Sv: Hvorfor dreper menn?
Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.
Og jeg er ikke noe snilt lite lam, jeg er en sterk dame med mer enn nok temperament. Likevel kunne jeg ikke. Jeg tror de fleste er som meg når det virkelig kommer ned på bakkeplan.
Jeg er dypt uenig. Det du gjør når du sier dette er at det er en grunnleggende forskjell mellom de personene som kan begå drap og de som ikke kan det. Jeg nekter for at det er slik. Hvis det er slik som du sier, så er for eksempel Afrikanere grunnleggende forskjellig fra oss. Hvordan vil du ellers forklare seksuell vold brukt som et våpen i krig?
Opprinnelig lagt inn av smilefjes
Det jeg ser er en mangel på respekt for partneren sin i disse som begår drap eller andre overgrep. Den mangelen på respekt er ikke der i alle mennesker, og den tror jeg er grunnleggende.
Nei, dette er skapt i barnet fra det er født. Hvis det du sier stemmer, så vil dette være i personen fra vedkommende er nyfødt. Da vil vi ha et barn som kommer ut av mors liv og som mangler noe. Et potensielt farlig menneske.
Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.
Jeg er enig med Esme, og alt jeg vet om denne typen problemstillinger (drap og konebanking) viser at det er en spesiell type menn som gjør dette.
Ja, men det jeg diskuterer er om dette er en spesiell type menn fordi de er slik eller om dette er en spesiell type menn, fordi de er blitt slik. Og jeg hevder det siste.