Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Utakknemlig eller

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-06, 15:58   #21
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utakknemlig eller

Hun spurte om det var ok, og fikk et ja. Jeg hadde iallefall blitt veldig lei meg om jeg spurte og de løy til meg. Å bruke tid og penger på en gave som motakeren ikke vil ha.

Jeg har lært leksen min. For mange år siden fikk jeg noen "glass" i julegave av svigerfars kjæreste. Mannen sa ikke noe, jeg mente vi skulle spørre om vi kunne bytte. Resultatet ble flere har nå 12 stykker i kjelleren. Jeg hater dem og hun skjønte jo til slutt at det ikke var min greie. Nå spør jeg heller om å bytte.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 16:07   #22
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ringte mannen min, han så ikke på de da han sa de var fine.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 18:16   #23
@nne
Ikke fra NM

@nne sin avatar

Hvor: arendal
@nne er litt kul@nne er litt kul@nne er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Er ikke det ganske typisk mannfolk

Gammel 12-12-06, 18:26   #24
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Typisk mannfolk.
Mannen min ville nok kanksje sett på det (har mine tvil siden det ikke er akkurat ting som går under hans interessefelt) Hadde han likt det hadde han sagt det, hade han ikke likt det hadde han også sagt det. Dog lite innpakket, men rett ut.......

Gammel 12-12-06, 19:08   #25
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ungene liker bedre bord med kattepuser på enn noe som er antikkbeiset.

Dom; vær takknmelig.

Gammel 12-12-06, 19:25   #26
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Hun spurte om det var ok, og fikk et ja. Jeg hadde iallefall blitt veldig lei meg om jeg spurte og de løy til meg. Å bruke tid og penger på en gave som motakeren ikke vil ha.

Nemlig!

Er for øvrig enig med Sitron. Jeg tviler på at barna har "antikkbeiset bord" på ønskelisten sin, , så for dem er nok pusekatter helt toppers. Men så var det hvor bord og stoler skal stå da? Dersom ungene ikke får bruke dem fordi mor synes de er gørrstygge og helst bare bør tas ned fra loftet i nødsfall, ja, da synes jeg dere skal være ærlige og si til svigermor at dette nok ikke var i den stilen dere ønsket.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 19:37   #27
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Er for øvrig enig med Sitron. Jeg tviler på at barna har "antikkbeiset bord" på ønskelisten sin, , så for dem er nok pusekatter helt toppers. Men så var det hvor bord og stoler skal stå da? Dersom ungene ikke får bruke dem fordi mor synes de er gørrstygge og helst bare bør tas ned fra loftet i nødsfall, ja, da synes jeg dere skal være ærlige og si til svigermor at dette nok ikke var i den stilen dere ønsket.

og jeg kan da til gjengjeld signere dette.

Jeg synes det er greit at slike møbler skal være i barns smak jeg.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 20:49   #28
Siri
seru

Siri sin avatar

Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Høres ut som svigermora mi! Kan dere ikke bytte?

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 20:54   #29
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Et ønske er et ønske, tenker jeg.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 20:58   #30
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åååååh, som jeg kjenner meg igjen! Bare at mine går enda lenger - de kjøper ting vi spesifikt har bedt dem IKKE å kjøpe.

Gammel 12-12-06, 21:03   #31
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Uff jeg er akkurat i samme dilemma selv!!

Om noen gidder å lese :

Vi sa til besteforeldrene at vi ønsket oss en rød brio komfyr , og aller helst en i tre (men er jo dyrt da), så jeg forklarte tydelig at det var en rød brio komfyr vi ønsket, og at dette nesten er tre i våre øyne og passer bra inn på lillemors rom.

Så var vi i middag søndag og skulle få med pakken (vi skal ikke feire jul sammen), som er stor som et uvær.. og jeg aner mine mistanker. OG i det vi skal gå sier de: "jeg tror vi fikk DET siste de hadde", og da vi kommer hjem så sier jeg til mannen at dette må vi finne ut av, -så jeg åpner litt i siden av pakken..og oppdager vi at det er et DIGERT PLASTKJØKKEN - med blinkende lys og lyd og det hele Ikke det jeg hadde sett for meg og ikke noe jeg ønsker i hus.

MIn løsning er å få søsteren min til å kjøpe briokomfyr til jul,- så kan jeg si at vi fikk dobbelt, - og at vi kan bytte det... ...

