Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Mineralsminke eller hva man kaller det

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-09, 13:06   #17
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Mineralsminke eller hva man kaller det

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg har fregner, men ikke rødt hår. Jeg har mørkeblondt hår med litt rødskjær i. Lys hud med en kald undertone tror jeg. Jeg er ikke den aller blekeste typen, men sikkert nest blekest type.

Du kan forsøke en tone fra hver av kategoriene Cool, Beige og Buff, og ta det derfra. De lyseste er veldig lyse, og bildene på skjermen lyver, dessverre. Man må nesten bare prøve seg fram.

Opprinnelig lagt inn av Alexy, her.

Takk for tipset, Nera!

Men jeg finner ikke helt frem til den prøvepakken? Og hvilken farge tror du jeg skal bestille? Jeg får gulaktig brunfarge, har brune øyne og blodårene på hendene ser grønne ut. Regner med jeg skal ha ei varm farge da, men hvilken?

Du finner den under "makeup" og deretter "custom kits".

Muligens kan du passe inn i Golden-kategorien, for der har fargene gulaktig undertone. Warm-fargene er røde/oransje, i hvertfall for meg. Kanskje Golden Medium kan være forsøket verdt? Den er ikke så mørk som navnet skulle tilsi.

Men igjen: Prøving og feiling. Jeg har en hudtone som veksler mellom gulaktig og litt grønnaktig (oliven?), og jeg har lite rødt i huden, men de guleste tonene gjør at jeg ser ut som om jeg har gulsott. Jeg fant en fin match i medium beige neutral, som jevner ut og gjør at huden min ser fresh og fin ut. Jeg har tørr hud, og bruker Original Glo som gir litt glød, men ikke skimmer/glitter.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:41.