Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Facebook er virkelig avslørende

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-02-09, 00:03   #21
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Facebook er virkelig avslørende

Jeg står for gruppene jeg er medlem av. Og jeg tenker over hva jeg er med på.

Gammel 20-02-09, 00:05   #22
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg er med i "JA til høy bensinpris, innvandring, bistand, nrk-lisens og høy skatt" Jeg står for den altså.

Finnes det en sånn gruppe? Jeg er med i alle, men ikke samlet.

Jeg har gjort meg noen aha-opplevelser jeg også Emma, når det gjelder hvilke grupper folk melder seg inn i. Jeg antar at himlingen over gruppemedlemsskap er gjensidig.

Gammel 20-02-09, 00:08   #23
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Motgruppa til nevnte gruppe har hele 15 medlemmer. Hvor ble det av Frp-folket?

Gammel 20-02-09, 07:55   #24
Bada-Bing
Pulled back in

Bada-Bing sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg kan absolutt stå inne for de få gruppene jeg har blitt med i. Jeg har fått måpende spørsmål om det virkelig stemmer at jeg er tilhenger av NRK-lisens.

Jeg vurderte å melde meg inn i den gruppen som står for motsatt syn, men så gikk jeg inn og leste noen innlegg fra de som er medlem der.
Uansett: jeg tenker meg nøye om før jeg melder meg inn i en gruppe ja.

Gammel 20-02-09, 08:07   #25
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner at jeg hadde vært en hyppig vennefjerner om jeg hadde vært med i saueflokken.

Gammel 20-02-09, 08:14   #26
Kneazle
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Har meldt meg inn, og venter på tilbakemeldingene.

Reaksjonene lot ikke vente på seg, men det er jo bare positive tilbakemeldinger fra Fornuftige Folk™. De andre sitter sikker og himler med øynene.

Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 08:42   #27
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Har opplevd å finne en gammel venninne som hadde flyttet til USA og nå var "Fan" av Sarah Palin og medlem av ymse grupper som mer eller mindre (gjerne mer) eksplisitt påsto at Obama sto i ledtog med (eller var) Antikrist.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 08:51   #28
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Jeg sletter alle forespørsler, er ikke no poeng å bli med i grupper på Facebook kjenner jeg.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 09:18   #29
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg har lagt merke til et par grupper som jeg stusser over at enkelte av mine venner er med i ja.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 09:40   #30
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Barbarella, her.

Jeg har oppdaget det samme som deg. Dvs, jeg har ikke fått noen veldig store sjokk, men jeg har opplevd at folk jeg trodde var moderat teite viser seg å være skikkelig teite istedet.
F.eks ei som er medlem i gruppen "Nei til mer islamering av Norge", hvor folk legger ut bilder av pakistanere og kommenterer at de skulle likt å knuse den stygge pakkis-nesa hans.
Jeg kjenner at jeg ikke orker å være "venn" med folk som har sånne psyke synspunkter.

Jeg er så hjertens enig. Blir oppgitt over at man kan tenke slik

Ellers er jeg også av den typen som ikke melder meg inn i grupper på fb. Jeg har fiktivt navn, legger aldri ut bilder og er i grunnen veldig anonym for utenforstående. Jeg bruker fb kun som kommunikasjonskanal. Har flere gode og nære venner som bruker fb mye.

Så må jeg vel svelge en kamel og innrømme at jeg er nysgjerrig på hva andre folk....kremt...jada.

Sist redigert av zeppelin : 20-02-09 kl 09:46. Årsak: kamle - kamel
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 09:45   #31
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

For øvrig er jeg venn med Finn Pakken og Gro Tesk

Gammel 20-02-09, 09:57   #32
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er bare med i grupper som representerer meninger jeg kan stå inne for. Og de fleste jeg har på vennelista mi er med i de samme gruppene - men unntak av noen fjerne slektninger og et par skolevenner jeg ikke har kjent på veldig lenge. Unntaket er hijab-gruppene: der deler vennene mine seg i for og mot hijab i politiet.