SØsteren min synes forøvrig jeg er passe gal og at jeg snart kan begynne å gå med lilla sjal, - men gikk til slutt med på avtalen.
Alternativt så plasserer vi det i kjelleren...

Det blir jo litt dyrt å ønske seg dette av noen andre, men kanskje dere kan kjøpe et slikt dere vil ha selv om noen mnd. og plassere dette på hytta eller et annet sted? Eller rett og slett si at dere ikke likte det.. men det har jeg selv problemer med som du ser

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 21:05   #32
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Åh svigermor, for en flott gave, det var utrolig søtt altså. Men lille "snørr" og lille "dritt" (dvs poden(e); min anm.) var hos naboene/barnehagekompisen/så på barneTV og ble HELT fascinerte fordi de der hadde barnemøbler som var likt voksenmøblementet. Og så tenkte jeg at vi skulle ha det samme, så kanskje vi tar å bytter det i noe som likner mer på "voksenmøbler". Hvis ikke du synes det er dumt da? Det er jo SÅÅÅ synd hvis de blir lei seg de små... ikke sant..."

Det er lov å ljuge når det gjelder interiør, altså!

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 21:05   #33
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mandarin, her.

MIn løsning er å få søsteren min til å kjøpe briokomfyr til jul,- så kan jeg si at vi fikk dobbelt, - og at vi kan bytte det... ...

Så genialt! :legger meg på minnet:
(Får bare håpe det ikke var sånn salgsvare som ikke lar seg bytte ...)

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 21:18   #34
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Så genialt! :legger meg på minnet:
(Får bare håpe det ikke var sånn salgsvare som ikke lar seg bytte ...)

Men går det ikke an å bytte salgsvarer?? HJELP Det er sikkert salgsvare..

OK da blir det nok kjellerstuen

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 21:59   #35
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

At hun spør hva dere ønsker dere, og kjøper noe annet var litt rart.

Men ellers blander ikke jeg meg i hva andre kjøper til mine barn i gaver.
Liker ungene det så er det mer enn godt nok, så sant det ikke er leker/møbler som er farlige for dem
Eneste jeg har sagt ifra om, er hva jeg IKKE vil ha i hus, ellers er det fritt frem.

Hvis dette er veldig viktig for deg (tror ikke barna dine bryr seg men..)
så kan du jo ordne det før jul slik at det blir slik som du vil.

Hadde det vært meg, så ville jeg tatt i mot og vært fornøyd hvis barna var det.

Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 22:06   #36
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er lov å si ifra når man ikke liker det ...
Selv om det kan være vanskelig av og til.

Hilsen Ru, stolt eier av Spidermanregntøy til poden.
Næmmen, sett på maken! Det er luftehull under armene. Det kan nok ikke den lille baderen bruke! Huffameg så trist!

Gammel 12-12-06, 22:13   #37
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av carolin, her.

Kan det tenkes at svigermor skulle kjøpe det settet dere ønsket dere, men så har hun fått øye på et annet som var så mye søtere, og tenkt at dette blir de sikkert kjempeglad for å få?

Signerer denne.

Men mener at din mann må ta sin del av skylden med det han har svart henne.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 22:37   #38
Shakira
My hips don't lie

Shakira sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av mandarin, her.

Men går det ikke an å bytte salgsvarer?? HJELP Det er sikkert salgsvare..

OK da blir det nok kjellerstuen

Lyd og lys og sånn? Tilbud på Brio på de nå.

Men de er fine, ikke kjempestore heller.

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 22:48   #39
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Vær ærlig, si at du hadde håpet at hun hadde kjøpt det du ønsket og bytt !
Eller ta en hvit-løgn, dersom du absolutt ikke liker dem, kommer du til å irritere deg grønn over at du ikke byttet de.
Spesielt dersom du skal brukes i stua eller en plass der de blir lagt merke til (og absolutt ikke passer inn).

Lillegutt har fått en dal gaver jeg ikke er så glad i, jeg stuer de i skuffer og håper han ikke kommer til å like de...

Gammel 12-12-06, 23:08   #40
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er enig med de som mener at svigermor nok har gjort det med godt hjerte. Du har sagt du vil ha det ene settet, så har hun sett det som "du sikkert ikke visste fantes, men som var myye finere", så har hun kjøpt det.

Om du virkelig vil bytte det, så kjenner vel du din svigermor godt nok til at du finner en pen måte å si det til henne på?

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:05.