Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Foreldre får lov til å klapse barna (Dagbladet)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-06, 22:26   #28
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forledre får lov til å klapse barna (dagbladet)

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Ellers er det så vidt jeg vet ikke et totalforbud mot all fysisk irrettesettelse av barn, fordi det er rom for tolkning av loven. Denne er ett år gammel, så vidt jeg vet står saken slik fremdeles? Eller er det noen som vet noe annet?

Nei, men slik jeg leser referatene fra forarbeidene og Barneombudetes vurdringer ut fra FNs konvensjon om barns rettigheter på den siden, så går Høyesterett noe langt i å legitimere "vold" mot barn i sin avgjørelse fra 2005, og Storberget sier jo i sitt svar:

Departementet vil (…) vurdere om det er behov for å klargjøre og eventuelt forsterke barns vern mot fysisk avstraffelse.
Så det ser jo ikke ut som han er veldig uenig i det heller.

Ben "med tukt skal landet bygges" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:14.