammenheng. Kombinasjon av "etnisk" musikk med fele og folkedans er blitt utprøvd hvert år av mange forskjellige land i MGP. Det er slettes ikke noe nytt. Og om utenlandske tilskuere ser det fantastiske i "Frikar" vet jeg også ikke helt.

Ikke at det er en dårlig sang- for all del- men jeg tror i internasjonal finale hadde Tone hatt mer sjanse. Om enn kun for utseendet, skjørtet og puppa.

Er det ikke derfor land deltar, for å prøve å vinne?
Det er ikke alle år jeg er like fornøyd med Norges bidrag. Men i år er jeg faktisk stolt av melodien "vår", og kommer til å heie på Norge.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 22:50   #2
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.

Er det ikke derfor land deltar, for å prøve å vinne?
Det er ikke alle år jeg er like fornøyd med Norges bidrag. Men i år er jeg faktisk stolt av melodien "vår", og kommer til å heie på Norge.

Jeg håper da for guds skyld at alle som deltar prøver å vinne.

Men det er faktisk ikke alle som år etter år er overbevist om at de kommer til å vinne og at de er bedre enn alle andre. (Og blir like overrasket når det går dårlig.... )

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 00:06   #3
Frost
Bør lage seg en tittel selv

Frost sin avatar

Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Jeg håper da for guds skyld at alle som deltar prøver å vinne.

Men det er faktisk ikke alle som år etter år er overbevist om at de kommer til å vinne og at de er bedre enn alle andre. (Og blir like overrasket når det går dårlig.... )

Vi, eller norske medier, ble da fornøyd med 5 plassen til Maria i fjor. Etter som hva jeg husker iallefall.
Man skal ikke ta alt som står i mediene for god fisk heller. Selv om noe står i avisen betyr det jo ikke at "alle" mener dette.
Som oftest bryr det meg lite hvordan det går med Norge i MGP.

Jeg tror Sverige er verre enn Norge. De blir jo helt sjokkerte når de ikke vinner. Ser ikke det samme i norske medier jeg da.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:45.