Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Otto Jr.

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-02-09, 14:40   #121
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Otto Jr.

Det kan virke som om en del av de som synes O.J er bra, er de som ikke ser at han setter ting på spissen, er sarkastisk, bruker ironi eller andre virkemidler. Han tiljubles av de som kanskje ikke liker mennesker av den og den typen, eller i de og de gruppene. "Endelig en som tør si det vi mener høyt..". Alle forstår ikke at man kanskje bør gå i seg selv og tenke litt etter for hva man står for. Og ofte er det ikke så enkelt å forstå hvor han vil og hva poenget med monologene er. De gangene jeg har hørt han snakke så har jeg tenkt at han er skummel for de uten antenner.

Jeg så forresten et program nylig der de viste manusforfatterne bak programmet. Det er jo de som skriver det som skal sies, selv om O.J har noe spillerom selv.

Å bruke barn i et slikt program he jeg heller ikke noe til overs for. I så fall måtte han da være veldig informert og reflektert rundt hva som skal skje og hva det skal brukes til. Det kan jo godt hende at gutten er moden for alderen og har et grep på det som skjer. Men hadde ikke oppfordret til deltagelse i noe sånt for egne barn nei.

(sånn, inn på sporet igjen)

Sist redigert av Dronningen : 03-02-09 kl 14:49.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 15:53   #122
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Nydelig modding, Mim!

Det var morsommere når diskusjonen var på feil spor.

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 16:17   #123
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Amidriel, her.

Det var morsommere når diskusjonen var på feil spor.

Ikke sant. Alltid skal det komme en eller annen og ødelegge en god fjas med å snakke om det som var tema.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 16:26   #124
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åja, denne tråden.

alfaCharlie, 25, og tydeligvis nesten eldst på forumet.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 16:32   #125
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes denne tråden bare var skikkelig trist ...
Her måtte altså Se&Hør trekkes inn som oppslagsverk, sannhetsvitne og leksikon ... Det er bare for j*vlig - tenkt at verden har blitt sånn.

Jeg vil leve i en verden der innholdet i Se&Hør ses bort ifra - ikke der det blir relevant bakgrunnsinfo i en FP-tråd ...

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 17:07   #126
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Her måtte altså Se&Hør trekkes inn som oppslagsverk, sannhetsvitne og leksikon ... Det er bare for j*vlig - tenkt at verden har blitt sånn.

Jeg vil leve i en verden der innholdet i Se&Hør ses bort ifra - ikke der det blir relevant bakgrunnsinfo i en FP-tråd ...

Spot on Kif.

Gammel 03-02-09, 18:13   #127
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, jeg ler så jeg griner, ass. Mim, den moddingen fortjener klassikerstempel.

Gaia (14)

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 18:27   #128
Sunniv@
Fullverdig medlem

Sunniv@ sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Sunniv@ har et hav av muligheter foran seg
Standard

Dette var dagens lattis. Digger moddingen til Madam Mim, utrolig bra.

Jeg skal innrømme at jeg synes OJ er litt morsom til tider. Jeg ler av de monologene han har på slutten av Torsdagsklubben. Det er ikke fordi jeg synes han sier det "alle" mener - men ikke våger å si. Jeg ler fordi han overdriver til de grader, og kjører på med ironi og sarkasme. Men jeg synes også av og til at han går litt for langt, og alt er ikke like morsomt.
Jeg synes også OJ junior er artig. De stygge ordene kunne han nok fra før, vil jeg tro. Har selv en tenåring i huset, en veldig snill og rolig en. Men jeg vet han kan mange stygge ord. Det betyr ikke at han får lov å bruke dem her i huset. Jeg hadde heller ikke latt ham være med i et slik show. Heller andres barn enn mitt. Men samtidig er det bare en rollefigur. Tenk på alle de barna som spiller i filmer, hva de må si og gjøre... Jeg tror nok at så unge skuespillerere får veldig god oppfølging.
Det som ikke er bra med denne junior-figuren er det budskapet som sendes til andre barn. Hadde det bare vært voksne som så programmet, hadde det vært greit. Men det er nok mange barn har ham som forbilde, og dette ser ut til å ha blitt en trend. Det er bare til å gå inn på VG sin side og se. Der har de faste innslag fra noen som kaller seg for Snørrunger. Er litt skremmende utvikling, synes jeg.
Derfor er jeg litt ambivalent til OJ junior-figuren. Mange voksne synes han er en artig skrue, blandt annet jeg. Men jeg er heller for fjerning av rollefiguren enn at ungene skal ta etter ham. Unger er så lett påvirkelige.
Men samtidig burde også foreldrene til barna, som ser disse showene, forklare dem forskjellen på en rollefigur og en virkelig person. Og så må de forklare at sånn oppførsel fra dem ikke er akseptabelt, og at det vil få sterke konsekvenser.