Egentlig synes jeg det er litt dumt alle er så enige - skulle gjerne hatt en mer heterogen vennekrets. Men en venn som synes det er greit å skrive om "å knuse pakkisneser", ville jeg selvfølgelig umiddelbart fjernet fra vennelister både på FB og i RL.

Gammel 20-02-09, 10:04   #33
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke oppdaget at noen på min venneliste er medlem av avskyelige grupper, men det er noen kørka grupper der ja. Nei til bomringer og denslags. J

eg melder meg ikke inn i all slags grupper, men meldte meg nylig inn i en som handlet om utrydningstruet sjokolade. Der kan man sutre over Sohoens bortgang, lovprise Lohengrin og denslags. Jeg ble imidlertid litt paff da jeg litt etter ble bedt om å signere en underskriftskampanje for å gjenninføre den originale emballasjen til Caramello. Man bør vel velge sine kampsaker med omhu.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 10:05   #34
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Jeg synes det er stor forskjell på å ergre seg over høye bensinpriser, og å faktisk flagge det som en kampsak. Jeg er forøvrig med i gruppa "Oss som har større drømmer enn billig bensin." Følte for å markere litt motstand.

Jepp- den er jeg også med i. Og FB er virkelig avslørende. Jeg er veldig forsiktig med hvilke grupper jeg melder meg inn i og selvfølgelig også med hvem jeg er venner med. Akspterer aldri elever som venner på FB f.eks.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 10:08   #35
Kneazle
Passiv

Standard

Hvorfor den noe selvhøytidelige tittelen, rine?

Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 11:44   #36
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er inne på Facebook ca hver annen måned. Når jeg er inne blir jeg mildt sagt himmelfallen over hvor dårlig mine kontakter kjenner meg. Det ligger drøssevis med invitasjoner til det mest utenkelige. Det verste eksemplet er vel min perifere bekjente som trodde jeg ville joine gruppen: "Ja til Mikke Mus-ører i politiet". Det endte opp med en telefonsamtale og litt surmuling fra hennes side.

Gammel 20-02-09, 11:54   #37
Tove
XXX

Tove sin avatar

Hvor: Orkdal
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tenker absolutt på hva jeg sier ja til og ikke. Man kan lese mye om en person ved å gå gjennom profilen deres. Jeg blir også stadig overrasket over hvor mye folk forteller i sine statusbeskjeder. Man kan nesten følge med på hele livet til noen på FB.

Gammel 20-02-09, 12:00   #38
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Barbarella, her.

Dvs, jeg har ikke fått noen veldig store sjokk, men jeg har opplevd at folk jeg trodde var moderat teite viser seg å være skikkelig teite istedet.

Jeg og

Jeg avviser invitasjoner til grupper daglig, og mange ganger tenker jeg at de på min venneliste som har invitert meg dit må kjenne meg uhorvelig dårlig. Jeg kan fint bli med i noen tullegrupper uten dypere mening, men der det signaliserers standpunkt i mer seriøse saker er jeg bare med der jeg kan stå for gruppas standpunkt, ja.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 12:35   #39
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har konsekvent "avvennet" meg med folk som blir medlem i grupper som "vi som vil ha Siv Jensen som statsminister" osv. Folk får lov til å stemme Frp, men da trenger de ikke være vennene mine.

Gammel 20-02-09, 12:47   #40
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg tror vennene mine må tro at jeg er svært opptatt av barn, siden mine aktivistgrupper er type:

Ja til surrogat i Norge
Nei til å gå mer enn en uke over termin
Opprop for å øke adopsjonstøtten ...

Lite spennende ellers. Avslører litt drikkevaner, hvor jeg har bodd, hvilke skoler jeg har gått på, at jeg har tvillinger, hvor vi har hytte m.m.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:49.