Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Stevia som søtstoff

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-12-08, 16:43   #21
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stevia som søtstoff

Har du referanse til rottestudien? :nysgjerrig på om propaganda holder mål:

Gammel 04-12-08, 17:02   #22
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er nok litt vanskelig å få godkjent produkter som ikke kan patenteres, er det ikke? Er bla. derfor mange naturmidler ikke blir forsket nok på, har jeg lest.

Man finner en god del om Stevia ved å google. Jeg er glad det ser ut til å være på vei inn igjen. Helt latterlig at det ble forbudt.

Gammel 04-12-08, 17:33   #23
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Iset: I følge mattilsynet så er det ingen som har så mye som søkt om godkjenning. Og det er heller ingen som kan dokumentere alle virkningene ved stevia.

Jeg vet at det er mange som ikke kan bruke sukker og at det er mange som lovpriser både det ene og det andre, og at man trenger alternativer. Likevel er jeg beyond skeptisk til ting som ikke kan dokumenteres.

Jeg synes ikke man finner så veldig mye GOD informasjon om Stevia når man googler. Det er enten eller, i grunnen.

Gammel 04-12-08, 17:50   #24
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det er nok litt vanskelig å få godkjent produkter som ikke kan patenteres, er det ikke? Er bla. derfor mange naturmidler ikke blir forsket nok på, har jeg lest.

Bare tøys. Det går i så fall på det rent kommersielle aspektet - ikke på godkjenning av sikkerheten for humant inntak.

Gammel 04-12-08, 19:21   #25
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah okei, dere kan nok mer om det enn meg.
Litt på siden; jeg lurer på hva folk hadde tenkt om sukker om det kom på markedet i dag. Tror nok veldig få hadde vært positive til det.

Gammel 04-02-09, 10:16   #26
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan rapportere om at flasken med Stevia eksploderte i kjøkkenskapet i natt! Det er gris overalt. Stivnet Stevia virker som superlim. Alt er limt fast til underlaget og lar seg verken fjerne med varmt vann, mikrofiber eller Cillit Bang... Dritt!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 11:36   #27
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner at jeg fortsatt er veldig nysgjerrig på hvilke enorme inntekter den norske stat får fra sukkerindustrien.

Gammel 04-02-09, 11:47   #28
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg kjenner at jeg fortsatt er veldig nysgjerrig på hvilke enorme inntekter den norske stat får fra sukkerindustrien.

Nå har vi jo finanskrise - tenk om det skulle komme et sukkerkrakk på toppen av det hele? Hvordan skal det da gå med Statens Pensjonsfond som er så tungt inne i Coca Cola? :dobbelt-skremt: Jeg tror nok det er en god grunn til at han Staten trenerer et eventuelt Stevia-inntog i det norske kosthold. Da ville jo Staten tape penger - og er det noe alle vet så er det at når han Staten ser sitt snitt til å tjene penger lar han alle hemninger fare.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 11:50   #29
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg bare nevner at jeg bruker sukrin istedenfor sukker. Det er ikke et sukkeralkohol - det er naturlig. 0 kalorier og 0 GI. Smaker og oppfører seg som sukker, men funker visst ikke i gjærbakst. (Har ikke prøvd selv). I kaker og andre ting er det supert.

Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 11:52   #30
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg også.

Gammel 04-02-09, 12:07   #31
Slettet bruker
Passiv

Standard

Inntektene den norske stat får fra sukkerindustrien er selvsagt bestikkelser for å holde stevia unna markedet. Kommer på samme kontoen som chemtrails-spenna.

Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 12:11   #32
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah, åffkårs. Domme meg.

Gammel 04-02-09, 12:14   #33
Slettet bruker
Passiv

Standard

Ellers er vel en del sukkervarer avgiftsbelagte. Det kan selvsagt kanskje være det. :kjedelig løsning:

Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 12:17   #34
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Ja, man økte vel sukkeravgiften voldsomt nå nettopp. Klart de er i lomma på sukkerindustrien!

Gammel 04-02-09, 14:43   #35
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg bare nevner at jeg bruker sukrin istedenfor sukker. Det er ikke et sukkeralkohol - det er naturlig. 0 kalorier og 0 GI. Smaker og oppfører seg som sukker, men funker visst ikke i gjærbakst. (Har ikke prøvd selv). I kaker og andre ting er det supert.

Jeg bruker også Sukrin.

Men altså ikke Stevia. Lenger. Ja, etter eksplosjonen, altså.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 17:25   #36
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Ellers er vel en del sukkervarer avgiftsbelagte. Det kan selvsagt kanskje være det. :kjedelig løsning:

Stort sett alt av sukkervarer er avgiftsbelagt med særavgifter, men det gjelder også sukkerfrie varer.
Stort sett alt vi kan dytte i munnen har særavgifter.
Sjokoladeavgiften (som også er sukkeravgiften) er ganske høy.

Gammel 04-02-09, 17:39   #37
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Der var steviatråden ja! visste jeg hadde sett den i dag!

Har allerede skrevet innlegget mitt, desverre ligger det her.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:20.