|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#101 |
Nybegynner
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
![]() Sv: Når begge voksne er med på tur, hvem kjører bilen?Det er nok mannen det. Jeg kjører så mye hver dag til og fra jobb, og han tar bussen til jobb, så han har som regel litt kjøreabstinenser når helgen kommer. Passer meg perfekt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når begge voksne er med på tur, hvem kjører bilen?Han kjører. Jeg sover. Perfekt.
![]() |
#105 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når begge voksne er med på tur, hvem kjører bilen?Mannen kjører når vi begge er med. Jeg trives best med det. Jeg kjører bil hver dag, så kjøringen blir holdt vedlike. Jeg er blitt flinkere å tilby meg å kjøre på langturer, men jeg trives best med at han kjører. Slik er det bare. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Når begge voksne er med på tur, hvem kjører bilen?
Ja, som regel. Men det hjelper ikke at man kjører jevnlig og mye hvis man kjører som en drittsekk. Man må i første omgang forstå og følge trafikkreglene, samt være klar over hva høy hastighet og f.eks. glatt veibane kan føre til. Jeg kjenner også en del eldre (50+) familiemedlemmer som kjører som de skulle fått lappen i går, til tross for 25 års erfaring. |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Når begge voksne er med på tur, hvem kjører bilen?Det er stort sett mannen som kjører når vi begge er med i bilen. Han liker å kjøre og jeg liker å styre med musikken, lese i kartboken, la tankene vandre og ordne med ungene.
![]() |
#108 |
Audacious
|
![]() Sv: Når begge voksne er med på tur, hvem kjører bilen?Jeg kjører mest. Det er en vanesak, han hadde ikke lappen de første åtte årene vi bodde sammen. Også kommenterer jeg kjøringa hans, det er også en vanesak, ettersom han øvelseskjørte i tretten år før han tok lappen, de siste fem med meg. Og det er ikke så veldig heldig for forholdet.
![]() |
#109 |
Princess Skids and Scars
|
![]() Sv: Når begge voksne er med på tur, hvem kjører bilen?Jeg klarer ikke å holde munn. Jeg tror jeg lever forut min tid, jeg overraskes stort av den siste tidens holdninger som kommer frem i diverse tråder. Jeg kan virkelig ikke forstå at det er så mange som fortsatt sitter fast i 50-tallets kjønnsmønster. Også på FP da, hva sier det om gjennomsnittet i resten av Norge? Umandig å ta konas etternavn liksom. Djiises.. Jeg er tydeligvis blitt rimelig naiv av å ha hatt foreldre som er fullstendig likestillte, for jeg visste virkelig ikke at det var så mye tradisjonelle kjønnsrollemønstre rundt om kring. Kjære skal ta mitt navn når vi gifter oss, rett og slett fordi jeg identifiserer meg sterkere med mitt etternavn enn han gjør med sitt, og fordi han gjerne vil at hele familien skal ha samme etternavn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Når begge voksne er med på tur, hvem kjører bilen?Det er bare meg som har sertifikat og dermed er det tryggest at jeg kjører. |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Medlem siden: Sep 2007
Det er igrunn det som skjer når vi er på lengre turer og. Jeg blir så sinnsykt trøtt av å sitte i bil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() |
#113 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Når begge voksne er med på tur, hvem kjører bilen?Før delte vi på kjøringa, men etter at jeg fikk ryggproblemer kjører bare han. Jeg slapper av med beina på dashbordet og strikker, serverer unger og underholder mannen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Princess Skids and Scars
|
Nei da, på ingen måte. Det er ikke til å stikke under en stol at mange sier/tror at de tar mannens etternavn fordi det er det mest spesielle eller what ever, mens man i underbevisshetens navn gjør det fordi det tradisjonelt sett er det mest vanlige. Men jeg har ingen problemer med å forstå at mange også gjør det uten å være farget av det tradisjonelle. Hadde jeg hatt et vanlig etternavn hadde jeg tatt Kjæres nydelige navn jeg, uten å ha tenkt noe videre over det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Når begge voksne er med på tur, hvem kjører bilen?Det er som regel LøveMannen som kjører om vi begge er i bilen. Dette fordi han liker bedre å kjøre bil enn det jeg gjør. Jeg fikk rett og slett litt nok av bilkjøring da jeg tidligere hadde en jobb som innebar mye kjøring. Jeg kjører mye nå også, så det er på ingen måte sånn at jeg ikke opprettholder kjøreferdighetene mine. Om vi kjører langtur, bytter vi selvsagt på å kjøre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Det er så utrolig kjedelig å kjøre når noen sitter ved siden av og sover! Jeg liker best å kjøre av meg og gubben, men i det siste har han likevel kjørt minst like mye som meg. En av grunnene er at jeg kjeder meg fordi han setter seg rett til å sove, så da foretrekker jeg ofte at han kjører i steden :selskapssyk: |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
♥
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når begge voksne er med på tur, hvem kjører bilen?Jeg kjører, han leser bok. Han kjører når jeg blir lei. Jeg kjører mest, men så maler jeg hus og skifter dekk på bilen også da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
|
Ja, helt enig! Jeg blir sur når mannen sover når jeg kjører. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|