|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#11 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Politi med hijab?
Jeg synes det ville vært problematisk om jeg i samfunnsfagtimen skulle snakket om midtøstenkonflikten iført en Davidstjerne. Da er jeg på jobb, og jeg ser ikke poenget med å flagge min religiøse overbevining i den sammenhengen. (Jeg er ikke sionist, bare et eksempel.) Jeg stiller spørsmålet tilbake til deg: Hvor langt skal man gå for å tekkes andre? Integrering handler ikke bare om at "vertslandet" skal tilpasse seg, it goes both ways.
Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg har aldri stått først i køen når det gjelder motstand mot homofile og kvinnelige prester f.eks. (Jeg ville ikke stått i den køen i det hele tatt i grunn.) Det er stor forskjell på å diskriminere noen på bakgrunn av legning, hudfarge eller kjønn og det å be noen om å la sin religiøse overbevisning (og symboler på denne) ligge igjen hjemme når man går på jobb
Trenger du en ordbok?
Jeg ser poengene dine: Klart det i noen tilfeller kan være en fordel med f.eks hijab i jobbsammenheng, jeg mener likevel at ulempene bør veie tyngst her.
Det finnes da virkelig restriksjoner på ytringsfriheten også? De går jo nettopp på hva man kan uttale seg om som en offentlig person og ikke. Det blir det samme med religiøse symboler. |
|
|
|
|
|