|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Rapsolje som ikke smaker fjøs?Jeg lukter selvsagt på oljen før jeg ødelegger en hel kake med den. Men jeg tror rett og slett bare jeg bruker smør heller. Godt, skikkelig meierismør.
|
|
|
#22 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Rapsolje som ikke smaker fjøs?Jeg bruker kun Odelia, eneste jeg har funnet som ikke smaker noe overhode (gir heller ikke smak i kake synes jeg!) |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Rapsolje som ikke smaker fjøs?Meny hadde et uhorvelig stort utvalg av rapsolje. Jeg stod fjetret foran hylla i sikkert 5 minutter før jeg klarte å velge. Nå husker jeg selvsagt ikke hva jeg endte opp med.
|
|
|
#24 |
|
Lett rørt
|
Sv: Rapsolje som ikke smaker fjøs?
|
|
|
#25 |
|
Glamorøs
|
Sv: Rapsolje som ikke smaker fjøs?Rapsoljer blir ofte harske, men jeg har hatt god erfaring med odelia til steking. Rapsolje ville jeg aldri brukt til baking, da sverger jeg til en blanding av gode nøtteoljer (valnøtt f. eks.) og solsikkeolje.
|
|
|
#26 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Rapsolje som ikke smaker fjøs?Du kan sikkert prøve Odelia Steking (den norske). Jeg spurte Odelia en gang i e-post hva som var forskjellen på rapsoljene deres, og om alle var kaldpresset. Dette er svaret jeg fikk:
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Metallica!!
|
Sv: Rapsolje som ikke smaker fjøs?Odelia er fin.
|
|
|
#28 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, Odelia har en egen rapsolje til baking og den pleier jeg å bruke, har aldri fått noe dårlig smak av det. Men hvis du er usikker kan du jo ta halvparten smør og halvparten olje. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Rapsolje som ikke smaker fjøs?Takk for svar. Og Inter; klart du skal få komme på kake. Snart!
|
|
|
#30 |
|
Metallica!!
|
Så bra! *gleder seg*
|
|
|
#31 |
|
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Rapsolje som ikke smaker fjøs?Jeg synes den fra First Price er helt ok jeg da. (Men så baker jeg lite, og bruker den stort sett til å steke papadums i.) |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Nymotens gammeldags
Takk som spør. Jeg flyttet tråden fordi Finn-annonsen lå der, men ellers er det ikke noe hemmelig som står, hehe. Vi har på en måte solgt, og det til prisantydning, men problemet er at dama la inn budet med forbehold om at kjøpet ikke kan gjennomføres før hennes egen leilighet er solgt. Hun bør først 1,8, så vi sa det var ok kun om vi fikk prisantydning og etter å ha tenkt litt så svarte hun ja til det. Så nå er det bare å vente, hennes leilighet legges ut på fredag og hun har en måned på seg. Spennende.
Jeg bruker helst ikke slike billige oljer, de er sjelden kaldpressede. Men av og til går det jo greit, en kake er jo vanligvis ikke så altfor sunn uansett.
|
|
|
#33 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Rapsolje som ikke smaker fjøs?Dere som opplever at de blir harske (smaker fjøs/fisk), oppbevarer dere dem i kjøleskap? Vi har aldri opplevd det, hverken med Odelia eller andre merker. Billige og dyre. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Glamorøs
|
Nei, vi har ingen oljer i kjøleskap, men i mørkt vanlig skap. Jeg liker ikke oljer som skiller seg pga kulda.
|
|
|
#36 |
|
Ferdig!
Hvor: Telemark
Sv: Rapsolje som ikke smaker fjøs?Vi bruker Odelia og jeg kan ikke si at jeg har lukta eller smakt verken fjøslukt eller fiskesmak.
|
|
|
#37 |
|
Ferdig!
Hvor: Telemark
Nei, men vi bruker 1 dl av den i brødene våre + at vi smører formene med den. Synes ikke den lukter fjøs eller smaker stygt.
|
|
|
#38 |
|
Metallica!!
|
Ja sant flytte den dit visse andre ikke har tilgang.
|
|
|
#40 |
|
Glamorøs
|
Gjør det? Må sjekke vår.
|
![]() |
|