Sunniv@ 29 + noen år

Sunniv@ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 18:37   #129
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvor er knut arne og vidar? De kan da ikke stikke allerede?
@Mim: Beste jeg har sett på noe forum noensinne. Haha!

Turban Smukk (moden kvinne)

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 18:48   #130
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Gammel 03-02-09, 19:07   #131
kris
kross

kris sin avatar

Hvor: Bergen
kris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Fantastisk! (Både førtisene og Mims modding.)

kris (19 år og noen måneder)

kris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 21:31   #132
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har noen sett noe til Torsk (23)?

Gammel 03-02-09, 22:03   #133
Patsy
Ingen tittel

Patsy sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Patsy er populærPatsy er populærPatsy er populærPatsy er populær
Standard

Først nå skjønte jeg hvorfor Torsk hadde tall bak nicket sitt.

Patsy (evig 29)

Patsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 22:21   #134
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å hallo!?!

Gammel 03-02-09, 22:27   #135
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Her trodde jeg at denne tråden hadde dødd en gang i oktober, og så lever den i beste velgående.

Kjære vene som jeg har flirt.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 22:27   #136
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Cille (31 og ærlig)

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 22:51   #137
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Snakk om en tråd som tar av.
Elsker Mim litt nå merker jeg, fabelaktig modding.

Men neste gang ta slike ting når jeg ikke er på jobb, for det er ikke alltid jeg har tid til å sitte her inne når jeg er der.

Gammel 03-02-09, 23:40   #138
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Tja, det står vel ikke så mye om Mini-Otto i Dagens Næringsliv eller Klassekampen...

:besudlerinnen: (22)

Gammel 04-02-09, 00:31   #139
Lita
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sunniv@, her.

Dette var dagens lattis. Digger moddingen til Madam Mim, utrolig bra.

Jeg skal innrømme at jeg synes OJ er litt morsom til tider. Jeg ler av de monologene han har på slutten av Torsdagsklubben. Det er ikke fordi jeg synes han sier det "alle" mener - men ikke våger å si. Jeg ler fordi han overdriver til de grader, og kjører på med ironi og sarkasme. Men jeg synes også av og til at han går litt for langt, og alt er ikke like morsomt.
Jeg synes også OJ junior er artig. De stygge ordene kunne han nok fra før, vil jeg tro. Har selv en tenåring i huset, en veldig snill og rolig en. Men jeg vet han kan mange stygge ord. Det betyr ikke at han får lov å bruke dem her i huset. Jeg hadde heller ikke latt ham være med i et slik show. Heller andres barn enn mitt. Men samtidig er det bare en rollefigur. Tenk på alle de barna som spiller i filmer, hva de må si og gjøre... Jeg tror nok at så unge skuespillerere får veldig god oppfølging.
Det som ikke er bra med denne junior-figuren er det budskapet som sendes til andre barn. Hadde det bare vært voksne som så programmet, hadde det vært greit. Men det er nok mange barn har ham som forbilde, og dette ser ut til å ha blitt en trend. Det er bare til å gå inn på VG sin side og se. Der har de faste innslag fra noen som kaller seg for Snørrunger. Er litt skremmende utvikling, synes jeg.
Derfor er jeg litt ambivalent til OJ junior-figuren. Mange voksne synes han er en artig skrue, blandt annet jeg. Men jeg er heller for fjerning av rollefiguren enn at ungene skal ta etter ham. Unger er så lett påvirkelige.
Men samtidig burde også foreldrene til barna, som ser disse showene, forklare dem forskjellen på en rollefigur og en virkelig person. Og så må de forklare at sånn oppførsel fra dem ikke er akseptabelt, og at det vil få sterke konsekvenser.

Sunniv@ 29 + noen år

Amen!

Og en til trollene!

Lita (26)

Sist redigert av Lita : 04-02-09 kl 00:32. Årsak: Bokstavkjeks.
  Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 08:57   #140
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fiine tråden.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:35.