Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Arnaldur Indridason

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-02-09, 18:55   #1
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Arnaldur Indridason

Jeg har hørt at han skriver bra og tenkte at jeg skulle lese han. Da jeg var i bokhandelen forleden så så jeg at han hadde gitt ut noen bøker for han ble utgitt på norsk (islandsk forstår jeg ikke, så det så). "Myren" er visstnok den først i Norge, stemmer det? Og bør han leses i rekkefølge?

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 20:38   #2
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Arnaldur Indridason

Jeg har lest alle bøkene som er kommet på norsk og de kan anbefales. Må ikke leses i rekkefølge, men du mister muligens litt av personbeskrivelsenom du hopper over den første.

Her ser du rekkefølgen på bøkene;
http://www.trondheim.kommune.no/krimhelter/

Gammel 18-02-09, 20:45   #3
Plutti
Superaktiv

Plutti sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
Plutti er litt kulPlutti er litt kul
Standard

Jeg har lest både Myren og Gravstille. Holder faktisk på med Vannet nå, og den fenger. De er kanskje litt like, bøkene hans?? Uansett, de anbefales

Gammel 18-02-09, 21:06   #4
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er nettopp ferdig med Vannet nå.
Har også lest Myren og Gravstille. Jeg liker bøkene godt.

Noen av bøkene finnes også på dvd.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 10:20   #5
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Takk for svar.

Gammel 19-02-09, 12:39   #6
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nasse, her.

Jeg har hørt at han skriver bra og tenkte at jeg skulle lese han. Da jeg var i bokhandelen forleden så så jeg at han hadde gitt ut noen bøker for han ble utgitt på norsk (islandsk forstår jeg ikke, så det så). "Myren" er visstnok den først i Norge, stemmer det? Og bør han leses i rekkefølge?

Kos deg med Arnaldur, Nasse. Jeg vil anbefale å lese dem i rekkefølge.

Jeg gleder meg til Hardskafi kommer på norsk.

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 12:42   #7
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har lest alle bøkene som foreløpig er oversatt. Jeg synes ikke det er fantastiske bøker, men det er en avslappende og avkoblende form for krim og karakterene har så morsomme navn . Jeg mener det er en fordel å lese i rekkefølge. Det gjorde ikke jeg og jeg irriterte meg litt underveis over at jeg ikke gjorde det.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 12:45   #8
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Standard

Hatti: Ja, er det her vi har et møte med Bergthora?

Gammel 19-02-09, 12:45   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har lest Myren, men ble ikke veldig begeistret. Jeg vet ikke om jeg har lest noe av en islandsk forfatter før, så beskrivelsene av Island og islendinger var jo interessant.

Gammel 19-02-09, 13:13   #10
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke fantastiske bøker, men jeg liker på en måte "lunheten" i dem.

Gammel 19-02-09, 13:16   #11
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Turte, her.

Hatti: Ja, er det her vi har et møte med Bergthora?

Bergthora og Valgerdur. Jeg digger islandske personnavn og stedsnavn.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 14:18   #12
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Bergthora og Valgerdur. Jeg digger islandske personnavn og stedsnavn.

Jeg og!
Gunhildur Persdottir..

Gammel 19-02-09, 15:29   #13
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Standard

Lune bøker liker jeg. Og noe nytt må jo bare prøves.

Gammel 19-02-09, 16:11   #14
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Turte, her.

Jeg gleder meg til Hardskafi kommer på norsk.

Hvis det er denne som er oversatt til Fjellet er den ventet i salg 30/3!

Gammel 19-02-09, 17:29   #15
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av venla, her.

Hvis det er denne som er oversatt til Fjellet er den ventet i salg 30/3!

Oi, så bra!
Hardskafi er visst et fjell på Island, så det er nok den.

Nå måtte jeg ile inn på bibliotekets side og forhåndsbestille den.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:03.