Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor gammel må et barn være for teater?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-02-09, 14:17   #1
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Hvor gammel må et barn være for teater?

Hvor gammel må et barn være for å se Folk og Røvere i Kardemommeby på Den Nasjonale Scene (stort teater)?

Gammel 21-02-09, 14:22   #2
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor gammel må et barn være for teater?

Kommer an på ungen. Jeg ville sagt rundt 3 år, kanskje. Kanskje mellom 3 og 4.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 14:22   #3
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det ville jeg tenkt at kom ann på ungen. Har gått ut fra teater med 5-åringer som har vært så redde at de hikstet etter kun kort tid, mens 2-3 åringene har sittet og blomsteret.

Gammel 21-02-09, 14:23   #4
Travolta
Erfaren

Travolta sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Travolta er populærTravolta er populærTravolta er populærTravolta er populær
Standard

Ja, kommer an på ungen. Men generelt rundt ca. 3 ? Vi hadde med storesøster på flere slike ting fra ca. 2,5 og det gikk veldig fint.

Travolta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 14:24   #5
vaesla
Fullverdig medlem

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Hønefoss
vaesla har et hav av muligheter foran seg
Standard

Er litt enig. Sånn ca 3 år. Men kommer jo helt ann på om ungen klarer å sitte i ro, og ikke minst om interessen for forestillingen er der. Jeg har en 7 åring, som jeg absolutt ikke kunne hatt med på noe sånt som 3 åring...

vaesla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 14:26   #6
Travolta
Erfaren

Travolta sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Travolta er populærTravolta er populærTravolta er populærTravolta er populær
Standard

Ja, og jeg har flere ganger opplevd 5-åringer som ikke har klart å sitte stille, og som har forstyrret oss andre. Eller trassige 3-åringer hvor foreldrene burde tatt med ungen ut.

Travolta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 14:49   #7
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi hadde med Storesøster på Reisen til Julestjernen ifjor da hun var 2 år og 2 mnd. Det var alt for tidlig Vi prøvde oss også på Pippi i fjor sommer da hun var nesten 3, det var også for tidlig. I år var hun på Hakkebakkeskogen som 3 år og 3 mnd og da hadde hun stor glede av det. Vi hadde lest boka mye i forkant og hun kjente historien. Folk og Røvere ville hun garantert ha likt også nå. Så min erfaring er tre år, men det kommer nok an på stykket også.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 15:05   #8
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Lillebror var med på Puttiplutt før jul og da var han nesten 3,5år. Det gikk supert. Det er det første teateret han har sett med oss men han har vært med barnehagen på juleforestillinger 2 ganger før.

Gammel 21-02-09, 15:15   #9
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Vi så på Hakkebakkeskogen når gutten var rundt tre år ca, eller husker jeg helt feil. Det gikk kjempe fint og han snakker om stykket enda.

Gammel 21-02-09, 15:36   #10
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Så gøy! Jeg har kjøpt teaterbilletter i 4-årsgave til datra mi, til hakkebakkeskogen. Vi bør kanskje lese boka litt mer først? Jeg gleder meg stort.

Gammel 21-02-09, 15:42   #11
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er i hvert fall fint å lese boka og/eller høre en del på musikken på forhånd, da tror jeg de har ekstra stor glede av teaterstykket.

Min gutt var på teater første gang rundt 2,5 år-alderen. Det var Mummitrollet og han hadde stor glede av det, selv om Lille My var veldig skummel.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 18:47   #12
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

DM: Mine troll skal der på lørdag. Er dei to eldste. Dei er henholdsvis 3 og 4,5 år no. Eg er ganske spent på korleis det går. Sist gong me var på teater med dei endte det med ein livredd guttunge. Og då følgjer tulla med.
Eg skal ikkje sjølv, men overlater ungane til mann og svoger. Eg og minste tulla tar ein shopping runde i byn så lenge.

Gammel 22-02-09, 21:46   #13
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ok, takk for svar. Jeg har hatt så lyst til å ta lillebror med, men jeg har vel konkludert med at han er for liten. Hadde det bare vart en halv time, så hadde det sikkert gått greit, men jeg tror det blir alt for lenge for ham å sitte i ro. Han viser ikke den største interessen for TV heller, så jeg må nok vente.

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

Eg og minste tulla tar ein shopping runde i byn så lenge.

Å, søren også at det er på lørdag! Det hadde vært så kjekt å få truffet deg, men jeg kan ikke på lørdag.

Gammel 22-02-09, 21:54   #14
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi så den rett før jul og da var minsten 2 år og 9 mndr. Han satt helt oppslukt hele forestillingen. Vi hadde trodd at han skulle slite litt etter erfaring fra kino i høst, men dette var tydligvis noe helt annet.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 22:00   #15
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Ok, takk for svar. Jeg har hatt så lyst til å ta lillebror med, men jeg har vel konkludert med at han er for liten. Hadde det bare vart en halv time, så hadde det sikkert gått greit, men jeg tror det blir alt for lenge for ham å sitte i ro. Han viser ikke den største interessen for TV heller, så jeg må nok vente.

Å, søren også at det er på lørdag! Det hadde vært så kjekt å få truffet deg, men jeg kan ikke på lørdag.

Åhh, håpa at det skulle klaffe. Hadde vert artig å treffe deg.

Nokon andre som vil treffe meg og minste tulla ?

Gammel 22-02-09, 23:33   #16
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vår jente satt trollbundet til Pulverheksa da hun var 2 år og 4 mnd ca. Satt helt i ro, og gråt når det var ferdig.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:13.