Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når begge voksne er med på tur, hvem kjører bilen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-09, 20:15   #101
Canelia
Nybegynner

Canelia sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Canelia har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Når begge voksne er med på tur, hvem kjører bilen?

Det er nok mannen det. Jeg kjører så mye hver dag til og fra jobb, og han tar bussen til jobb, så han har som regel litt kjøreabstinenser når helgen kommer. Passer meg perfekt!

Canelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 20:17   #102
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Umandig?

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 20:17   #103
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Han kjører. Jeg sover. Perfekt.

Gammel 22-02-09, 20:21   #104
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kjører cirka like mye, tror jeg.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 20:23   #105
Sonar
Bør lage seg en tittel selv

Sonar sin avatar

Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mannen kjører når vi begge er med. Jeg trives best med det. Jeg kjører bil hver dag, så kjøringen blir holdt vedlike. Jeg er blitt flinkere å tilby meg å kjøre på langturer, men jeg trives best med at han kjører. Slik er det bare.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 20:26   #106
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Menn kjører veldig mye mer hvis du regner km, så det er ikke så pussig. Jeg påstår for øvrig ikke at kvinner generelt kjører dårlig, JEG er jo supersjåfør. Jeg sier at man må kjøre ganske mye og jevnlig for å være en god sjåfør.

Ja, som regel. Men det hjelper ikke at man kjører jevnlig og mye hvis man kjører som en drittsekk. Man må i første omgang forstå og følge trafikkreglene, samt være klar over hva høy hastighet og f.eks. glatt veibane kan føre til. Jeg kjenner også en del eldre (50+) familiemedlemmer som kjører som de skulle fått lappen i går, til tross for 25 års erfaring.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 20:27   #107
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Det er stort sett mannen som kjører når vi begge er med i bilen. Han liker å kjøre og jeg liker å styre med musikken, lese i kartboken, la tankene vandre og ordne med ungene.

Jeg er ikke så veldig bekymret for mine egne kjøreferdigheter, da jeg pendler 10 mil om dagen til jobb (når jeg ikke er i permisjon) og jeg har kjørt bil ulykkesfritt i snart 18 ( ) år.

Gammel 22-02-09, 20:29   #108
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjører mest. Det er en vanesak, han hadde ikke lappen de første åtte årene vi bodde sammen. Også kommenterer jeg kjøringa hans, det er også en vanesak, ettersom han øvelseskjørte i tretten år før han tok lappen, de siste fem med meg. Og det er ikke så veldig heldig for forholdet. Men han kjører mest når det er skikkelig dårlig føre og til skogs og sånt, fordi det var så mye av øvelseskjøringa hans som var under den slags forhold mens faren hans sov ved siden av, så der er han mer dreven enn meg.

Gammel 22-02-09, 20:40   #109
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Jeg klarer ikke å holde munn. Jeg tror jeg lever forut min tid, jeg overraskes stort av den siste tidens holdninger som kommer frem i diverse tråder. Jeg kan virkelig ikke forstå at det er så mange som fortsatt sitter fast i 50-tallets kjønnsmønster. Også på FP da, hva sier det om gjennomsnittet i resten av Norge? Umandig å ta konas etternavn liksom. Djiises.. Jeg er tydeligvis blitt rimelig naiv av å ha hatt foreldre som er fullstendig likestillte, for jeg visste virkelig ikke at det var så mye tradisjonelle kjønnsrollemønstre rundt om kring. Kjære skal ta mitt navn når vi gifter oss, rett og slett fordi jeg identifiserer meg sterkere med mitt etternavn enn han gjør med sitt, og fordi han gjerne vil at hele familien skal ha samme etternavn.

Gammel 22-02-09, 20:51   #110
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er bare meg som har sertifikat og dermed er det tryggest at jeg kjører.

Jeg regner med at han tar sertifikat etter en stund, men jeg er glad for at jeg gjorde det først og fikk litt erfaring. Han er mer selvsikker enn meg og jeg kjenner oss godt nok til at jeg tror at vi lett hadde falt ned i en situasjon der han vanligvis hadde kjørt om vi hadde vært sammen og at jeg derfor hadde fått lite kjøretrening. Nå er vi så vant til at det er jeg som kjører at jeg tror at det er mindre fare for det.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 20:53   #111
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Det er igrunn det som skjer når vi er på lengre turer og. Jeg blir så sinnsykt trøtt av å sitte i bil.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 20:56   #112
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Kjære skal ta mitt navn når vi gifter oss, rett og slett fordi jeg identifiserer meg sterkere med mitt etternavn enn han gjør med sitt, og fordi han gjerne vil at hele familien skal ha samme etternavn.

Og her var det omvendt, men akkurat de samme årsakene som dine. Men med en gang det går dén veien er man jo imot likestillingen.

Gammel 22-02-09, 20:57   #113
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Før delte vi på kjøringa, men etter at jeg fikk ryggproblemer kjører bare han. Jeg slapper av med beina på dashbordet og strikker, serverer unger og underholder mannen.

Jeg liker å kjøre, men kroppen er ikke så glad i det.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 21:06   #114
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Og her var det omvendt, men akkurat de samme årsakene som dine. Men med en gang det går dén veien er man jo imot likestillingen.

Nei da, på ingen måte. Det er ikke til å stikke under en stol at mange sier/tror at de tar mannens etternavn fordi det er det mest spesielle eller what ever, mens man i underbevisshetens navn gjør det fordi det tradisjonelt sett er det mest vanlige. Men jeg har ingen problemer med å forstå at mange også gjør det uten å være farget av det tradisjonelle. Hadde jeg hatt et vanlig etternavn hadde jeg tatt Kjæres nydelige navn jeg, uten å ha tenkt noe videre over det.

Gammel 22-02-09, 21:09   #115
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Det er som regel LøveMannen som kjører om vi begge er i bilen. Dette fordi han liker bedre å kjøre bil enn det jeg gjør. Jeg fikk rett og slett litt nok av bilkjøring da jeg tidligere hadde en jobb som innebar mye kjøring. Jeg kjører mye nå også, så det er på ingen måte sånn at jeg ikke opprettholder kjøreferdighetene mine. Om vi kjører langtur, bytter vi selvsagt på å kjøre.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 21:15   #116
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Vi kjører begge to. Den som vil får kjøre.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 21:16   #117
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Umandig.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 21:20   #118
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Det er så utrolig kjedelig å kjøre når noen sitter ved siden av og sover! Jeg liker best å kjøre av meg og gubben, men i det siste har han likevel kjørt minst like mye som meg. En av grunnene er at jeg kjeder meg fordi han setter seg rett til å sove, så da foretrekker jeg ofte at han kjører i steden :selskapssyk:

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 21:24   #119
Kråka

Kråka sin avatar

Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Jeg kjører, han leser bok. Han kjører når jeg blir lei. Jeg kjører mest, men så maler jeg hus og skifter dekk på bilen også da.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 21:35   #120
Muskat

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Det er så utrolig kjedelig å kjøre når noen sitter ved siden av og sover!

Ja, helt enig! Jeg blir sur når mannen sover når jeg kjører. Dermed blir det til at han kjører mest når vi er på langtur, jeg er våken uansett jeg. På korte turer kjører som sagt jeg oftest, da rekker han ikke å legge seg til å sove, og jeg får bestemme veien.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:31.