|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Aktiv
Medlem siden: Oct 2008
![]() |
![]() Sv: Når begge voksne er med på tur, hvem kjører bilen?Det blir ofte til at mannen min kjører når alle skal på langtur, men jeg kjører mye ellers så det er helt greit for meg. Skal vi på ordentlig lang tur, bytter vi på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når begge voksne er med på tur, hvem kjører bilen?Ofte mannen. Han liker det, jeg kjører nok på dagtid og synes det er helt greit å slippe. Når det er sagt kjører jeg også av og til for å statuere et eksempel for døtrene mine, bare for å gjøre det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Når begge voksne er med på tur, hvem kjører bilen?Mannen kjører langturer. Han er bilgal, og egentlig en veldig flink bilist. Og en jævel på å være backseat-driver. Mens jeg er god DJ.
![]() |
#5 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sørvestlandet
![]() |
![]() Sv: Når begge voksne er med på tur, hvem kjører bilen?Stort sett mannen, i hvert fall på lange turer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Passiv
|
![]() Sv: Når begge voksne er med på tur, hvem kjører bilen?Her kjører vi nok like mye begge to. |
![]() |
![]() |
#7 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Når begge voksne er med på tur, hvem kjører bilen?Han. Jeg liker ikke så godt å kjøre, så hvis jeg kan slippe så lar jeg gjerne være. Han liker det.
![]() |
![]() |
#8 |
Peppy!
|
![]() Sv: Når begge voksne er med på tur, hvem kjører bilen?Hipp som happ på småturer, mens på langturer tipper jeg han står for 80 % av kjøringen. Det er nok fordi jeg i bunn og grunn synes det er pes å kjøre langt. Jeg liker bedre å sitte ved siden av og spise sjokolade. For et par uker siden kjørte jeg 20 mil innover i landet alene, og det likte jeg dårlig. Bymiljø er gøy og underholdende, og da kjører jeg gjerne selv. Landeveier og fjelloverganger er gørr (og til tider skummelt) og da er jeg heller passasjer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Når begge voksne er med på tur, hvem kjører bilen?Mannen har akkurat kjørt opp, så siden jeg har kjørt de 4 siste årene så kan han gjerne bare kjøre så mye han vil fremover. JEg tror nok det blir han som kjører mest på evt langturer også kjører jeg om han blir sliten og vil hvile.
![]() |
#10 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Når begge voksne er med på tur, hvem kjører bilen?Jeg legger meg selvsagt ikke opp i hva folk gjør generelt, men jeg blir skikkelig provosert av menn som snakker foraktelig om husmorkjøring og dårlige kvinnelige bilister, der han selv aldri slipper kona til. Man MÅ kjøre mye og jevnlig for å være en god sjåfør, sånn er det.
![]() |
#11 |
Impulsiv innimellom
|
![]() Sv: Når begge voksne er med på tur, hvem kjører bilen?Ingen av oss er særlig glade i å kjøre, så da ender det opp med at han kjører mest. Jeg kjører mye på ungene, så jeg kjører nok.
![]() |
#12 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Når begge voksne er med på tur, hvem kjører bilen?
Og likevel er menn overrepresentert på ulykkesstatistikken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Prettiest mess ever seen
|
Menn kjører veldig mye mer hvis du regner km, så det er ikke så pussig. Jeg påstår for øvrig ikke at kvinner generelt kjører dårlig, JEG er jo supersjåfør. Jeg sier at man må kjøre ganske mye og jevnlig for å være en god sjåfør.
![]() |
#14 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Når begge voksne er med på tur, hvem kjører bilen?Den av oss som er mest edru. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Ringskrømt
|
Ja, som regel. Men det hjelper ikke at man kjører jevnlig og mye hvis man kjører som en drittsekk. Man må i første omgang forstå og følge trafikkreglene, samt være klar over hva høy hastighet og f.eks. glatt veibane kan føre til. Jeg kjenner også en del eldre (50+) familiemedlemmer som kjører som de skulle fått lappen i går, til tross for 25 års erfaring. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Audacious
|
![]() Sv: Når begge voksne er med på tur, hvem kjører bilen?Jeg kjører mest. Det er en vanesak, han hadde ikke lappen de første åtte årene vi bodde sammen. Også kommenterer jeg kjøringa hans, det er også en vanesak, ettersom han øvelseskjørte i tretten år før han tok lappen, de siste fem med meg. Og det er ikke så veldig heldig for forholdet.
![]() |
#18 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Når begge voksne er med på tur, hvem kjører bilen?Mannen kjører. Han liker det og er mest trygg med seg selv bak rattet. Jeg kjører daglig, men ikke når jeg kan slippe. Jeg føler meg mer trygg med han bak rattet. Kjipt, men sant. Sist redigert av Dronningen : 21-02-09 kl 23:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Peppy!
|
Umandig? |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Glamorøs
|
Hva med denne:
![]() |
|
|