Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmasjonsgave til egne døtre/sønner

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-09, 20:39   #61
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.976
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmasjonsgave til egne døtre/sønner

På mannens datter blir det "full pakke".
Bunad + + + fra moren, og 10 000 herfra.
Vi hadde aldri gitt bunad OG 10 000 kr. til vårt felles barn ...

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 20:47   #62
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjonsgave til egne døtre/sønner

Jeg trodde egentlig ikke det var vanlig med konfirmasjons- og dåpsgaver og sånt fra egne foreldre, som jo holder selskap.

Jeg fikk bunad av mine foreldre. Moren min sydde og monterte den selv, og sølvet var ikke inkludert. Men det var en fin gave som jeg nok setter mer pris på i dag enn den gang, selv om jeg jo hadde lyst på bunad.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 22:14   #63
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmasjonsgave til egne døtre/sønner

Vi kommer nok til å bruke noe av det vi sparer til dem på dette. For oss er ikke sparingen vi gjør til dem noe i sin helhet skal få når de flytter hjemmefra, men noe som kan gis på ulike tidspunkt. Kan også brukes på sertifikat, f.eks. Mine foreldre har forøvrig ganske god råd, da de bl.a. vant i Lotto i fjor, og har allerede satt inn noe til hvert av barnebarna. Så vi vet at midlene allerede er der sånn sett, samt at vi sparer en sum til dem hver hver måned. Vi ville ikke ha økonomi til å ordne alt på en gang + gave, om det ikke var planlagt på forhånd. Vi er dessuten en liten familie, og selskap involverer nok litt dugnad for å få ting på plass.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 22:11   #64
mari1974
Fullverdig medlem
 
mari1974 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 57
mari1974 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Konfirmasjonsgave til egne døtre/sønner

Vi har konfirmant i mai og han kommer til å få 5000,- av oss og 5000,- av av sin mor og stefar.

mari1974 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 00:09   #65
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmasjonsgave til egne døtre/sønner

Eldstegutten min skal konfirmeres til våren.
Vi deler utgiftene til festen, som skal holdes her jeg bor og jeg lager maten.
Ligger an til at han får 10 000 av meg og brødrene sine, hva faren skal gi vet jeg ikke.

Mange synes å gi 10 000 er uhorvelig mye, men det er mange av de med den mening som vil gi bunad, som koster MYE mer.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 00:45   #66
Blomst
nygift
 
Blomst sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Innlegg: 2.118
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmasjonsgave til egne døtre/sønner

Hadde jeg sagt hva niesen min fikk av min bror og kona, tror jeg dere hadde svimet av, det gjorde nesten jeg.

Jeg synes selskap, smykke og 5000, er en utrolig flott gave jeg, for ikke å snakke om bunad da, det må jo være knall å få i gave.

__________________
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert.....

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 09:28   #67
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmasjonsgave til egne døtre/sønner

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Mange synes å gi 10 000 er uhorvelig mye, men det er mange av de med den mening som vil gi bunad, som koster MYE mer.

Ti tusen kroner kan man ikke ikle seg resten av livet. Det kan man med en bunad. En vesentlig forskjell, synes jeg.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 14:07   #68
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmasjonsgave til egne døtre/sønner

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Ti tusen kroner kan man ikke ikle seg resten av livet. Det kan man med en bunad. En vesentlig forskjell, synes jeg.

Jeg er enig i det (nå er det mange som ikke kan bruke bunaden hele livet heller da, men det er en annen sak)
Men for de pengene kan man faktisk kjøpe noe man kan ha glede av hele livet.

Jeg fikk ikke bunad (ville ikke ha) av mamma og pappa, men fikk en 3 ukers språkreise tur. Har ikke noe håndfast å ta på meg i ettertid, men har minner fra 3 uker som jeg drar meg meg resten av livet (i allefall helt til hukommelsen svikter)

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 14:13   #69
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmasjonsgave til egne døtre/sønner

Lenge til her enda. Men alle kjem til å få bunad, storebror og. Storebror sin heng allerede klar i skapet med sølv og alt. Mannen fekk den til sin konfirmasjon, men fekk ny til bryllaupet vårt av bestemoren sin så den gamle blir storebror sin.
Eg fekk bunad og stereoanlegg så mulig det blir bunad pluss ein ting i tillegg.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 17:35   #70
nikki
Bør lage seg en tittel selv
 
nikki sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 1.407
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmasjonsgave til egne døtre/sønner

Hadde konfirmant i forfjor.Han fikk 7500,-+ ny motocross+utstyr.Han har dette som sin store hobby og er veldig aktiv.
Syns det holder i massevis.
Han sparte alle pengene han fikk og tok lettmotorsykkel lappen i fjor + kjøpte lettmotorsykkel.Det har han masse glede av nå.

__________________
Gutt-91,Jente-97,Jente-99.
nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no