Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Hvilket utstyr har du liggende i bilen?

Autofil Bilsnakk.

Se resultatene: Hvilket utstyr har du liggende i bilen vinterstid?
Isskrape 112 98,25%
Snøbørste 95 83,33%
Kjetting 13 11,40%
Snøsokker 2 1,75%
Slepetau 30 26,32%
Sandsekk 4 3,51%
Spade 20 17,54%
Dekk-klister 4 3,51%
Neglefil 9 7,89%
Annet 43 37,72%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 114. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-09, 19:23   #1
Matir
Aktiv

Medlem siden: Nov 2008
Matir er litt kul
Standard

Sv: Hvilket utstyr har du liggende i bilen?

Har kun isskrape og snøkost. Og jeg bor i nord-norge og er vant med snø.

Og standard som refleksvest og førstehjelpespute.

Matir er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 19:37   #2
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Matir, her.

Har kun isskrape og snøkost. Og jeg bor i nord-norge og er vant med snø.

Og standard som refleksvest og førstehjelpespute.

Ja, for er man vant til snø og bor nordpå så kan ikke noe hende på vinterstid i trafikken?

Og ja jeg er så hjertens enig om at gårsdagens 25 cm i Oslo som skaper kaos er krisemaksimering og at de skulle prøvd seg på kjøring på vidda i -25 og snøstorm.

Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 20:28   #3
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Og ja jeg er så hjertens enig om at gårsdagens 25 cm i Oslo som skaper kaos er krisemaksimering og at de skulle prøvd seg på kjøring på vidda i -25 og snøstorm.

Vi er utflyttede nordlenninger begge to. Jeg fikk lappen i fjor, og kan ikke skryte på meg de mest dramatiske episodene. Mannen min har imidlertid både prøvd -25 på vidda i snøstorm og snøkaoset i Oslo de siste dagene. Han opplyser om at det ikke er sammenlignbart.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 20:37   #4
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Vi er utflyttede nordlenninger begge to. Jeg fikk lappen i fjor, og kan ikke skryte på meg de mest dramatiske episodene. Mannen min har imidlertid både prøvd -25 på vidda i snøstorm og snøkaoset i Oslo de siste dagene. Han opplyser om at det ikke er sammenlignbart.

Selvsagt er det ikke sammenlignbart, har bodd i Oslo i min tid og kommer opprinnelig fra en bygd innerst inne i ingenting i nord norge, så jeg har litt sammenligningsgrunnlag. Det blir bare litt stort når ting skjer i storbyen.

Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 20:41   #5
Bada-Bing
Pulled back in

Bada-Bing sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Selvsagt er det ikke sammenlignbart, har bodd i Oslo i min tid og kommer opprinnelig fra en bygd innerst inne i ingenting i nord norge

Du påstår da vitterlig at det er sammenlignbart lenger oppe i tråden her?

Gammel 08-02-09, 20:42   #6
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Det blir bare litt stort når ting skjer i storbyen.

Ja, det bor mange mennesker her.

Gammel 08-02-09, 21:07   #7
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bada-Bing, her.

Du påstår da vitterlig at det er sammenlignbart lenger oppe i tråden her?

Jeg trekker ut en iroisk bemerkning, ikke mer enn det. Det er mer at de cm med snø virker så usle når de er smurt ut over førstesidene.

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Ja, det bor mange mennesker her.

Oi, det er sant, ka farsken.

Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 21:12   #8
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Jeg trekker ut en iroisk bemerkning, ikke mer enn det. Det er mer at de cm med snø virker så usle når de er smurt ut over førstesidene.

Jeg synes sånne ironiske bemerkninger er ganske unødvendige. Litt sånn "klager du over en brekt tå, du skulle kjent hvordan jeg hadde det da jeg knakk armen og foten". Det er vanskelig å gå uansett. Og det er som sagt helt andre forhold i Oslo enn nordpå.

Gammel 08-02-09, 21:51   #9
Matir
Aktiv

Medlem siden: Nov 2008
Matir er litt kul
Standard

Ja, for er man vant til snø og bor nordpå så kan ikke noe hende på vinterstid i trafikken?

Selvfølgelig kan ting hende, det farligste du gjør er tross alt å sette deg i en bil å kjøre.

Men hva hadde det med saken å gjøre? Spørsmålet var vel hva vi hadde i bilen på vinterstid!

Er det ikke lov å nevne hvor man bor lengre, så må du si ifra!

Matir er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 22:00   #10
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Matir, her.

Selvfølgelig kan ting hende, det farligste du gjør er tross alt å sette deg i en bil å kjøre.

Men hva hadde det med saken å gjøre? Spørsmålet var vel hva vi hadde i bilen på vinterstid!

Er det ikke lov å nevne hvor man bor lengre, så må du si ifra!

Se den grønne på kontrollpanet.

Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 22:08   #11
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Ski
Skisko
Staver

Ellers har vi:
Isskrape
"Kjetting på boks"
Kjettinger
Snøbørste

Gammel 08-02-09, 22:18   #12
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

2 isskraper og 2 koster - sånn at evt. passasjerer kan delta i moroa før kjøreturen

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:54.