Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Is inni bilen, jeg vil ha den bort!

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-02-09, 00:43   #21
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Is inni bilen, jeg vil ha den bort!

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

ha aviser under matta og bytt de ofte. de trekker til seg vann som smelter.

Egentlig kan det være en ide å ha avispapir en rekke steder i bilen, blant annet oppe på dashbordet, for at det skal trekke til seg fuktigheten. Avispapiret bør videre skiftes jevnlig.

Hvis det er lenge siden bilen har fått skiftet pollenfilter kan de holde litt fuktighet også som kan være med å skape dugg. Man bør også bruke AC om man har det for å fjerne dugg - dvs. bruk det hele tiden, slik at man får fjernet en del av fuktigheten i luften i bilen. Riktignok vil ikke AC fungere i mange biler når det er -5 eller lavere ute.

Sjekk også at man ikke har satt på resirkulering av luft og glemt å slå det av igjen.

Har man mye småkjøring blir det lett et større problem. En skikkelig langtur kan også være til hjelp, med god varme på.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 01:08   #22
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Egentlig kan det være en ide å ha avispapir en rekke steder i bilen, blant annet oppe på dashbordet, for at det skal trekke til seg fuktigheten. Avispapiret bør videre skiftes jevnlig.

Hvis det er lenge siden bilen har fått skiftet pollenfilter kan de holde litt fuktighet også som kan være med å skape dugg. Man bør også bruke AC om man har det for å fjerne dugg - dvs. bruk det hele tiden, slik at man får fjernet en del av fuktigheten i luften i bilen. Riktignok vil ikke AC fungere i mange biler når det er -5 eller lavere ute.

Sjekk også at man ikke har satt på resirkulering av luft og glemt å slå det av igjen.

Har man mye småkjøring blir det lett et større problem. En skikkelig langtur kan også være til hjelp, med god varme på.

Skal man ha på AC samtidig som varmen går for fullt? Har hørt det før, men da jeg nevnte det for gubben så han dumt på meg. :gubben finnes ikke bilkyndig, altså:

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 06:32   #23
Bada-Bing
Pulled back in

Bada-Bing sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

AC ja...*noterer*. Langturer har det vært svært dårlig med for tiden. Kanskje en tur til Svinsesund hadde vært noe nå. Sånn or å bli kvitt fukten liksom.

Gammel 15-02-09, 07:49   #24
Slettet bruker
Passiv

Standard

I mine tidligere biler har det ikke hjulpet med langturer heller. I den jeg har nå er det stoffmatter, der har jeg aldri hatt dette problemet.

Jeg har langt hår og pleier å gå med vått hår i bilen, dermed ble det så fuktig i luften der ettersom luften ble varm og håret tørket at det ble is på innsiden.

Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 11:51   #25
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

For en del er AC noe som kun brukes når det er varmt, men det er meget praktisk også for å bli kvitt dugg i bilen.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 12:18   #26
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jeg har mest tro på den utluftings-ideen jeg altså. Men dugget på rutene blir jo ikke med da.

Blir sånn inni bilen vår fra 2006 også. Det er all snøen gubben drar med seg i bilen når han har vært ute på jakt i snøen.

Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:36.