Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Jeg kutter brusen nå, noen som vil henge seg på?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-02-09, 21:45   #101
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg kutter brusen nå, noen som vil henge seg på?

Da er det best å kutte helt ut ja.

Gammel 13-02-09, 14:14   #102
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Er vel nå jeg får bekjenne mine synder.
Jeg har drukket brus 2 ganger denne uken.
På mandag tok jeg med en brusboks hjem fra mamma etter at vi hadde vært i butikken. Jeg var tørst og vannet hos henne smaker like py som hos meg.
(Glommavann er oppskrytt)
I går drakk jeg en halv halvliter med Cola. Da var jeg en av de voksne som var med på Valentine Disco for klassetrinnet til mellomste.

Hjemme har jeg begynt å drikke solbærsirup, eneste safta jeg kan drikke litt av uten å bli uggen i magen.

Men i dag er det fredag og jeg skal kjøpe inn brus.
Har brus hjemme, men det er bare lightbrus og det drikker jeg ikke. Det smaker pjuk.

Gammel 13-02-09, 14:17   #103
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Litt brus er helt ok i min bok. Det er det daglige forbruket som må til pers hos meg, hvertfall. Og jeg vil prøve å unngå de sorte brus-sortene så godt jeg kan. Jeg kommer ikke til å bli "en som ikke drikker brus", jeg er for glad i det. Jeg er heller "en som ikke drikker alkohol" og "en som ikke røyker".

Jeg holder meg enda, har ikke smakt en dråpe. Men det er helg nå, og da kommer jeg nok til å drikke litt. Men IKKE Cola. Jeg skal holde meg helt unna Cola en stund til. Og det blir ikke til alle måltider og hver dag. Jeg er blitt "en som kun drikker litt brus i helgene" og tillater meg å være stolt av det.

Gammel 13-02-09, 15:37   #104
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg klarte meg denne uken, til tross for Friday's besøk på tirsdag. I kveld skal vi kose oss med Herrljungas fläder cider og ingefærøl. Jeg har ikke kjøpt noe snop, men skjeiet ut med ting som sjokoladepålegg en gang og en kopp kakao o.l. Jeg er ganske stolt av meg selv. I dag blir det sjokoladefondant til dessert.

Gammel 13-02-09, 15:44   #105
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg er på te-kjøret isteden nå. Innbilder meg at det er mye bedre med tre kopper om dagen med te istedenfor noen liter med pm.

Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 15:49   #106
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Lurer på om det var pepsi maxen som gav meg hodeverk på Onsdag? Var i et klesparty og fristelsen ble for stor, jeg hadde meg et stort glass med PM, ikke lenge etterpå fikk jeg hodeverk.

Gammel 13-02-09, 15:53   #107
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg hadde ihvertfall en grusom hodepine da jeg sluttet med den.

Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 19:52   #108
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg er på te-kjøret isteden nå. Innbilder meg at det er mye bedre med tre kopper om dagen med te istedenfor noen liter med pm.

Klart det er mye sunnere!
Åh lurer på om jeg skal finne meg en stooor kopp te nå. *frysen*

Gammel 14-02-09, 16:31   #109
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jeg liker verken kaffe eller te. Kan godt drikke litt London Fruits and herbs, for de smaker varm saft, men jeg foretrekker... ja, brus.

Gammel 14-02-09, 16:51   #110
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Da hr jeg klart meg i 1 1/2 uke uten brus Har faktisk godt ganske lett, og jeg har ikke lyst på, men imorgen skal jeg ha et glass cola

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 16:53   #111
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

To uker uten brus (Pepsi Max) i ukedagene, men et par glass i helgene (fredag/lørdag). Akkurat slik jeg ønsker at det skal kunne være.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 17:42   #112
Slettet bruker
Passiv

Standard

To og en halv uke her.
Helt uten - ellers er jeg fort tilbake der jeg var.
Går helt fint synes jeg. Har funnet en karbofri jordbærsaft jeg kan drikke som ikke smaker fun light, så skal jeg ha noe ekstra tar jeg ett glass av den.

Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 02:49   #113
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jeg har drukket brus i dag. Jeg kommer til å drikke brus på lørdager, og gjerne ellers i helgen også, men i mye mindre mengder enn før. Det er den daglige drikkingen jeg vil ha vekk, så i ukedagene er det strengt regime!

Gammel 15-02-09, 10:51   #114
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg har drukket brus i dag. Jeg kommer til å drikke brus på lørdager, og gjerne ellers i helgen også, men i mye mindre mengder enn før. Det er den daglige drikkingen jeg vil ha vekk, så i ukedagene er det strengt regime!

Samme her. Og eg drikk ikkje Cola eller pepsi av noko slag. Det er full kutt.

Gammel 15-02-09, 10:58   #115
Sue
Nye muligheter :o)

Sue sin avatar

Hvor: Oslo
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Straks 3 uker uten brus av noe slag. Det går veldig greit - har faktisk ikke lyst på i den hele tatt. Mannen drikker litt innimellom, men jeg kan ikke si at jeg er fristet til å ta én slurk engang. Måtte det bare fortsette slik.

Har også planer om å drikke litt i helgene, men om enn så lenge - når lysten ikke er der - så gidder jeg ikke.

Gammel 06-04-11, 16:49   #116
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Drar opp denne gamle tråden. Dere som sluttet med Pepsi Max/brus for to år siden: Hva er status i dag? Jeg vil så gjerne bli En Som Ikke Drikker Pepsi Max, og trenger litt inspirasjon.

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 17:22   #117
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Jeg sluttet for lenge siden med Pepsi Max. Har hatt noen få tilbakefall der jeg har drukket i et par-tre uker men generelt så går det veldig bra. Og jeg merker utrolig stor forskjell på kroppen med og uten brus (dårligere humør, snopesjuk, økt matlyst, oppblåst i kroppen++ med lettbrus). Jeg kan drikke et glass vanlig brus ute på restaurant eller i helga men det klarer seg i massevis med et glass og det er ikke noe must. Jeg drikker vann og te.

Gammel 06-04-11, 17:41   #118
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg var ikke med i tråden for to år siden, men jeg vil bidra likevel: jeg kuttet ut Cola Light og lignende produkter (kunstig søtning, særlig aspartam) fullstendig i begynnelsen av 2008, og har merket en enorm forskjell på magen i forhold til luft og denslags, og ikke minst på søthungeren. Kan kun anbefale å kutte og ! Jeg har smakt lettcola i ulike varianter såvidt etter det, men nå synes jeg overhodet ikke det er godt. Helt avvent, med andre ord. (Jeg drikker forøvrig ikke vanlig brus eller saft heller)

Gammel 06-04-11, 18:01   #119
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vurderer å kutte ut Pepsi Max, men lurer på en ting: Jeg drikker det omtrent hver dag, men aldri mer enn ett lite glass om dagen. Er det ille, eller er det innenfor det akseptable? :håper:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 19:21   #120
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo ingen vits, Rine? Det er ikke skadelig mengde, men det er jo ikke noe poeng heller. Siden det smaker dritt. Hvorfor ikke heller bruke kaloriene på noe ordentlig godt?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:11.