Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hvorfor dør folk i skogbranner?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-02-09, 11:50   #10
Rafiki
The Anti-Walter

Rafiki sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Rafiki har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvorfor dør folk i skogbranner?

Da jeg var liten, så bodde vi en periode i Sydney, og det var en sommer hvor det brøt ut store skogbranner rundt byen. Jeg kan fortsatt huske synet av svart røyk "overalt" om dagen og den røde gløden fra flammene om kvelden/natten. Kan bare forestille meg hvordan det må være å være midt oppi det hele

En viktig ting å merke seg her, er at det ikke snakk om én brann, men om mange. Noen er ute av kontroll, noen er under kontroll, mens atter andre har vært under kontroll, men så har vinddreining eller andre endringer i forholdene gjort at man har mistet kontrollen igjen.

Denne websiden inneholder en oppdatert oversikt over brannene for de som vil se hvor omfattende det faktisk er. Den største brannen som ikke er under kontroll (men som man har oversikt over) er per nå på 1164 kvadratkilometer, dvs mer enn halvparten av størrelsen på Vestfold fylke, og det er 22 branner til som i skrivende stund ikke er under kontroll i det hele tatt.

Sist redigert av him : 10-02-09 kl 17:39. Årsak: Fjernet link. se innlegg unf
Rafiki er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:57.