Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Elbil

Autofil Bilsnakk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-02-09, 22:42   #22
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Elbil

Usikkerheten, i hvert fall hvis man kjøper en bruk, er batteriene. Disse varer ikke evig og er mildt sagt svindyre å erstatte (og utgjør vel gjerne over halvparten av bilens nypris). Kjøper du en til 80 000 kan det godt være at du om en stund kanskje må ut med like mye til nye batterier slik en del av disse batteriene er..... En del kan også ha rimeligere batterier, men så er det også et spørsmål om hvordan disse batteriene tåler kalde dager, hvor lang tid de trenger for å lades opp, hvor lenge de er forventet å leve osv.

Kjøper man en ny Think i dag kan man ha en løsning der man "leier" batteriene for 1400 kr/mnd. For min egen del er det i hvert fall mer enn jeg bruker på drivstoff og parkeringer.

Personlig er bilene også sikkerhetsmessig og kjøreegenskapsmessig slik at jeg i hvert fall ikke hadde turt å kjøre utenfor bykjerna.

Personlig ser jeg på dagens elbiler som uinteressante. Samme gjelder for så vidt hybridbiler. Interessant blir det når plug-in-hybridene kommer.

Rent miljømessig er også elbilene i dag totalt sett egentlig et spørsmålstegn, sett ut i fra produksjonen av batteriene og at vi ikke er så dekket strømbehovsmessig av vannkraft som de fleste tror vi er.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:39.