Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når begge voksne er med på tur, hvem kjører bilen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-02-09, 17:20   #1
Fisken
Aktiv

Fisken sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Fisken har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Når begge voksne er med på tur, hvem kjører bilen?

Det blir ofte til at mannen min kjører når alle skal på langtur, men jeg kjører mye ellers så det er helt greit for meg. Skal vi på ordentlig lang tur, bytter vi på.

Fisken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 17:22   #2
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Jeg. Fordi vi alltid kjører min bil.

Gammel 21-02-09, 17:47   #3
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Ofte mannen. Han liker det, jeg kjører nok på dagtid og synes det er helt greit å slippe. Når det er sagt kjører jeg også av og til for å statuere et eksempel for døtrene mine, bare for å gjøre det.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 17:55   #4
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen kjører langturer. Han er bilgal, og egentlig en veldig flink bilist. Og en jævel på å være backseat-driver. Mens jeg er god DJ.

Jeg kjører mer enn nok til at jeg opprettholder mine kjøreegenskaper.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 19:19   #5
Røsslyng
Fullverdig medlem

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sørvestlandet
Røsslyng har et hav av muligheter foran seg
Standard

Stort sett mannen, i hvert fall på lange turer.

Røsslyng er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 19:21   #6
LinKa
Passiv

Standard

Her kjører vi nok like mye begge to.

Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 20:25   #7
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Han. Jeg liker ikke godt å kjøre, så hvis jeg kan slippe så lar jeg gjerne være. Han liker det.

Gammel 21-02-09, 20:39   #8
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hipp som happ på småturer, mens på langturer tipper jeg han står for 80 % av kjøringen. Det er nok fordi jeg i bunn og grunn synes det er pes å kjøre langt. Jeg liker bedre å sitte ved siden av og spise sjokolade. For et par uker siden kjørte jeg 20 mil innover i landet alene, og det likte jeg dårlig. Bymiljø er gøy og underholdende, og da kjører jeg gjerne selv. Landeveier og fjelloverganger er gørr (og til tider skummelt) og da er jeg heller passasjer.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 20:48   #9
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Mannen har akkurat kjørt opp, så siden jeg har kjørt de 4 siste årene så kan han gjerne bare kjøre så mye han vil fremover. JEg tror nok det blir han som kjører mest på evt langturer også kjører jeg om han blir sliten og vil hvile.

Gammel 21-02-09, 21:02   #10
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg legger meg selvsagt ikke opp i hva folk gjør generelt, men jeg blir skikkelig provosert av menn som snakker foraktelig om husmorkjøring og dårlige kvinnelige bilister, der han selv aldri slipper kona til. Man MÅ kjøre mye og jevnlig for å være en god sjåfør, sånn er det.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 21:20   #11
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ingen av oss er særlig glade i å kjøre, så da ender det opp med at han kjører mest. Jeg kjører mye på ungene, så jeg kjører nok.
Hos vennepar er det litt begge deler, svigerinnene mine elsker å kjøre. Så, der kjører de mest.

Gammel 22-02-09, 08:53   #12
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg legger meg selvsagt ikke opp i hva folk gjør generelt, men jeg blir skikkelig provosert av menn som snakker foraktelig om husmorkjøring og dårlige kvinnelige bilister, der han selv aldri slipper kona til. Man MÅ kjøre mye og jevnlig for å være en god sjåfør, sånn er det.

Og likevel er menn overrepresentert på ulykkesstatistikken. Jeg tror ikke kvinner "tar skade" av at mannen kjører mest og vice versa. Har begge lappen blir det vel nok kjøring på begge parter, så at en kjører mest når man kjører sammen spiller ikke så stor rolle.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 13:38   #13
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Og likevel er menn overrepresentert på ulykkesstatistikken. Jeg tror ikke kvinner "tar skade" av at mannen kjører mest og vice versa. Har begge lappen blir det vel nok kjøring på begge parter, så at en kjører mest når man kjører sammen spiller ikke så stor rolle.

Menn kjører veldig mye mer hvis du regner km, så det er ikke så pussig. Jeg påstår for øvrig ikke at kvinner generelt kjører dårlig, JEG er jo supersjåfør. Jeg sier at man må kjøre ganske mye og jevnlig for å være en god sjåfør.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 13:41   #14
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den av oss som er mest edru.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 14:42   #15
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Den av oss som er mest edru.

Mest edru?

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 20:26   #16
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Menn kjører veldig mye mer hvis du regner km, så det er ikke så pussig. Jeg påstår for øvrig ikke at kvinner generelt kjører dårlig, JEG er jo supersjåfør. Jeg sier at man må kjøre ganske mye og jevnlig for å være en god sjåfør.

Ja, som regel. Men det hjelper ikke at man kjører jevnlig og mye hvis man kjører som en drittsekk. Man må i første omgang forstå og følge trafikkreglene, samt være klar over hva høy hastighet og f.eks. glatt veibane kan føre til. Jeg kjenner også en del eldre (50+) familiemedlemmer som kjører som de skulle fått lappen i går, til tross for 25 års erfaring.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 20:29   #17
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjører mest. Det er en vanesak, han hadde ikke lappen de første åtte årene vi bodde sammen. Også kommenterer jeg kjøringa hans, det er også en vanesak, ettersom han øvelseskjørte i tretten år før han tok lappen, de siste fem med meg. Og det er ikke så veldig heldig for forholdet. Men han kjører mest når det er skikkelig dårlig føre og til skogs og sånt, fordi det var så mye av øvelseskjøringa hans som var under den slags forhold mens faren hans sov ved siden av, så der er han mer dreven enn meg.

Gammel 21-02-09, 23:41   #18
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Mannen kjører. Han liker det og er mest trygg med seg selv bak rattet. Jeg kjører daglig, men ikke når jeg kan slippe. Jeg føler meg mer trygg med han bak rattet. Kjipt, men sant. Når jeg henter ham på stasjonen f.eks. , så går jeg ut og han overtar bilen. Når det er sagt så tror jeg han mener jeg kjører forsiktig og defensivt. Jeg tar ingen sjanser. Så han stoler nok på meg sånn sett. Men han liker altså best å kjøre selv. På langturer tar jeg dessuten 2 stk bilsyketabeletter, og sørger for å holde motivasjonen hos de minste oppe.

Jeg tok forresten mannens navn, fordi jeg synes det er litt sånn umandig at mennene tar konas. Mannen sa bare ja og ha, som han pleier. Ellers deler vi ting etter som vi liker det.

Spurte forresten mannen, og fikk som svar:
Ja, stoler på deg som bilist. Kjøretekniske kanskje ikke de beste på en del områder, men det er kanskje snakk om erfaring på mange områder.
Du kjører som regel sikkert.

Sist redigert av Dronningen : 21-02-09 kl 23:48.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 09:12   #19
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

Jeg tok forresten mannens navn, fordi jeg synes det er litt sånn umandig at mennene tar konas. Mannen sa bare ja og ha, som han pleier. Ellers deler vi ting etter som vi liker det.

Umandig? (Æsj, her er jeg i beit for smileys. Jeg trenger en med store øyne, stort smil og en attitude som sier noe slik som "du kødder nå, sant?")

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 09:29   #20
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Umandig? (Æsj, her er jeg i beit for smileys. Jeg trenger en med store øyne, stort smil og en attitude som sier noe slik som "du kødder nå, sant?")

Hva med denne:
(Er det ikke litt umandig å bare si "ja og ha" forresten?)

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:26.